ODKAZY-ZIADOSTI-STAZNOSTI
Moderátor: xmon
Pravidlá fóra
Vitajte v sekcii Golf IV / Bora. Pokial ste tu prvý raz tak si prosím prečítajte Pravidlá . Prv než založíte novú tému, prejdite si tému Často kladené otázky - FAQ , prípadne vyskúšajte vyhľadávanie.
Vitajte v sekcii Golf IV / Bora. Pokial ste tu prvý raz tak si prosím prečítajte Pravidlá . Prv než založíte novú tému, prejdite si tému Často kladené otázky - FAQ , prípadne vyskúšajte vyhľadávanie.
- frflos
- VWmaniak
- Príspevky: 17162
- Dátum registrácie: 18.04.2009 19:48
- Bydlisko: kusok od Partizanske
Re: ODKAZY-ZIADOSTI-STAZNOSTI
...ako vas trapi moderator nerobte bordel a ani modera nebude treba
...už toľko nefrflem, ale rovno mažem, keď nečítaš pravidlá
...chces klubacke tricko a nalepku? klikni -->TUTO<--
...a nic nikde nikomu nezapisujem
...chces klubacke tricko a nalepku? klikni -->TUTO<--
...a nic nikde nikomu nezapisujem
- rado1
- Vodič
- Príspevky: 82
- Dátum registrácie: 30.05.2012 15:31
- Bydlisko: NR
Re: ODKAZY-ZIADOSTI-STAZNOSTI
Ja by som chcel len porposiť či by sa tu nemohla založiť tema na Skratky pre začiatočníkov, napr také niečo že čo je to EGR, Can, NeCan, WAG a tak dalej proste skratky ktore sa tu najviac používaju lebo aj ked čitam niektore prispevky tak som trošku v lese z toho. Inak Forum je uplne super, disciplina všetko ako ma byť, ochotní ludia. ( to len tak medzi rečou). Ak tu je taká tema tak sa ospravedlnujem za OT. ale fakt by to pomohlo.
VW Golf IV Pacific,
1.9 TDI PD 74 kW,
AXR
2003
1.9 TDI PD 74 kW,
AXR
2003
- xmon
- VWmaniak
- Príspevky: 12636
- Dátum registrácie: 07.06.2008 02:15
- Bydlisko: Spišská Nová Ves
- Kontaktovať používateľa:
Re: ODKAZY-ZIADOSTI-STAZNOSTI
disciplina musi byt...taka tema nie je zly napad ale to by musel niekto spracovat a dalo by as to do FAQ kde by sa to dalo najst
- rado1
- Vodič
- Príspevky: 82
- Dátum registrácie: 30.05.2012 15:31
- Bydlisko: NR
Re: ODKAZY-ZIADOSTI-STAZNOSTI
No ved presne také niečo mám namysli, ako keby to je namne ja by som to spracoval len bohužial som tu nový a nemám ani šajnu čo niektoré skratky znamenaju, a vypisovať do temý čo znamena toto a hento tak to by bolo trošku take neprehladné.
VW Golf IV Pacific,
1.9 TDI PD 74 kW,
AXR
2003
1.9 TDI PD 74 kW,
AXR
2003
- xmon
- VWmaniak
- Príspevky: 12636
- Dátum registrácie: 07.06.2008 02:15
- Bydlisko: Spišská Nová Ves
- Kontaktovať používateľa:
Re: ODKAZY-ZIADOSTI-STAZNOSTI
tak ono google je nastroj neobmedzenych moznosti
- rado1
- Vodič
- Príspevky: 82
- Dátum registrácie: 30.05.2012 15:31
- Bydlisko: NR
Re: ODKAZY-ZIADOSTI-STAZNOSTI
Tak google ano, ale aj tak mi to tu chýba proste, pomohlo by to určite viacerým
VW Golf IV Pacific,
1.9 TDI PD 74 kW,
AXR
2003
1.9 TDI PD 74 kW,
AXR
2003
- xmon
- VWmaniak
- Príspevky: 12636
- Dátum registrácie: 07.06.2008 02:15
- Bydlisko: Spišská Nová Ves
- Kontaktovať používateľa:
Re: ODKAZY-ZIADOSTI-STAZNOSTI
lenze ono sa to samo nespravi ak narazas na to
- frflos
- VWmaniak
- Príspevky: 17162
- Dátum registrácie: 18.04.2009 19:48
- Bydlisko: kusok od Partizanske
Re: ODKAZY-ZIADOSTI-STAZNOSTI
Čo je to a ako funguje EGR ventil?
