Späť ku koncernu... Čo si vybrať ?

Vtipy, zaujímavosti, kuriozity...

Moderátor: Moderátor

Napísať odpoveď
Používateľov profilový obrázok
puntoii
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 18.06.2012 23:58

Späť ku koncernu... Čo si vybrať ?

Príspevok od používateľa puntoii »

Pozdravujem komunitu !

Schválne zakladám tému v tejto sekcií, nakoľko sa jedná o všeobecnú tému, debatu a nie špecifickú problematiku. Ak sa nenahneváte, popíšem dôvod tohoto príspevku.
Po 20 rokoch užívania koncernových modelov, predaja ako autorizovaný predajca, diagnostikovaní, upravovaní čas uplynul a ja som stratil rozhľad "takej šírky", na akú som bol zvyknutý. Prešlo ďalšich vyše 10rokov, kedy ma situácia dohnala jazdiť (skôr servisovať) rozličné herky, rôznych nekoncernových značiek a je najvyšší čas "vrátiť sa". Nakoľko sú však dnes priority úplne inde "ako auto" (avšak bez neho vieme dobre, že je dnes náročné existovať), tak od nového musím upustiť, aj keď bola drvivá väčsina mojich áut práve s "0KM". Musím upustiť aj on niečoho zánovného, nakoľko aj môj imaginárny limit 4000/5000/6000€ bude predstavovať riadny sklz v projekte bývania. Primárne som zaostril na Sharan (7M) / Alhambru. Z toho je jasné, že by som uprednostnil priestranné auto. Viem však, že kúpim zhnité, robotníkmi či trailerom "zžité" auto, otrieskané z každej strany, kde po prvej zime skorodujú minimálne dva podomácky "streknuté" blatníky. Občas je možné nájsť predražený pekný kus, avšak výber schopných modelov je biedny a primárne sú s najslabšou motorizáciou. Z tohoto dôvodu som zalistoval nižšie a zahliadol Touran. Výkonné motorizácie, slušná spoľahlivosť, avšak aj tu občas vidím hrdzu. Niekedy ma napadlo, že sa uskromním s jednou "B5.5" ale dnes už aj pri tých autách končí "doživotie", nakoľko sú to 5x stočené a 3x "stotálkované" skladačky s miliónovým nájazdom. Nejazdím veľa, krátke trasy riešim väčšinou na moto, ročne 1-2x absolvujem dlhšiu trasu a ak sadnem do auta, kratšiu ako 100km "štreku" nedám... Skrz spoľahlivosti by som uprednostnil asi TDi, keďže TSi menších objemov nemajú z tých dôb dobrú povesť - avšak ako hovorím, rozhľad som stratil a veľa nenajazdím. Ak by sa niekto zapojil do diskusie, zaostril by som asi na spomínaný Touran. Vedel by sa prosím Vás niekto vyjadriť, či sú rovnako náchylné na hrdzu ako modely "z tej doby" resp. čo by ste zvolili, ak by ste boli v podobnej situácií ?

Ďakujem Vám !

dream7000
VWsenior
VWsenior
Príspevky: 2085
Dátum registrácie: 20.04.2008 19:20
Bydlisko: Námestovo

Re: Späť ku koncernu... Čo si vybrať ?

Príspevok od používateľa dream7000 »

kúpiš aj velmi zachovale auto, pozeraj ale ponuky dovezene zo Švajčiarska, naozaj zachovale kusy, u nas už prehnité herky......odtial zachovalé, nepohrdzavené, servisna kniha, kluce, ale sam sa na mieste rozhodnes ci auto stoji za to, netvrdim že su lacné, ale najdeš naozaj pekne kusy

Používateľov profilový obrázok
frflos
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 17162
Dátum registrácie: 18.04.2009 19:48
Bydlisko: kusok od Partizanske

Re: Späť ku koncernu... Čo si vybrať ?

Príspevok od používateľa frflos »

...tourany su najviac koroziou postihovane na piatych dverach
...už toľko nefrflem, ale rovno mažem, keď nečítaš pravidlá
...chces klubacke tricko a nalepku? klikni -->TUTO<--
...a nic nikde nikomu nezapisujem

gas1201
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 30.08.2023 13:25
Bydlisko: Košice

Re: Späť ku koncernu... Čo si vybrať ?

Príspevok od používateľa gas1201 »

treba dávať pozor aj pri dovozoch (resp. ja som mal takú smolu) v lete som našiel super inzerát na b6 2.0 tdi bmp dsg s dobrou výbavou v BA s tým že je to dovoz. kilometre su diskutabilné či sedeli (malo mať okolo 260k), na fotkach super stav a tak som meral cestu z KE do BA na ňu a naživo des. Hrdza začínala na obidvoch predných blatníkoch, zadný bol chytený jeden, dvere boli chytené všetky (hlavne okolo líšt a kľúčky), piate dvere boli komplet všade. jeden xenon zožltnutý, druhý ako nový (čiže výmena po búračke asi) strecha kde dosada čelne sklo tak bola komplet zduta že z laku bol už grand canyon a tak isto aj komplet predné stĺpiky. a to nehovoriac ešte o tom že prístrojovka pri jazde doslova asi tam lietala pretože z nej bol neskutočný rachot, náprava klepala atď atď.
bol to ale dovoz z Litvy a predtým Nemecko kde bola búraná a predával ju nejaký Ukrajinec skrz bazar. To som sa dozvedel ale až potom že to bola takáto všelijaká skladačka opravovaná resp striekaná len aby to nebolo vidno niekde vonku na pumpe v Litve. nakoniec som našiel svoje vysnívané pôvodom zo SK kde boli overiteľné veci a hrzda. žial kúsky v top stave stoja 2x toľko.
toľko moja smolná skúsenosť s dovozom, každopádne držím palce. myslím že z tých rokov ťažko sa bude hľadať auto bez hrzde.
ale každopádne držím palce
VW Passat B6 2008 2.0TDI 125KW DSG [BMR]

Napísať odpoveď

Návrat na "Zábava & Klábosenie"