Golf 5 (1.4) - nové prevody na 5. prevodovom stupni
Napísané: 05.07.2019 17:29
Čauko,
možno sa tento tip niekom zíde ...
Mám Golf 1.4 59kW (BUD), prevodovka JHU
Návod ale platí aj pre Polo, Fabiu, Octaviu a pod. a nielen pre prevodovku JHU, ale aj iné, ako JHT, KQL, ... proste tam, kde sú na piatom prevodovom stupni kolesá s počtom zubov 39/48 - teda ps revodovým pomerom = 0,81
Po dlhom váhaní a na základe hlavne ruského klubu VW som sa konečne odhodlal vymeniť ozubené kolesá na piatom prevodovom stupni ... a urobiť tak jazdu komfortnejšiu (tichšiu) a hlavne úspornejšiu, čo sa týka spotreby pri vyšších rýchlostiach, hlavne na diaľnici ...
Takže zakúpil som na eBay nové ozubené kolesá:
kolo hnacie: 02T 311 361 B (po novom 02T 311 361 AC)
kolo hnané: 02T 311 158 P (po novom 02T 311 158 AP)
+ ešte je potrebná sada poistných krúžkov: 085398008
Prevodový pomer je teda v tomto prípade nižší = 0,74 (kolesá majú zuby 37/50)
Cena nových kolies: 137 €
Cena poistných krúžkov: 10 €
Práca v sevise: 25 €
(kolesá sa vymieňajú cez bočný kryt prevodovky, niečo vyše hodinky práce)
Návratnosť neriešim, chcel som komfort
Aké sú výsledky ?
Nemal som ešte veľa času to testovať, ale prebehol som sa po diaľnici 20+20 km a motor teraz točí na pätke v priemere o 350 až 400 otáčok menej. Tu je pár výsledkov na piatom prevodovom stupni podľa tachometru:
60 km = cca 1600 otáčok
70 km = cca 1900 otáčok
80 km = cca 2100 otáčok
90 km = cca 2400 otáčok
100 km = cca 2750 otáčok (predtým okolo 3100 ot.)
130 km = cca 3600 otáčok (predtým okolo 4000 ot.)
140 km = cca 3900 otáčok
150 km = cca 4200 otáčok
160 km = cca 4400 otáčok
Spotreba pri nasledovných podmienkach:
- rýchlosť podľa tachometru 135 km/hod.
- zapnutá klíma
- tam mierny protivietor
- sám v prázdnom aute
- pol nádrže benzínu
- v kufri cca 25 kg bordelu
- vonkajšia teplota: 25°C
Spotreba bola meraná v aplikácii Car Scanner (iPhone) s ELM OBD II (WiFi)
tam: 6,3 - 6,4 (proti miernému vetru)
späť: 6,1 - 6,2 (s miernym vetrom)
Mal som trocha obavy len o to, či teraz nebude 5. prevodový stupeň príliš “tupý”, ale nie je, možno o máličko, mal som len dve jazdy, uvidíme ešte pri predbiehaní
Zatiaľ som maximálne spokojný
Po návrate z Chorvátska ešte dopíšem presnejšie čísla, pretože toto bolo tak by som povedal “narýchlo”, aj tie otáčky upresním ešte podľa “Car Scanneru” - už teraz ale viem, že palubný počítač neukazuje celkom presne, ako keby ukazuje cca o 50 otáčok viacej ako aplikácia Car Scanner …
Doporučujem
možno sa tento tip niekom zíde ...
Mám Golf 1.4 59kW (BUD), prevodovka JHU
Návod ale platí aj pre Polo, Fabiu, Octaviu a pod. a nielen pre prevodovku JHU, ale aj iné, ako JHT, KQL, ... proste tam, kde sú na piatom prevodovom stupni kolesá s počtom zubov 39/48 - teda ps revodovým pomerom = 0,81
Po dlhom váhaní a na základe hlavne ruského klubu VW som sa konečne odhodlal vymeniť ozubené kolesá na piatom prevodovom stupni ... a urobiť tak jazdu komfortnejšiu (tichšiu) a hlavne úspornejšiu, čo sa týka spotreby pri vyšších rýchlostiach, hlavne na diaľnici ...
Takže zakúpil som na eBay nové ozubené kolesá:
kolo hnacie: 02T 311 361 B (po novom 02T 311 361 AC)
kolo hnané: 02T 311 158 P (po novom 02T 311 158 AP)
+ ešte je potrebná sada poistných krúžkov: 085398008
Prevodový pomer je teda v tomto prípade nižší = 0,74 (kolesá majú zuby 37/50)
Cena nových kolies: 137 €
Cena poistných krúžkov: 10 €
Práca v sevise: 25 €
(kolesá sa vymieňajú cez bočný kryt prevodovky, niečo vyše hodinky práce)
Návratnosť neriešim, chcel som komfort
Aké sú výsledky ?
Nemal som ešte veľa času to testovať, ale prebehol som sa po diaľnici 20+20 km a motor teraz točí na pätke v priemere o 350 až 400 otáčok menej. Tu je pár výsledkov na piatom prevodovom stupni podľa tachometru:
60 km = cca 1600 otáčok
70 km = cca 1900 otáčok
80 km = cca 2100 otáčok
90 km = cca 2400 otáčok
100 km = cca 2750 otáčok (predtým okolo 3100 ot.)
130 km = cca 3600 otáčok (predtým okolo 4000 ot.)
140 km = cca 3900 otáčok
150 km = cca 4200 otáčok
160 km = cca 4400 otáčok
Spotreba pri nasledovných podmienkach:
- rýchlosť podľa tachometru 135 km/hod.
- zapnutá klíma
- tam mierny protivietor
- sám v prázdnom aute
- pol nádrže benzínu
- v kufri cca 25 kg bordelu
- vonkajšia teplota: 25°C
Spotreba bola meraná v aplikácii Car Scanner (iPhone) s ELM OBD II (WiFi)
tam: 6,3 - 6,4 (proti miernému vetru)
späť: 6,1 - 6,2 (s miernym vetrom)
Mal som trocha obavy len o to, či teraz nebude 5. prevodový stupeň príliš “tupý”, ale nie je, možno o máličko, mal som len dve jazdy, uvidíme ešte pri predbiehaní
Zatiaľ som maximálne spokojný
Po návrate z Chorvátska ešte dopíšem presnejšie čísla, pretože toto bolo tak by som povedal “narýchlo”, aj tie otáčky upresním ešte podľa “Car Scanneru” - už teraz ale viem, že palubný počítač neukazuje celkom presne, ako keby ukazuje cca o 50 otáčok viacej ako aplikácia Car Scanner …
Doporučujem