Z výrobnej linky v nemeckom Wolfsburgu zišiel model, z ktorého značka Volkswagen vyrobila už 30 miliónov. Der Golf siedmej generácie zrejme nezískal ocenenie Auto roka 2013 náhodou.
Produkcia modelu Golf štartovala začiatkom roku 1974. Do dnešného dňa vyrobila nemecká automobilka Volkswagen už 30 miliónov kusov. Automobil, zbožňovaný i nenávidený, si čisto štatisticky kúpilo každý deň, za posledných 39 rokov, v priemerne 2-tisíc ľudí.
Predseda predstavenstva spoločnosti Volkswagen – Martin Winterkorn oficiálne prevzal ocenenie „Auto roka 2013“ od 60-člennej poroty až vo štvrtok tento týždeň napriek tomu, že výsledok ankety poznáme už niekoľko mesiacov.
Pozrime sa krátko do histórie takmer 40-ročného modelu.
Golf I. (1974 – 1983): „Všetko to začalo v roku 1974 revolúciou.“ opisuje vtedajšiu situáciu šéfdizajnér Klaus Bishoff a pokračuje: „Prechod z chrobáka na Golf bol revolučný. Nové vozidlo vzniklo premenou vzduchom chladeného motora uloženého vzadu, na vodou chladený agregát posadený pod prednú kapotu. Náhon zadných kolies sa presunul tiež dopredu. Oblé tvary celkom vytlačili hrany a obdĺžnikový vzhľad – všetko na základe štúdie Giorgio Giugiaro.“
Golf II. (1983 – 1991): Druhá generácia sa stala symbolom nových technológií ako riadený katalyzátor (1984), ABS (1986) a pohon všetkých kolies (1986). Podľa Volkswagenu sa z Golfu stala ikona práve vďaka jeho druhej generácii.
Marc Lichte, vedúci dizajnér exteriéru spomína na rozhodnutie členov správnej rady rozvíjať štýl Golfu I. „Volkswagen vytvoril základ pre trvalý rozvoj tohto modelového radu.“
Golf III. (1991 – 1997): V roku 1991 Volkswagen rozbehol nielen vo vlastných radoch éru bezpečnosti. Sériové airbagy od roku 1992 a pokrok v oblasti vývoja karosérie prispeli k vyššej odolnosti vozidla v prípade nárazu.
Tretia generácia modelu Golf sa chváli aj prvou aplikáciou naftového motora TDI (1993).
Golf IV. (1997 – 2003): Golf prežil prelom tisícročí vtedy jedným z najvýraznejších dizajnových skokov. Pod taktovkou vtedajšieho šéfa dizajnu Hartmuta Warkußa vznikol model, ktorý potvrdil silu celej série. Práve túto generáciu si obľúbili nadšenci tuningu zrejme najviac.
Štvrtá generácia prišla na trh so stabilizačným programom ESC (1998) a prvou dvojspojkovou prevodovkou (2002).
Golf V. (2003 – 2008): Päť karosárskych verzií, množstvo motorov, pohon všetkých kolies, dvojspojková prevodovka, prvky luxusu, vyššie triedy - aj to bol Golf piatej generácie. „Päťka“ však nebola len šťastným Golfom. Nie všetkým išiel po chuti bublinový dizajn a množstvo detských chýb päťkovej generácie.
Jedno prvenstvo sa ušlo aj piatej generácii tohto modelu – prvé verzie BlueMotion zamerané výhradne na spotrebu sľubovali priemernú spotrebu paliva 4,5 litra na 100 km jazdy.
Golf VI. (2008 až 2012): Maximálne hodnotenie v nárazových testoch Euro NCAP, nové motory TSI, prechod na vstrekovanie common-rail, druhá generácia úsporných verzií BlueMotion s priemernou papierovou spotrebou 3,8 l/100 km.
Podľa niektorých je nevýrazný Golf šiestej generácie len preklenutím ťažkého obdobia a polovičným krokom k dospelej generácii VII.
Golf VII (od roku 2012): Ani Golf nie je nesmrteľný a kým žije musí pre svoj úspech urobiť čoraz viac. Konkurencia nespí a hlavne kórejský snaživci kontrolujú Golfa so „šublerou“ v ruke.
Automobil schudol o približne 100 kg s cieľom znížiť spotrebu a splniť tak prísne emisné limity. Armáda asistenčných systémov z vyšších kategórií vozidiel nám zrejme čochvíľa ponúkne nielen bezpečnosť, ale i výraznú lenivosť a nepozornosť za volantom.
Golfom s „výrobným číslom“ 30 milónov sa stal Golf TDI BlueMotion. Gratulujeme.
Prejdite si históriu jubilejného Golfa
- Mat28
- VWexpert
- Príspevky: 4741
- Dátum registrácie: 23.01.2012 20:13
- Bydlisko: Spišská Nová Ves
- Kontaktovať používateľa:
Prejdite si históriu jubilejného Golfa
Aktual: AUDI S7 facelift 4,0TFSI V8 quattro 331kW......SHARAN 7M 1,9TDI 85kW + CHIP by Janosik93
(EX: AUDI A5 coupe 3,2 v6 FSI Quattro)
(EX: Passat B5 1,8T 20V AEB + VOSSEN CVT R19 + RECARO a vela iného)
Moje Passatidlo - KLIK
Moja AUDI A5 - klik
(EX: AUDI A5 coupe 3,2 v6 FSI Quattro)
(EX: Passat B5 1,8T 20V AEB + VOSSEN CVT R19 + RECARO a vela iného)
Moje Passatidlo - KLIK
Moja AUDI A5 - klik
- vlado742
- VWjunior
- Príspevky: 1590
- Dátum registrácie: 26.10.2007 20:06
- Bydlisko: BJ okolie
- Kontaktovať používateľa:
Re: Prejdite si históriu jubilejného Golfa
Ale ten čas leti pekny kúsok historie
PASSAT 3BG VARIANT, 2.5 TDI 132 KW (BDH) 4 MOTION
GOLF MK3 TDI 81 KW(AFN) GT, EGR OFF, KAT OFF, Jednohmota+Pritlačný VR6
AutoLEDky
GOLF MK3 TDI 81 KW(AFN) GT, EGR OFF, KAT OFF, Jednohmota+Pritlačný VR6
AutoLEDky
-
- Autoškolák
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 17.05.2013 14:16
Re: Prejdite si históriu jubilejného Golfa
aké ma V tie detské chyby ako sa píše v článku ?
- Simm
- Vodič
- Príspevky: 81
- Dátum registrácie: 30.06.2013 16:43
- Kontaktovať používateľa:
Re: Prejdite si históriu jubilejného Golfa
I a II aj tak stále najkrajšie
Poctivo šetrím na svoj sen (Golf II GTI).
- robozaho
- Jazdec
- Príspevky: 443
- Dátum registrácie: 04.12.2011 22:23
- Bydlisko: MT, Italy
Re: Prejdite si históriu jubilejného Golfa
kto robil design 5. generacie mne sa zda, ze Walter del Silva...ci niekto iny?