EGR ventil (Exhaust Gas Recyclation) je súčiastka vo vozidle (v motore), ktorej hlavnou úlohou je znižovanie emisií oxidov dusíka. Ak teplota spaľovania presiahne 1370 °C, reakciou kyslíka a dusíka vznikajú škodlivé oxidy dusíka (NOx). Pre zníženie tvorby NOx je potrebné znížiť teplotu spaľovania pod spomínanú teplotnú hranicu. To sa dosahuje pridaním malého množstva výfukových plynov späť do spaľovacieho procesu cez EGR.
EGR teda vracia časť spalín späť do sania, takže ľudovo povedané, prejdú spaľovacím procesom dvakrát. To čo už bolo spálené raz, nezhorí znova, čím sa logicky zníži výsledná teplota horenia. V prípade benzínového motora je to približne 10% z objemu spalín a v prípade vznetového motora je tento podiel násobne (cca 3 krát) vyšší. EGR ventil teda ovláda malý priechod medzi sacím a výfukovým potrubím. Keď sa ventil otvorí, sacie potrubie si vďaka podtlaku načerpá potrebné množstvo spalín z výfukového potrubia. Nasaté množstvo výfukových plynov, ktoré je opäť privedené do sacieho potrubia a je zmiešané vo valci s čerstvou zmesou, zabezpečí zníženie teploty horenia, čo v konečnom dôsledku znamená udržanie emisií NOx v prijateľných medziach. Ďalšími, menej známymi výhodami EGR ventilu sú:
1. Eliminácia rizika detonačného horenia (samovznietenia), čím sa znižuje požiadavka tankovať vysoko oktánový benzín.
2. Zníženie prevádzkovej teploty, čo umožňuje konštruovať motor tak, aby čo najviac tepla nemuselo byť odvádzaného mimo spaľovací priestor, čo v konečnom dôsledku zvyšuje jeho účinnosť.
Dôležité je tiež vedieť, že EGR ventil nepracuje stále. Prakticky je v prevádzke len pri nízkom zaťažení motora. V prípade, že vodič stlačí pedál akcelerátora, EGR ventil sa uzavrie a je vyradený z činnosti. Normálne EGR nepotrebuje žiadnu špeciálnu údržbu, maximálne potrebuje občas prečistiť od karbónových usadením. Treba si totiž uvedomiť, že spaliny, ktoré sa opäť vracajú do motora neprešli žiadnym katalyzátorom ,ani DPF filtrom. Preto v prípade používania nekvalitnej nafty, alebo ak motor spaľuje spolu s palivom aj olej, EGR ventil sa pomerne rýchlo zanesie karbónovými usadeninami. To spôsobuje, že ventil “nedoviera” a motor pri pridaní šklbe, alebo nadmerne dymí a v poslednej fáze zanesenia aj veľmi obtiažne štartuje. Nezriedka pomôže vyčistenie (odkarbonizovanie), mnohokrát ale iba celá výmena ventilu, obzvlášť ak zlyhá elektronika.
[YouTube]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... ez4_yI2af4[/YouTube]
CAN-BUS
CAN (Controller Area Network) je sběrnice využívaná nejčastěji pro vnitřní komunikační síť senzorů a funkčních jednotek v automobilu, z čehož plyne také použití pro automobilovou diagnostiku. Z této aplikační oblasti se CAN rychle rozšířil také do sféry průmyslové automatizace. Jedná se o sériovou datovou sběrnici vyvinutou firmou Robert Bosch GmbH. Elektrické parametry fyzického přenosu jsou specifikované normou ISO 11898. Maximální teoretická rychlost přenosu na sběrnici je 1 Mb/s. CAN patří k průmyslovým komunikačním sítím označovaným jako provozní sběrnice, fieldbus.
