Vodicsky preukaz - dialnicna znamka - privesny vozik

1995 - 2011

Moderátor: majoGIV

libelius
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 28.09.2009 08:09

Re: Vodicsky preukaz - dialnicna znamka - privesny vozik

Príspevok od používateľa libelius »

frflos napísal:...Jarko jedno stastie, ze si skoleny mat strpenie aj s takymi :)
Presne som vedel kam to zajde a preto som sa na to vykaslal este v zaciatku diskusie :)
koho myslis tymi? ti si iny ? mas sa za lepsieho? Ty si to stale ale ze stale nepochopil lebo si prilis zaujaty nespravnou naklonnostou, treba poriadne citat a chapat vyznam citaneho

libelius
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 28.09.2009 08:09

Re: Vodicsky preukaz - dialnicna znamka - privesny vozik

Príspevok od používateľa libelius »

Ja sa tu teraz nehadam preto lebo jaro povedal ze je to tak a nemoze to byt inak, je to stale len jeho nazor bez ziadneho podkladu alebo dokazu, preste tak ako ked to povies ty alebo ja alebo niekto iny,je to stale len diskusne forum, ale preto ze jaro raz pise o celkovych hmotnostiach a este sa aj odvolava na pojmy, uraza druhych ze nepoznaju pojmy, ktore si pomenuva a aj vysvetluje po svojom hoci ako pises ked je skoleny by mal vediet ze nie je pojem ako pojem, a preto lebo potom na konci ako priklad uvedie presne pravy opak toho co vysvetloval svojim krcmovym pojmom celkova hmotnost, ze si treba hmotnost odrazu prepocitat. A to je ten problem, raz tvrdi max celkove hmotnosti a potom ako priklad uvedie prepocita aj napise ze odrazu nie celkova hmotnost ale okamzita hmotnost v danom case je dolezita, nevie sa drzat tej istej verzie

libelius
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 28.09.2009 08:09

Re: Vodicsky preukaz - dialnicna znamka - privesny vozik

Príspevok od používateľa libelius »

Pozri si stranu 5— kde to jaro doslovne pise: „podla udajov z toho foto co si sem dal, je prevadzkova hmotnost auta cca 1,9 t. Takze ak do auta nastupi len vodic ktory ma 100 kg tak si na 2 t. celkovej hmotnosti. Ale ak tam nalozi aj nejaky naklad pripadne dalsich ludi tak nikdy nebude moct za autom tahat vozik a celkovou hmotnostou 2 t.“ odvolava sa na celkovu hmotnost auta

Ale na strane 6 pise doslovne: Celkova hmotnost nie je maximalna celkova hmotnost. A stale trvam na tom ze ak vozidlo bude mat celkovu hmotnost 2,5 t. tak vozik musi mat celkovu hmotnost 1,5 t aby aby si neprekrocil maximalnu celkovu hmotnost jazdnej supravy 4 t. – si protireci v jednej vete

znova na strane 6 doslovne pise: „Ak nikto nepozna pojem celkova hmotnost, tak nech ti v TP zrusia riadok "maximalna pripustna celkova hmotnost." To je podla mna negovanie predchadzajuceho prispevku , ako moze mat Auto 2t celkovu hmotnost ako napisal, ale pritom neskor tvrdi ze celkova hmotnost je riadok podla TP maximalna pripustna hmotnost, tj 2,5t

a teraz si pozri technicak a vyznam toho pojmu – no a je podla teba to co napisal v tych prispevkoch jedno a to iste vsak?

Používateľov profilový obrázok
frflos
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 17162
Dátum registrácie: 18.04.2009 19:48
Bydlisko: kusok od Partizanske

Re: Vodicsky preukaz - dialnicna znamka - privesny vozik

Príspevok od používateľa frflos »

...ja viem akych udajov sa mam drzat, vodicak tiez nemusim riesit co mozem a co nemozem tahat a mam to dobre a ine ma nezaujima
...tebe sme sa snazili pomoct, ale ides si svoje a tak isto tvrdis, ze vies co mas a nemas a na druhej strane sa robis, ze nevies. Tymto moja debata konci :)
Prílohy
IMG_20190207_160947.jpg
...už toľko nefrflem, ale rovno mažem, keď nečítaš pravidlá
...chces klubacke tricko a nalepku? klikni -->TUTO<--
...a nic nikde nikomu nezapisujem

Používateľov profilový obrázok
Lookisvk
VWsenior
VWsenior
Príspevky: 2475
Dátum registrácie: 24.02.2013 16:25
Bydlisko: TN kraj

Re: Vodicsky preukaz - dialnicna znamka - privesny vozik

Príspevok od používateľa Lookisvk »

Tiez som nepochopil naco vznikla tato tema ked si to panko cele sam vysvetlil.

