VW Polo 2014: Nabité technológiou

Čo sa deje okolo VW.

Moderátori: Mat28, Saleem

Napísať odpoveď
Používateľov profilový obrázok
Saleem
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 5044
Dátum registrácie: 04.01.2009 15:42
Bydlisko: n/a

VW Polo 2014: Nabité technológiou

Príspevok od používateľa Saleem »

Tri válce sa u Pola stanú normou. Všetky turbodiesely nahradia nové 1.4 TDI, benzínové motory prejdú na litrový objem.

Po piatich rokoch sa na autosalóne v Ženeve predstaví facelift Volkswagenu Polo. Zmeny vzhľadu nie sú nijako výrazné, o to väčší je ale technologický posun. Predný nárazník sa tvarovo zblíži s Golfom a to isté platí pre grafiku predných svetiel. Tie dostanú za príplatok technológiu bi-LED, doteraz videnú najmä v nižšej strednej triede (vďaka Seatu Leon).

Interiér sa tiež inšpiruje novým Golfom. Má úplne nový prístrojovú dosku, modifikovaný dekor a volant, radiacu páku alebo multimediálny systém priamo z Golfu. Súčasne s tým sa rozšíria možnosti výbavy - napríklad o zadnú parkovaciu kameru alebo aplikácie zo služby MirrorLink.

Obrázok
Obrázok

Bezpečnosťou výbavu obohatí štandardne dodávaná multikolízna brzda. Za príplatok bude dostupný systém Front Assist s automatickým núdzovým brzdením, sledovanie únavy vodiča a dokonca aj adaptívny tempomat.

Nový elektro-mechanický posilňovač riadenia je veľmi kompaktný, samotné servo je totiž integrálnou súčasťou volantovej tyče. Ešte väčšou zaujímavosťou je nasadenie podvozku Sport Select čo nie je nič iné ako elektronicky riadené adaptívne tlmiče.

Faceliftované Polo prichádza s novou generáciou motorov, všetky spĺňajú emisnú normu Euro 6. Základom je trojvalec 1.0 MPI, známy už z menšieho modelu Up!, ktorý ponúkne 44 alebo 55 kW. V ponuke nahradí trojvalcový 1.2 MPI o výkone 44 a 51 kW. Aj vďaka systému štart-stop klesne kombinovaná spotreba z 5,5 na 4,6 l/100 km.

Obrázok
Obrázok

Ďalším stupňom je preplňovaný variant 1.0 TSI, ktorý bude dostupný s 66 a 81 kW. Nahradí doterajší štvorvalec 1.2 TSI, ktorý má v Pole 66 alebo 77 kW. Kombinovaná spotreba slabšej varianty bude iba 4,1 l/100 km, o liter menej než doteraz.

Modernizáciou prejdú aj výkonné verzie. Polo Blue GT, ktorý debutoval v závere roka 2012 ako prvý Volkswagen s novým motorom 1.4 TSI vybaveným technológiou vypínania valcov, posilní zo 103 na 110 kW. Automobilka chystá tiež vylepšenú verziu Pola GTI, ktorá by mala zvýšiť výkon zo 132 na 141 kW.

Obrázok
Obrázok

Dieselové motory zachovajú výkonové stupne 55, 66 a 77 kW. Súčasné agregáty 1.2 TDI (trojvalec) a 1.6 TDI (štvorvalec) však úplne nahradí nový trojvalec 1.4 TDI. Už v najslabšom prevedení ponúkne 210 Nm, to je o rovných tridsať viac než doteraz. Spotreba s manuálnou prevodovkou bude v kombinovanom cykle 3,2 l/100 km, s DSG 3,4 l/100 km.

Predaj sa začne na jar, niektoré novinky sa budú dodávať od jesene.
Prílohy
DB2014AU00074-960x767.jpg
Nebio B5

Napísať odpoveď

Návrat na "Novinky & Tlačové správy"