VW Touran 2014 pristihnutý, starý dizajn, nová platforma

Čo sa deje okolo VW.

Moderátori: Mat28, Saleem

Napísať odpoveď
Používateľov profilový obrázok
Saleem
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 5044
Dátum registrácie: 04.01.2009 15:42
Bydlisko: n/a

VW Touran 2014 pristihnutý, starý dizajn, nová platforma

Príspevok od používateľa Saleem »

Najpredávanejší nemecký kompaktný van sa zvonku prakticky nezmenil. Má však byt o 100 kíl ľahší a vnútri ponúkne sedadlá typu EasyFold.

Volkswagen Touran je pre nemeckú automobilku zlatou baňou, ktorá ťaží už viac ako desať rokov. Za tú dobu pochopiteľne neprišla na svet len jedna generácia, ale dve, pričom tá novšia dorazila v roku 2010. Tento rok by teda na rade mal byť výraznejší facelift, s tým ale VW podľa posledných správ príliš nepočíta. Namiesto toho vraj chce vyrukovať s úplne novou verziou, ktorá bude postavená na platforme MQB. Vďaka tomu by hmotnosť mala klesnúť o nejakých 100 kilogramov, čo napomôže ako spotrebe, tak aj dynamike jazdy.

Tento krok je na jednej strane logický, na tej druhej nám však vŕta v hlave. Nie práve lacná evolúcia po nejakých troch-štyroch rokoch totiž nie je cestou k zníženiu nákladov a zvýšeniu zisku. A to ani za predpokladu, že by nový Touran prekonal predajné výsledky toho predchádzajúceho, ktorý bol najžiadanejším vanom svojho druhu v Nemecku. Tento fakt sa navyše nezdá byť príliš reálnym, pretože podľa špionážnych fotiek Volkswagen siahol po takmer nezmenenom dizajne, ktorý už nebude lákať tak ako v čase premiéry.

Na druhú stranu, podľa vyhlásenia VW, má každý automobil postavený na danej platforme stáť za 20-percentnou úsporou v rámci dodávok materiálu, na celkových výrobných nákladoch sa potom ušetrí dokonca 30 %. Dá sa teda predpokladať, že aj keby predaje zostali na svojej doterajšej úrovni, nemecká automobilka nakoniec na automobile zarobí. A to napriek tomu, že okrem novej platformy chce vozidlá vybaviť aj rozsiahlejšou vnútornou výbavou, ktorá pôjde de facto na náklady VW.

Obrázok

Aj napriek tomu ale máme o príchode novej generácie pochybnosti. Naši kolegovia z nemeckého AMU však trvajú na svojom, pričom podľa nich by sa automobil mal objaviť v predaji na záver roka, kedy chce zaujať hlavne systémom sedadiel EasyFold. Ten je prevzatý z Volkswagenu Sharan a jeho podstatou je jednoduché sklopenie druhého radu sedadiel do podlahy. Prístup k nim však bude na rozdiel od väčšieho súrodenca konvenčnou cestou a nie cez posuvné bočné dvere.

Obrázok

Okrem toho potom dorazí tiež nový motor 1,4 TSI s deaktiváciou polovice valcov, čo by sa malo prejaviť úsporou paliva vo výške 0,4 l/100 km . Ďalej potom môžeme očakávať vyššiu bezpečnosť spojenú so spomínanou platformou, v rámci samotného dizajnu sa ale jedná iba o nové nárazníky, kapotu a svetla, čo sú prvky typické pre facelift. Uvidíme teda , čo z vyššie uvedeného sa nakoniec ukáže byť pravdou.
Prílohy
VW_Touran_2014_spy_foto_01_800_600.jpg
Nebio B5

Používateľov profilový obrázok
beki69
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 340
Dátum registrácie: 14.03.2010 16:12
Bydlisko: kanton St. Gallen
Kontaktovať používateľa:

Re: VW Touran 2014 pristihnutý, starý dizajn, nová platforma

Príspevok od používateľa beki69 »

Je to logicky krok dat novy Touran na MQB pltformu, aj ked vlastne povodny bol hybrid Golfu a Pasata.
EasyFold je na jednej strane prakticke pre tych, ktory nemaju kam odlozit sedadla, ale na druhej strane sucasny Touran ma tak ci tak sklapatelnu 3 radu sedadiel do podlahy, takze neviem preco to je novinka. Pre Sharan iste, pretoze predosly mal 3 radu vyberatelnu. Napriek tomu vlastnici povodnych Sharanov prechadzajuci na novy to povazovali za vyhodu, kedze vnutorna vyska umoznovala vkladanie vyssich predmetov ako napr. bicykle bez akehokolvek spustania sedadla ( bicykla )
Polo6N1.4,44kW1997
Touran 2.0TDi,103kW6DSGHighline7seater2006)
GolfVGT Sport[/color]1.4TSI125kW6DSG2008
GolfVI1.2 TSIBMT,7DSG2010
GolfVIIGTI Performance169kW6DSG2014
Touareg7P3.0TDI180kW8AT2012
EcoHighUP!50kW2013
GolfVIIGTI Clubsport196kW2017
e-UP!62kW2021

Napísať odpoveď

Návrat na "Novinky & Tlačové správy"