Volkswagen Multivan Alltrack: Oplastovaný luxusný cestovateľ
Napísané: 04.03.2014 10:21
Variantu Alltrack poznáme zatiaľ z kombi alternatívy modelu Passat, no Volkswagen ju však s najväčšou pravdepodobnosťou chystá aj pre Multivan. Ženevská štúdia pôsobí v úlohe predskokana.
Volkswagen vyrába svoj úžitkový Transporter T5 s priebežnými modernizáciami už jedenásť rokov. So súčasnou verziou budeme musieť ešte nejakú dobu vydržať, ale portfólio sa možno rozrastie aj o oplastovanú verziu Alltrack v luxusnejšej rade Multivan. V Ženeve predstavuje najväčšia európska automobilka jej štúdiu. O produkcii zatiaľ oficiálne nepadlo ani slovo, ale prečo by sa inak u VW zaoberali už dlhoročným modelom? Určite chcú skúmať záujem klientely. "Dodávkové MPV" je možné priamo v sériovej verzii pretvoriť do podoby luxusnej obývačky na kolesách, samozrejme za patričný obnos. V prípade bieleho Alltracku tomu rozhodne nie je inak Začnime ale najskôr zvonku.
Auto v bielej perleti dostalo striebrosivé oplastovanie nárazníkov, lemov blatníkov a bočných prahov, ktoré zozadu zasahujú dokonca až do veka batožinového (či nákladového) priestoru. Nadväzujú na neho prezmenu matné, strieborné kryty podvozka. Bočné okná sú diskrétne zatmavené. Vstup na zadné sedadlá zaisťujú jediné bočné posuvné dvere vpravo. Po koľajniciach posuvné samostatné sedadlá pokrýva šedomodrá koža Poltrona Frau a ako materiál na podlahu bolo použité tmavé drevo. Súčasťou výbavy je aj mobilná kuchynka, ktorá sa dá umiestniť doľava, ako ukazuje jedna z oficiálnych fotiek, ale aj kolmo za predné sedačky. Chutný pokrm je možné pripraviť na vstavanom plynovom variči, nechýba ani potrebná nádrž na vodu. Vpredu potom nájdeme informačný systém s osempalcovou dotykovou obrazovkou známou z iých modelov a ten správny pôžitok z hudby sprostredkuje Dynaudio Surround Sound so stredovým reproduktorom. Drevený dekor nechýba ani tu, konkrétne na palubnej doske.
Alltrack pochopiteľne neprišiel o pohon všetkých kolies 4Motion, ktorého základom je viaclamelová spojka Haldex na zadnej náprave. Táto naozaj luxusná "dodávka" nie je žiadnym drsným off-roadom, ale vďaka nájazdovým uhlom 21, respektíve 15 stupňov sa na nejakej tej polovačke nestratí. Na fotkách vyzerá, že jej trochu narástla svetlá výška, pretože ráfiky sú deväťnásťpalcové a predsa len medzi pneumatikami a blatníkmi medzera je. Čísla však zostávajú v tajnosti. Pod kapotou tróni výhradne dvojlitrový turbodiesel naladený v tomto prípade na 132 kW .
Volkswagen vyrába svoj úžitkový Transporter T5 s priebežnými modernizáciami už jedenásť rokov. So súčasnou verziou budeme musieť ešte nejakú dobu vydržať, ale portfólio sa možno rozrastie aj o oplastovanú verziu Alltrack v luxusnejšej rade Multivan. V Ženeve predstavuje najväčšia európska automobilka jej štúdiu. O produkcii zatiaľ oficiálne nepadlo ani slovo, ale prečo by sa inak u VW zaoberali už dlhoročným modelom? Určite chcú skúmať záujem klientely. "Dodávkové MPV" je možné priamo v sériovej verzii pretvoriť do podoby luxusnej obývačky na kolesách, samozrejme za patričný obnos. V prípade bieleho Alltracku tomu rozhodne nie je inak Začnime ale najskôr zvonku.
Auto v bielej perleti dostalo striebrosivé oplastovanie nárazníkov, lemov blatníkov a bočných prahov, ktoré zozadu zasahujú dokonca až do veka batožinového (či nákladového) priestoru. Nadväzujú na neho prezmenu matné, strieborné kryty podvozka. Bočné okná sú diskrétne zatmavené. Vstup na zadné sedadlá zaisťujú jediné bočné posuvné dvere vpravo. Po koľajniciach posuvné samostatné sedadlá pokrýva šedomodrá koža Poltrona Frau a ako materiál na podlahu bolo použité tmavé drevo. Súčasťou výbavy je aj mobilná kuchynka, ktorá sa dá umiestniť doľava, ako ukazuje jedna z oficiálnych fotiek, ale aj kolmo za predné sedačky. Chutný pokrm je možné pripraviť na vstavanom plynovom variči, nechýba ani potrebná nádrž na vodu. Vpredu potom nájdeme informačný systém s osempalcovou dotykovou obrazovkou známou z iých modelov a ten správny pôžitok z hudby sprostredkuje Dynaudio Surround Sound so stredovým reproduktorom. Drevený dekor nechýba ani tu, konkrétne na palubnej doske.
Alltrack pochopiteľne neprišiel o pohon všetkých kolies 4Motion, ktorého základom je viaclamelová spojka Haldex na zadnej náprave. Táto naozaj luxusná "dodávka" nie je žiadnym drsným off-roadom, ale vďaka nájazdovým uhlom 21, respektíve 15 stupňov sa na nejakej tej polovačke nestratí. Na fotkách vyzerá, že jej trochu narástla svetlá výška, pretože ráfiky sú deväťnásťpalcové a predsa len medzi pneumatikami a blatníkmi medzera je. Čísla však zostávajú v tajnosti. Pod kapotou tróni výhradne dvojlitrový turbodiesel naladený v tomto prípade na 132 kW .