VAG?
Diagnosticky program pre auta s VolkswagenAutoGroup
Popis programu VAG-COM s kabelem HEX-CAN
VAG-COM je počítačový program pro autodiagnostiku, který se prostřednictvím osobního počítače spojí s řídícími jednotkami všech vozidel skupiny Volkswagen Group (Volkswagen, Audi, Seat, Škoda a Ford Galaxy). Svými funkcemi je kompatibilní s diagnostikou VAG 1552 a VAS 5051, které používají autorizované servisy Volkswagen. Program funguje v jakémkoli počítači. Podmínkou je nainstalovaný operační systém Windows XP a vyšší a volný jeden komunikační port COM nebo USB. Na pevném disku zabírá i s příslušenstvím cca 40 MB. Ideální je mít tento program v notebooku (není podmínkou) a tak lze vozidlo prověřovat i během jízdy. Tento program dodáváme v sadách s propojovacím kabelem HEX-CAN a redukcemi na starší vozy. Součástí instalačního CD je také rozsáhlý manuál včetne obrázků. K ovládání programu postačují vědomosti počítačového začátečníka. Program VAG-COM pracuje od verze 409 výhradně s propojovacím kabelem HEX-CAN
...5 minut z mojho volneho casu
EGR ventil (Exhaust Gas Recyclation) je súčiastka vo vozidle (v motore), ktorej hlavnou úlohou je znižovanie emisií oxidov dusíka. Ak teplota spaľovania presiahne 1370 °C, reakciou kyslíka a dusíka vznikajú škodlivé oxidy dusíka (NOx). Pre zníženie tvorby NOx je potrebné znížiť teplotu spaľovania pod spomínanú teplotnú hranicu. To sa dosahuje pridaním malého množstva výfukových plynov späť do spaľovacieho procesu cez EGR.
EGR teda vracia časť spalín späť do sania, takže ľudovo povedané, prejdú spaľovacím procesom dvakrát. To čo už bolo spálené raz, nezhorí znova, čím sa logicky zníži výsledná teplota horenia. V prípade benzínového motora je to približne 10% z objemu spalín a v prípade vznetového motora je tento podiel násobne (cca 3 krát) vyšší. EGR ventil teda ovláda malý priechod medzi sacím a výfukovým potrubím. Keď sa ventil otvorí, sacie potrubie si vďaka podtlaku načerpá potrebné množstvo spalín z výfukového potrubia. Nasaté množstvo výfukových plynov, ktoré je opäť privedené do sacieho potrubia a je zmiešané vo valci s čerstvou zmesou, zabezpečí zníženie teploty horenia, čo v konečnom dôsledku znamená udržanie emisií NOx v prijateľných medziach. Ďalšími, menej známymi výhodami EGR ventilu sú:
1. Eliminácia rizika detonačného horenia (samovznietenia), čím sa znižuje požiadavka tankovať vysoko oktánový benzín.
2. Zníženie prevádzkovej teploty, čo umožňuje konštruovať motor tak, aby čo najviac tepla nemuselo byť odvádzaného mimo spaľovací priestor, čo v konečnom dôsledku zvyšuje jeho účinnosť.