S vodicakom B mozes soferovat supravu s max vahou 3,5t.
Ak ma auto uvedene ze zvladne 4 a viac tak potrebujes vyssi vodicak BE (B96)



V zmysle nariadenia vlády Slovenskej republiky, najväčšou prípustnou hmotnosťou je najväčšia hmotnosť naloženého vozidla, pri ktorej je povolené použitie naloženého vozidla v premávke na pozemných komunikáciách. Najväčšia prípustná celková hmotnosť - znamená najväčšiu hmotnosť vozidla v "kg" stanovenú výrobcom závisiacu od jeho konštrukcie a výkonu.

Najväčšia prípustná hmotnosť tak vozidla, ako aj jazdnej súpravy sa zisťuje z osvedčenia o evidencia a nemá na ňu vplyv okamžitá hmotnosť vozidla. Údaje zapísané v osvedčení o evidencii vychádzajú okrem iného zo základného technického opisu vozidla pri typovom schválení vozidla. Najväčšia prípustná hmotnosť vozidla ako aj jazdnej súpravy je teda objektívne určená maximálna hmotnosť, pri ktorej môže byť vozidlo prevádzkované v premávke na pozemných komunikáciách.

Podľa Zákona o cestnej premávke môže motorové vozidlo určitej skupiny viesť len osoba, ktorá je držiteľom vodičského oprávnenia príslušnej skupiny. Do skupiny motorových vozidiel B patria okrem iného jazdné súpravy zložené z ťažného vozidla skupiny B a prípojného vozidla, ak najväčšia prípustná hmotnosť jazdnej súpravy nepresahuje 3500 kg a najväčšia prípustná celková hmotnosť prípojného vozidla nepresahuje prevádzkovú hmotnosť ťažného vozidla. V prípade, ak najväčšia prípustná hmotnosť jazdnej súpravy presiahne 3500 kg, na vedenie takejto jazdnej súpravy nie je vodičské oprávnenie skupiny B postačujúce.


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
Ex Golf IV
Aktual Polo- Odpadlík///Link -> Leon MK2
Obrázok

libelius
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 28.09.2009 08:09

Re: Vodicsky preukaz - dialnicna znamka - privesny vozik

Príspevok od používateľa libelius »

frflos napísal:...ja viem akych udajov sa mam drzat, vodicak tiez nemusim riesit co mozem a co nemozem tahat a mam to dobre a ine ma nezaujima
...tebe sme sa snazili pomoct, ale ides si svoje a tak isto tvrdis, ze vies co mas a nemas a na druhej strane sa robis, ze nevies. Tymto moja debata konci :)

Ty si sa snazil pomoct? A cim akoze? Od zaciatku ani jeden tvoj prispevok nesuvisel konktretne s danou temou, vseobecne o tej teme ano, ale ja som pisal o konkretnom aute a jeho udajoch . nie vseobecne, a potom si si uz len robil srandu o tom ze podla teba su blbosti vo VTP lebo policajti zapisali blbost atd, kym ti nedoslo ze to tento model auta proste tak ma. Tu nemas jeden prispevok kde si konkretne dal radu ale ak si myslis opak, ukaz kde … dokonca ani len teraz si neporadil, furt meles ze ty vies ty vies a ine ta nezaujima— to hovori za vsetko ako si pomohol v celej debate

libelius
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 28.09.2009 08:09

Re: Vodicsky preukaz - dialnicna znamka - privesny vozik

Príspevok od používateľa libelius »

Lookisvk: ak by si si dobre precital zaciatok tak by si vedel ze som hlavne narazal na tie vahy lebo hlavne pri tomto aute je to ine ako u bezneho auta kde to sedi po scitani podla VTP,
Dakujem za citaciu o tych hmotnostiach lebo konecne niekto citoval zakon nie si len tvrdil nazor .

Používateľov profilový obrázok
Lookisvk
VWsenior
VWsenior
Príspevky: 2475
Dátum registrácie: 24.02.2013 16:25
Bydlisko: TN kraj

Re: Vodicsky preukaz - dialnicna znamka - privesny vozik

Príspevok od používateľa Lookisvk »

No pri tomto aute je asi naozaj treba davat bacha na realnu vahu na vahe. Teoreticky ti na to staci znamka ako do 3,5 tony pokial nema suprava v danom okamihu viac kg. Da sa tym argumentovat a asi by to obstalo. Cize na sharan je B aj B96 aplikovatelny pripad podla danej situacie a vahy supravy.




Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
Ex Golf IV
Aktual Polo- Odpadlík///Link -> Leon MK2
Obrázok

libelius
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 28.09.2009 08:09

Re: Vodicsky preukaz - dialnicna znamka - privesny vozik

Príspevok od používateľa libelius »

Looki co sa tyka vodicaku aj dialnicnej je to jednoduche tam sa vzdy vychadza z najväcsej pripustnej celkovej hmotnosti vo VTP, myslim ze tu sa neda hadat

SAG najväcsia pripustna celkova hmotnost 2500kg vodicak B
SAG najväcsia pripustna celkova hmotnost 2500kg , nebrzdeny vozik 700kg = spolu 3200 =vodicak B
SAG najväcsia pripustna celkova hmotnost 2500kg , brzdeny vozik 2000kg = spolu 4500kg ALE POZOR kedze najväcsia pripustna celkova hmotnost pre supravu je len 4000kg =vodicak B-96 --- BE je vyhodou – nemusi byt

SAG najväcsia pripustna celkova hmotnost 2500kg dialnicna do 3,5t
SAG najväcsia pripustna celkova hmotnost 2500kg , nebrzdeny vozik 700kg = spolu 3200kg = dialnicna do 3,5t iba pre auto
SAG najväcsia pripustna celkova hmotnost 2500kg ,+ brzdeny prives = max celkova hmotnost pre supravu je 4000kg = dialnicna do 3,5 pre auto AJ pre vozik, ale len v pripade ak ma brzdeny prives celkovu max hmotnost väcsiu ako 1000kg, pokial si do 3,5t po scitany max celkovych hmotnosti auta a privesu staci len pre auto.

libelius
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 28.09.2009 08:09

Re: Vodicsky preukaz - dialnicna znamka - privesny vozik

Príspevok od používateľa libelius »

Looki -- Skusim to este raz aj s prikladom aby si vedel co myslim o tych hmotnostiach:

Takze auto – sharan/alhambra/galaxy do rv.2010: celkova najväcsia pripustna hmotnost zapisana vo VTP –2500kg, prevadzkova hmotnost: 1900kg, nebrzdeny prives 700kg, brzdeby 2000kg, celkova najväcsia pripustna hmotnost supravy 4000kg
A su dve moznost a ktora je spravna ???

Moznost A: policajt pri zastaveni vychadza z udajov vo VTP – cize , ak ma suprava 4000kg, auto ma najv. pripustnu celkovu hmotnost 2500kg a pre brzdeny prives ma udaj 2000kg, musi mat prives IBA 1500kg vo svojom VTP = to je rozdiel celkova najvacsia pripustna hmotnost auta minus celkova najv pripustna hmotnost privesu :
2500kg-2000kg = 1500kg --- A hlavne NEZALEZI ci je auto aj prives plne nalozene, alebo ci je v aute iba vodic a prives je prazdny, proste vozik musi mat najväcsiu pripustnu celkovu hmotnot zapisanu vo VTP 1500kg, jednoducho povedane nemozes tahat väcsi vozik , inak sa porusuje zakon, lebo sa beru do uvahy LEN najväcsie pripustne celkove hmotnosti! 1500kg+2500kg=4000kg

Moznost B: : policajt pri zastaveni si pozrie udaje vo VTP cize , ak ma suprava 4000kg, auto ma vo VTP 2500kg najv. pripustnu celkovu hmotnost a pre brzdeny prives ma udaj 2000kg,moze mat aj prives zapisanu najväcsiu pripustnu celkovu hmotnost 2000kg vo svojom VTP aby to sedelo papierovo!
ALE ZALEZI ci je auto aj prives plne nalozene, alebo ci je v aute iba vodic a prives je prazdny, inak povedane : ak je v aute vodic+ spolujazdec a daka batozina a auto ma okamzitu hmotnost dajme tomu 2250kg, vozik ktory taha musi mat celkovu okamzitu hmotnot vratane nakladu 1750kg, a tak podobne proste sa musi vaha spocitat.

jasnejsie to uz neviem napisat ak ani teraz nik nechape o com hovorim tak uz neviem, je rozdiel medzi moznostou A alebo B – uz chapes o com hovorim?? Je rozdiel ci si kupim karavan ktory ma - musi mat vo VTP 1500kg -- alebo ma VTP 2000kg ale nesmiem ho pretazit lebo ratam aku ma hmotnost auto v danom case vratane nakladu + karavan s nakladom v danom case.

Napísať odpoveď

Návrat na "SAG - Sharan Alhambra Galaxy"