Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 6 ] 
Autor Správa
 Predmet príspevku: VW vyrobil posledný Phaeton. Zostala po ňom supertováreň
PoslaťNapísal: 21.03.2016 09:38 
Offline
VWexpert
VWexpert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 04.01.2009 16:42
Príspevky: 4884
Bydlisko: n/a
VW ukončením výroby Phaetonu uzavrel jednu bolestivú etapu svojej existencie. Je ale otázkou, či svoju reakciou na Dieselgate neotvára inú, horšiu.

Je to koniec jednej éry a bolo len otázkou času, kedy k nemu dôjde. Volkswagen už na konci minulého roka oznámil, že zastaví výrobu modelu Phaeton, dieťaťa Ferdinanda Piëcha, ktorý ním chcel dokázať, že "Ľudový Voz" nemusí byť zase tak ľudový. Lenže dokázal opak - stvoril nepochybne dobré auto, ktoré ale práve kvôli jeho značke nikto nechcel. Jeho žalostná existencia bola naťahovaná za hranicu únosnosti a až kauza Dieselgate a vidina nákladov s ňou spojených si vynútila jeho úplné vyradenie z výrobného programu.

K tomu fakticky došlo v piatok 18. marca, kedy z úchvatnej továrne v Drážďanoch vyšiel automobil, ktorý môžete vidieť aj na snímke - čierny Phaeton s motorom 4,2 V8 s výkonom 335 koní a pohonom 4Motion. Stalo sa tak po dlhých 14 rokoch od chvíle, kedy bol uvedený na trh. Spolu s ním sa lúči s aktívnou kariérou aj preslávená priehľadná továreň Die Gläserne Manufaktur, teda aspoň na čas. V tejto chvíli má slúžiť pre "akcie, odovzdávanie vozidiel a následné úpravy", čo asi nebude mať ďaleko k slovu "hibernácie".

Viac k tomuto okamihu nie je čo povedať, dovoľte mi ale krátke zamyslenie. Na jednej strane sa na tento okamih dá hľadieť ako nevyhnutný krok v živote jedného nie príliš úspešného modelu, na tú druhú ho možno ale vnímať aj ako jeden zo symbolov zmien, ktorými Volkswagen prechádza. Niekto ho môže nazývať očistou, sám si ale nie som istý, či sa nimi firma sama nevydáva na cestu do pekla.

Pochopiteľne nevieme, čo presne sa vo vnútri Volkswagenu deje a či to, čo vidíme navonok, nie je len hra. Ale aj keby to hra čiastočne bola, je nebezpečná. VW sa teraz tvári ako skromná šetriaca firma mysliaca na budúcnosť planéty, čo niekomu môže prísť dojemné, z obchodného hľadiska je to ale skôr sebazničujúce. Však si spomeňte len na ženevský autosalón. Dodnes sme sa s kolegami nerozhliadli z premeny tzv. VW Night, kedysi monštruóznej akcie plnej premiér, ktorá úplne ovládla stránky všetkých médií. Tento rok? Akási nezmyselná selanka pre pár pozvaných, ktorej program vyplnili z väčšiny nudné reči o úžasnej budúcnosti autonómneho riadenia. O sotva poriadne vystavených autách nepadlo skoro nič a výsledok? VW plný éter razom nebol, nebolo jednoducho o čom písať ani zohnať čo i len poriadne fotky, aj keď ste o ne stáli. A konkurencia toho hneď využila, večer pred Ženevou Wolfsburgu razom nepatril.

