Golf 5 (1.4) - nové prevody na 5. prevodovom stupni

2003 - 2009

Moderátor: DEDO1

Napísať odpoveď
VW Pluto
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 15.06.2017 12:59

Golf 5 (1.4) - nové prevody na 5. prevodovom stupni

Príspevok od používateľa VW Pluto »

Čauko,
možno sa tento tip niekom zíde ...

Mám Golf 1.4 59kW (BUD), prevodovka JHU
Návod ale platí aj pre Polo, Fabiu, Octaviu a pod. a nielen pre prevodovku JHU, ale aj iné, ako JHT, KQL, ... proste tam, kde sú na piatom prevodovom stupni kolesá s počtom zubov 39/48 - teda ps revodovým pomerom = 0,81

Po dlhom váhaní a na základe hlavne ruského klubu VW som sa konečne odhodlal vymeniť ozubené kolesá na piatom prevodovom stupni ... a urobiť tak jazdu komfortnejšiu (tichšiu) a hlavne úspornejšiu, čo sa týka spotreby pri vyšších rýchlostiach, hlavne na diaľnici ...

Takže zakúpil som na eBay nové ozubené kolesá:
kolo hnacie: 02T 311 361 B (po novom 02T 311 361 AC)
kolo hnané: 02T 311 158 P (po novom 02T 311 158 AP)
+ ešte je potrebná sada poistných krúžkov: 085398008

Prevodový pomer je teda v tomto prípade nižší = 0,74 (kolesá majú zuby 37/50)

Cena nových kolies: 137 €
Cena poistných krúžkov: 10 €
Práca v sevise: 25 €
(kolesá sa vymieňajú cez bočný kryt prevodovky, niečo vyše hodinky práce)

Návratnosť neriešim, chcel som komfort :-)

Aké sú výsledky ?
Nemal som ešte veľa času to testovať, ale prebehol som sa po diaľnici 20+20 km a motor teraz točí na pätke v priemere o 350 až 400 otáčok menej. Tu je pár výsledkov na piatom prevodovom stupni podľa tachometru:

60 km = cca 1600 otáčok
70 km = cca 1900 otáčok
80 km = cca 2100 otáčok
90 km = cca 2400 otáčok
100 km = cca 2750 otáčok (predtým okolo 3100 ot.)
130 km = cca 3600 otáčok (predtým okolo 4000 ot.)
140 km = cca 3900 otáčok
150 km = cca 4200 otáčok
160 km = cca 4400 otáčok

Spotreba pri nasledovných podmienkach:
- rýchlosť podľa tachometru 135 km/hod.
- zapnutá klíma
- tam mierny protivietor
- sám v prázdnom aute
- pol nádrže benzínu
- v kufri cca 25 kg bordelu
- vonkajšia teplota: 25°C

Spotreba bola meraná v aplikácii Car Scanner (iPhone) s ELM OBD II (WiFi)
tam: 6,3 - 6,4 (proti miernému vetru)
späť: 6,1 - 6,2 (s miernym vetrom)

Mal som trocha obavy len o to, či teraz nebude 5. prevodový stupeň príliš “tupý”, ale nie je, možno o máličko, mal som len dve jazdy, uvidíme ešte pri predbiehaní :-)

Zatiaľ som maximálne spokojný :-)

Po návrate z Chorvátska ešte dopíšem presnejšie čísla, pretože toto bolo tak by som povedal “narýchlo”, aj tie otáčky upresním ešte podľa “Car Scanneru” - už teraz ale viem, že palubný počítač neukazuje celkom presne, ako keby ukazuje cca o 50 otáčok viacej ako aplikácia Car Scanner …

Doporučujem :-)
Prílohy
prevody.jpg
poistny-kruzok.jpg

Používateľov profilový obrázok
Maher
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 328
Dátum registrácie: 24.05.2012 14:15
Kontaktovať používateľa:

Re: Golf 5 (1.4) - nové prevody na 5. prevodovom stupni

Príspevok od používateľa Maher »

Zaujímavá prerábka palec hore. Skusal si aj ako tiahne pri jazde do kopca lebo tam uz je aj dost citit ze motor (minimalne 55kw) ze to uz nezvlada, hlavne na dialnici.
VW Golf V 1.4 16V Black

VW Pluto
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 15.06.2017 12:59

Re: Golf 5 (1.4) - nové prevody na 5. prevodovom stupni

Príspevok od používateľa VW Pluto »

Čauko,
no momentálne som v Chorvátsku, takže opíšem aspoň prvé dojmy z cesty Žilina – Turanj (dedinka pod Zadarom).

Keďže mám tempomat, nie je žiaden problém na dlhších tiahlych stúpaniach na diaľnici, pretože tempomať proste drží :-)
Bez tempomatu je to samozrejme horšie, ale to bolo aj do prerábky prevodovky, tam jednoducho výkon 80 koní nestačí a je potrebné niekedy podradiť aj do štvorky :-(

Prikladám screenshot z celej jazdy do Chorvátska, spotreba neuveriteľne klesla :-)
V nastaveniach mám cenu za 1 l benzínu 1,25 € (to mi tam zostalo z minulého roka)

Takže podmienky:
a) dve osoby
b) auto relatívne plné, celkom slušne naložené
c) rýchlosť na diaľnici GPS 135 km/hod = 141 km tachometrových

Postreh:
Pri rýchlosti GPS 135 km je priemerná spotreba pri uvedených podmienkach cca 5,8 až 5,9 l/100 km
Akonáhle však zvýšim na GPS 140 km - spotreba rýchlo stúpne až na úroveň cca 6,5 až 6,8 l

Teda optimálna rýchlosť pri jazde na spotrebu je práve do 135 km (GPS)
Predtým to bolo tak do 120 km

Ostatné dojmy a čísla - po dovolenke ...

Ešte prikladám pre zaujímavosť tento môj starší post:
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... x#p3334599" onclick="window.open(this.href);return false;
Prílohy
statistika.jpg

Napísať odpoveď

Návrat na "Golf V / Jetta"