Dôležité je tiež vedieť, že EGR ventil nepracuje stále. Prakticky je v prevádzke len pri nízkom zaťažení motora. V prípade, že vodič stlačí pedál akcelerátora, EGR ventil sa uzavrie a je vyradený z činnosti. Normálne EGR nepotrebuje žiadnu špeciálnu údržbu, maximálne potrebuje občas prečistiť od karbónových usadením. Treba si totiž uvedomiť, že spaliny, ktoré sa opäť vracajú do motora neprešli žiadnym katalyzátorom ,ani DPF filtrom. Preto v prípade používania nekvalitnej nafty, alebo ak motor spaľuje spolu s palivom aj olej, EGR ventil sa pomerne rýchlo zanesie karbónovými usadeninami. To spôsobuje, že ventil “nedoviera” a motor pri pridaní šklbe, alebo nadmerne dymí a v poslednej fáze zanesenia aj veľmi obtiažne štartuje. Nezriedka pomôže vyčistenie (odkarbonizovanie), mnohokrát ale iba celá výmena ventilu, obzvlášť ak zlyhá elektronika.
[YouTube]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... ez4_yI2af4[/YouTube]
CAN-BUS
CAN (Controller Area Network) je sběrnice využívaná nejčastěji pro vnitřní komunikační síť senzorů a funkčních jednotek v automobilu, z čehož plyne také použití pro automobilovou diagnostiku. Z této aplikační oblasti se CAN rychle rozšířil také do sféry průmyslové automatizace. Jedná se o sériovou datovou sběrnici vyvinutou firmou Robert Bosch GmbH. Elektrické parametry fyzického přenosu jsou specifikované normou ISO 11898. Maximální teoretická rychlost přenosu na sběrnici je 1 Mb/s. CAN patří k průmyslovým komunikačním sítím označovaným jako provozní sběrnice, fieldbus.
VAG?
Diagnosticky program pre auta s VolkswagenAutoGroup
Popis programu VAG-COM s kabelem HEX-CAN
VAG-COM je počítačový program pro autodiagnostiku, který se prostřednictvím osobního počítače spojí s řídícími jednotkami všech vozidel skupiny Volkswagen Group (Volkswagen, Audi, Seat, Škoda a Ford Galaxy). Svými funkcemi je kompatibilní s diagnostikou VAG 1552 a VAS 5051, které používají autorizované servisy Volkswagen. Program funguje v jakémkoli počítači. Podmínkou je nainstalovaný operační systém Windows XP a vyšší a volný jeden komunikační port COM nebo USB. Na pevném disku zabírá i s příslušenstvím cca 40 MB. Ideální je mít tento program v notebooku (není podmínkou) a tak lze vozidlo prověřovat i během jízdy. Tento program dodáváme v sadách s propojovacím kabelem HEX-CAN a redukcemi na starší vozy. Součástí instalačního CD je také rozsáhlý manuál včetne obrázků. K ovládání programu postačují vědomosti počítačového začátečníka. Program VAG-COM pracuje od verze 409 výhradně s propojovacím kabelem HEX-CAN
...5 minut z mojho volneho casu
...už toľko nefrflem, ale rovno mažem, keď nečítaš pravidlá
...chces klubacke tricko a nalepku? klikni -->TUTO<--
...a nic nikde nikomu nezapisujem
...chces klubacke tricko a nalepku? klikni -->TUTO<--
...a nic nikde nikomu nezapisujem
- Puk
- VWexpert
- Príspevky: 2885
- Dátum registrácie: 20.01.2012 18:55
- Bydlisko: Košice - Západ
Re: ODKAZY-ZIADOSTI-STAZNOSTI
Nemusel by to urobiť jeden človek . Mohla by sa vytvoriť téma a tí ktorí vedia niečo o konkrétnych skratkách a ich význame by ju postupne dopĺňali.
Ale všetko záleží od ľudí, či by sa im chcelo.
P.S.: O tom EGR-ku je to dobré a dokonca aj so schémou.
Ale všetko záleží od ľudí, či by sa im chcelo.
P.S.: O tom EGR-ku je to dobré a dokonca aj so schémou.
Red Pracant - Golf4 Variant 1.9 TDI, r.2001: 66kW, ALH + čip na 83.8kW EGR: ON KAT: ON
Šedivák - Audi A4 Avant 2.0 TDI-CR, r.10/2008 105kW, CAG
Šedivák - Audi A4 Avant 2.0 TDI-CR, r.10/2008 105kW, CAG