Toto by pre Volkswagen malo byť varovaním, pretože konkurenciu môže rovnakými krokmi dať priestor aj v iných ohľadoch. O elektromobily v dnešnej podobe prakticky nikto nestojí a ich predaje cez obrovské dotácie klesajú, aj keď nikam nevystúpila. Ich rozmach je závislý len na akumulátoroch, ktoré v použiteľnej podobe možno prídu a možno aj nie a keď sa tak stane, vývoj z roku 2016 nebude mať žiadnu cenu. Autonómne riadenie je možno nevyhnutnou budúcnosťou, dnešných zákazníkov to ale jednoznačne nezaujíma. Ľudia nestoja ani o priateľskú firmu poklonkujúju regulátorom, pretože tí "nekopú" za nich. A nie sme si istí ani tým, či stojí o skromnú firmu investujúcu len do toho, čo chce 90 percent publika. Toto robí na trhu skoro každý, ľudia chcú byť fascinovaní špecifikami Bugatti Chiron, aj keď si ho väčšina z nich nekúpi, ani keby náhodou mohla.

Či sa nám to páči alebo nie, VW vyrástol na ideáloch Ferdinanda Piëcha, medzi ktoré nepochybne patrí aj isté megalomanstvo, sebavedomé rokovania hraničiace s aroganciou a na pomery tak veľkej spoločnosti aj nezvyčajná ochota riskovať. Nezabúdajme, že predtým, ako Volkswagen ovládol Piëch, bol význam tejto firmy v automobilovom svete z dnešného pohľadu celkom malý. Áno, vyrábala Golf ako na bežiacom páse, to bolo jej terno. Ale až Piëch z nej urobil obrý koncern vyrábajúci cez 100 modelov rôznych značiek, ktoré jasne vládnu Európe a do značnej miery aj Číne. Phaeton patrí nepochybne k tomu, čo sa nepodarilo, ale aj v jednej česko-slovenské pesničke sa spieva, že "svet nepatril nikomu, kto nebol hráč". A neúspechy patria k hre - bez pokusov nie sú nielen omyly, ale ani úspechy. A tie mali v posledných dekádach existencie VW jednoznačne navrch.

Iné známe manažérske eso, Bob Lutz, hovorí, že za Dieselgate môže teror Ferdinanda Piëcha. Zrejme má pravdu - bol to jeho spôsob riadenia firmy, ktorý donútil aj ďalších ľudí z VW riskovať, chcieť nemožné a keď to nešlo, tak to "nejako urobiť". Dieselgate je pre VW nepochybne veľký problém, otázkou ale je, ako naň pozerať. VW sa dnes tvári, že to je koniec hry a firma teraz musí fungovať inak. Nie sme si ale istí, či by Dieselgate nemal Volkswagen brať jednoducho ako "ďalší Phaeton", zaplatiť účty a ísť ďalej. Nesmieme totiž zabúdať, že ona kauza k strate dôvery naprostej väčšiny zákazníkov jednoznačne neviedla, teraz už je skrátka jasné, že si nielen Jeremy Clarkson myslí, že VW nekonal proti záujmu svojich klientov, skôr naopak. A tento výsledok celého prehmatu by mal pre nemeckú firmu zostávať bernou mincou, tomu by mala podriaďovať svoje ďalšie kroky.

Inak by sa totiž mohlo ľahko stať, že Volkswagenu väz nezlomia miliardové účty za Dieselgate, ale vlastná zlá reakcia na ňu.

Zdroj: Autoforum.cz


Prílohy:
2572_33ada1ff9e118c7894c07d06301d3a4c kopie.jpg
2572_33ada1ff9e118c7894c07d06301d3a4c kopie.jpg (178.59 KiB) Zobrazené 5797 krát


_________________
Nebio B5
Hore
 Profil
 
 Predmet príspevku: Re: VW vyrobil posledný Phaeton. Zostala po ňom supertováreň
PoslaťNapísal: 21.03.2016 12:00 
Offline
VWagenista
VWagenista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28.10.2007 10:21
Príspevky: 1422
Bydlisko: LM
Inak bol som tam na jesen osobne v case ked prepukla ta afera a moja otazka bola co dalej. Vtedy mi povedali ze tento model uz konci ale idu dalej vyrabat facelift. Uz vtedy to tam bolo poloprazdne a robili na jednu zmenu.


