Nefunkčné SERVO po pár km
Napísané: 14.01.2015 19:29
Dobrý deň,
kamarát mi poradil toto fórum, takže skúsim popísať problém a ak sa s tým už niekto stretol, prosím o radu, čo ďalej.
Jedná sa o SEAT Ibiza 1.2 Benzín (r.v. 2007 ) keď po naštartovaní a chvíli jazdy začne pípať prístrojová doska ( 3 x dlhý vysoký tón ) a zobrazia sa kontrolky ABS a ručná brzda. K tomuto dôjde vždy len buď v nízkej rýchlosti, alebo pri parkovaní. Stane sa to vždy pri neustálom manévrovaní s volantom. Následne sa rozsvieti kontrolka SERVA a prestane fungovať. Auto však normálne funguje ďalej s vypnutým servom. Po vypnutí a zapnutí motora všetko opäť funguje normálne a scenár sa opakuje vždy po prejdení pár kilometrov.
Zvláštnosťou je, že keď sa vypne SERVO, kontrolky ABS a ručná brzda zhasnú a pri volnobežných otáčkach okolo 1200 začnú zhasínať svetlá. svietia slabšie budíky, vypne rádio a motor ako keby išiel "zhasnúť. Ako keby v tejto situácii nevládala auto živiť batéria, alebo alternátor ( neviem, priznám sa, že v otázke mechaniky/elektriky áut som laik ).
Toto sa dialo asi dva dni po sebe, pípanie palubovky, rozsvietené kontrolky ABS a ručnej a následné vypnutie posilňovača. Posledný týždeň všetko fungovalo OK, no dnes som prišiel z práce, zaparkoval, vypol motor a súčasne mi aj vyplo rádio a po pár sekundách sa opäť zaplo - čo sa ale udiať nemá, nakoľko rádio sa vypne vždy až potom, ako vytiahnem kľúč zo zapaľovania.
Myslel som, že by to mohlo byť baterkou, tak mi ju kolega z práce premeral, a tvrdí, že hodnoty napätia sú OK.
Ospravedlňujem sa za amatérsky popis chyba, ale toto je tak špecifické, že sa to veľmi ťažko vysvetľuje.
Ďakujem za akúkoľvek radu, prípadne pomoc. Samozrejme počítam s tým, že zrejme bude potrebné navštíviť servis a dať to na diagnostiku, avšak možno sa niekto z vás niekedy stretol s niečím podobným.
kamarát mi poradil toto fórum, takže skúsim popísať problém a ak sa s tým už niekto stretol, prosím o radu, čo ďalej.
Jedná sa o SEAT Ibiza 1.2 Benzín (r.v. 2007 ) keď po naštartovaní a chvíli jazdy začne pípať prístrojová doska ( 3 x dlhý vysoký tón ) a zobrazia sa kontrolky ABS a ručná brzda. K tomuto dôjde vždy len buď v nízkej rýchlosti, alebo pri parkovaní. Stane sa to vždy pri neustálom manévrovaní s volantom. Následne sa rozsvieti kontrolka SERVA a prestane fungovať. Auto však normálne funguje ďalej s vypnutým servom. Po vypnutí a zapnutí motora všetko opäť funguje normálne a scenár sa opakuje vždy po prejdení pár kilometrov.
Zvláštnosťou je, že keď sa vypne SERVO, kontrolky ABS a ručná brzda zhasnú a pri volnobežných otáčkach okolo 1200 začnú zhasínať svetlá. svietia slabšie budíky, vypne rádio a motor ako keby išiel "zhasnúť. Ako keby v tejto situácii nevládala auto živiť batéria, alebo alternátor ( neviem, priznám sa, že v otázke mechaniky/elektriky áut som laik ).
Toto sa dialo asi dva dni po sebe, pípanie palubovky, rozsvietené kontrolky ABS a ručnej a následné vypnutie posilňovača. Posledný týždeň všetko fungovalo OK, no dnes som prišiel z práce, zaparkoval, vypol motor a súčasne mi aj vyplo rádio a po pár sekundách sa opäť zaplo - čo sa ale udiať nemá, nakoľko rádio sa vypne vždy až potom, ako vytiahnem kľúč zo zapaľovania.
Myslel som, že by to mohlo byť baterkou, tak mi ju kolega z práce premeral, a tvrdí, že hodnoty napätia sú OK.
Ospravedlňujem sa za amatérsky popis chyba, ale toto je tak špecifické, že sa to veľmi ťažko vysvetľuje.
Ďakujem za akúkoľvek radu, prípadne pomoc. Samozrejme počítam s tým, že zrejme bude potrebné navštíviť servis a dať to na diagnostiku, avšak možno sa niekto z vás niekedy stretol s niečím podobným.