Prílohy:
WP_20150922_17_01_28_Pro.jpg
WP_20150922_17_01_28_Pro.jpg (5.15 MiB) Zobrazené 5765 krát

WP_20150922_17_31_50_Rich.jpg
WP_20150922_17_31_50_Rich.jpg (4.34 MiB) Zobrazené 5765 krát

WP_20150922_16_08_58_Pro.jpg
WP_20150922_16_08_58_Pro.jpg (4.79 MiB) Zobrazené 5765 krát


_________________
Skoda Octavia RS 230..................................................................................... Golf VI 134 kW R-line
Hore
 Profil
 
 Predmet príspevku: Re: VW vyrobil posledný Phaeton. Zostala po ňom supertováreň
PoslaťNapísal: 24.03.2016 15:11 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 02.08.2008 14:20
Príspevky: 5896
Bydlisko: Banska Bystrica
skoda ho. predsa len to bola vlajkova lod a kazda znacka by taku mala mat..

_________________
vr6 + skoda (ked ju milujes nie je co riesit) :mrgreen:


Hore
 ICQ  Profil
 
 Predmet príspevku: Re: VW vyrobil posledný Phaeton. Zostala po ňom supertováreň
PoslaťNapísal: 25.04.2016 13:23 
Offline
Vodič
Vodič

Registrovaný: 18.05.2015 12:13
Príspevky: 184
Tak teraz bude vlajková loď Passat.
Že sa predáva ako teplé rožky? No a čo? iPhone sa tiež predáva ako teplé rožky a pritom je to vlajková loď výrobcu, ktorý ovláda podstatnú časť trhu. Auto nemusí stáť 100 tisíc EUR, aby sa o ňom mohlo povedať, že je NAJ.

A ešte poznámka k elektro-autám. Tesla predala neskutočné množstvo Modelu S s cenovkou okolo 70 tisíc USD. A na nový Model 3 má predobjednávky v počte skoro pol milióna. To je ten úpadok elektromobilov?

_________________
Sportsvan CL 1.4tsi 92kw + Comfort Paket + DSG


Hore
 Profil
 
 Predmet príspevku: Re: VW vyrobil posledný Phaeton. Zostala po ňom supertováreň
PoslaťNapísal: 01.07.2016 15:53 
Offline
Autoškolák
Autoškolák

Registrovaný: 01.07.2016 11:28
Príspevky: 3
No jo, skoda ho. Jak tu psal kdosi prede mnou, VW ztrati vlajkovou lod. Prave jsem si ho nedavno koupil (r.v. 2004), a je opravdu povedeny, vubec se nemusi bat konkurence jako S-klasse apod.
Skoda, ze lidi jsou tak povrchni a zalezi jim na logu na kapote, a ne na hodnote, jinak by to nebyl marketingovy propadak.

Vsadim se, ze kdyby ho prodavali jen pod nazvem Phaeton, bez toho VW, uspech by se dostavil, stejne jako Hyundai s Genesis, Toyota s Lexusem apod...

Zkratka VW prisel defakto o jediny model v nabidce, ktery jeste byl das auto, ne spotrebni zbozi...

_________________
VW Phaeton 6.0 W12


Hore
 Profil
 
 Predmet príspevku: Re: VW vyrobil posledný Phaeton. Zostala po ňom supertováreň
PoslaťNapísal: 01.12.2016 22:03 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 30.12.2008 17:15
Príspevky: 6194
Bydlisko: Engerau
Volkswagen vyvíja nejaky Arteon, ktory by sa mal zaradit nad passat. Teda nova vlajkova lod VW.

_________________
Obrázok
Spávam dobre, lebo problém má riešenie ... ak ho nemá, spávam dobre, lebo problém nedokážem vyriešiť.


Hore
 Profil
 
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 6 ] 

Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Skočiť na:  






Kvalitné LED žiarovky za skvelé ceny
Dennesvietenie.eu -Ponúkame Denné svietenie Auto Led žiarovky Xenóny a Bixenóny Halogenové žiarovky Eliminátory a rezistory a veľa iného.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group