Hmlovky ako daylight BORA

1997 - 2005

Moderátor: xmon

Pravidlá fóra
Vitajte v sekcii Golf IV / Bora. Pokial ste tu prvý raz tak si prosím prečítajte Pravidlá . Prv než založíte novú tému, prejdite si tému Často kladené otázky - FAQ , prípadne vyskúšajte vyhľadávanie.
sefec
Vodič
Vodič
Príspevky: 135
Dátum registrácie: 20.09.2008 14:44

Re: Hmlovky ako daylight BORA

Príspevok od používateľa sefec »

Tak nech sa páči, automobilové pre daný spínaný prúd prispôsobené kontakty...
http://www.avelmak.sk/index.php?lm=1430

také dve "lampáše" H3 pri 12V a 55W majú cca 4,6A prechodový prúd, keď napájaš dva tak spolu 9,2A to je dosť či??

tak radšej relé.... ktoré ďaleko postačí http://www.avelmak.sk/index.php?lm=1468 ... icle=51770
a vypínač už môžeš dať aj slabší, pri 12V cez cievočku možno prechádza 0,5A prúd.

Používateľov profilový obrázok
Dimi3
Vodič
Vodič
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 20.08.2008 21:48
Bydlisko: Zlate moravce

Re: Hmlovky ako daylight BORA

Príspevok od používateľa Dimi3 »

Super, dík za tip na súčiastky.
Skúsim vbehnúť do obchodu s elektrom u nás v meste, bo platiť 6€ za súčiastky za 2€ je dosť :)
Chcem sa spýtať ale ešte o radu.
Ten ovládací obvod(na cievku 86,85) je podľa teba lepšie vytiahnuť odbočkou zo silového(TFL,30->NL,87) priamo z prívodného kontaktu na relé(tzn. prepojiť 30 a 85), alebo spraviť úplne zvlášť? Napríklad zo spínaného napätia?
Na ovládacom obvode bude(možno, teda ak to odobríš tak na prepoji) ešte kolískový vypínač (viem bude tam malinký prúd ale ajtak tam dám ten čo si mi posielal) z dôvodu znefunkčnenia daylight v prípade potreby.
Aktuálne: VW JETTA MK6 2.0 TDI CFFB DSG - Čip 184ps a premapovanie DSG od RB-Digital
Boli: VW Golf II 1.6 TD * Alfa Romeo 159 2,4jtdm (@250ps) * VW Bora 1,9TDI(ASV@140ps)

Používateľov profilový obrázok
Dimi3
Vodič
Vodič
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 20.08.2008 21:48
Bydlisko: Zlate moravce

Re: Hmlovky ako daylight BORA

Príspevok od používateľa Dimi3 »

Ešte jeden dotaz, viem že to je so mnou ťažké ale zaujíma ma to :oops: :wink:
Tu prikladám schému z autodata, vonkajšie osvetlenie:

http://uloz.to/x3Jwd8kX/schema-vonkajsi ... olf-iv-bmp

Prosím ťa, ako funguje to relé hmloviek(K2)?
NL kontakt prechádza cez spínané kontakty, to mi je jasné ale napätie na cievku ide nejakou divnou vetvou.
Slúži to na to že hmolvky zapneš len ak máš zapnuté stretávačky? (86 na relé K2 je napájané z pred poistky vetvy na osvetlenie SPZ ktoré sa zopne spolu s obrysovkami vpredu a vzadu. Na prepínači S3 kontakty 58L,58R a 58 )
Ak áno, ako je to možné že ja keď privediem napätie z TFL na NL tak to funguje aj keď sú stretávačky vypnuté? (Keď je prepínač v polohe "0" stretávačky aj SPZ a teda konektor 58 by mali byť bez napätia a tým pádom aj cievka relé K2).
Ja som rád že to ide ale podľa tejto schémy by to nemalo fungovať :D, samozrejme môžem to chápať úplne zle :)
Boha 8O

#shcema svetla #schema svetiel #schema osvetlenie #schema svetiel golfIV #schéma vonkajšieho osvetlenia
Aktuálne: VW JETTA MK6 2.0 TDI CFFB DSG - Čip 184ps a premapovanie DSG od RB-Digital
Boli: VW Golf II 1.6 TD * Alfa Romeo 159 2,4jtdm (@250ps) * VW Bora 1,9TDI(ASV@140ps)

sefec
Vodič
Vodič
Príspevky: 135
Dátum registrácie: 20.09.2008 14:44

Re: Hmlovky ako daylight BORA

Príspevok od používateľa sefec »

Toto som na rychlo nakreslil, snad pochopis...
;-)
Prílohy
schema.jpg

Používateľov profilový obrázok
Dimi3
Vodič
Vodič
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 20.08.2008 21:48
Bydlisko: Zlate moravce

Re: Hmlovky ako daylight BORA

Príspevok od používateľa Dimi3 »

Jasné úplne tomu rozumiem, aj tým diodám to je dobrý fígel :)
Lenže na tej schéme čo som uložil na ulož.to je to úplne inak. 8O :?
Ty si to nakreslil tak že kontakty NL a TFL budem používať ako ovládacie napätie na cievku a sila pôjde zo svorky 30 na doske relé pod volantom.
Lenže podla tej schémy čo je v autodata a ktorú som uložil na ulož.to sa NL používa ako silové napätie priamo do hmloviek a ovládacie napätie je z "parkovačiek"...nechápem ako mi to mohlo fungovať.
Ja som proste len prepojil TFL a NL a išlo to. Tieklo tam cca 10A a fachalo to aj keď neboli parkovačky zapnuté. Jedine že by bolo nafigu relé č1 na doske relé (na schéme K2) :D
Jedine že by bola tá schéma nafigu...:/ musím si spojazdniť ELSU lebo toto sa mi nevidí(tá schéma z autodata vs realita)...proste to relé č1 na doske relé by malo slúžiť len ako ochrana aby si hmlovky zapol len keď idú parkovačky.
Aktuálne: VW JETTA MK6 2.0 TDI CFFB DSG - Čip 184ps a premapovanie DSG od RB-Digital
Boli: VW Golf II 1.6 TD * Alfa Romeo 159 2,4jtdm (@250ps) * VW Bora 1,9TDI(ASV@140ps)

sefec
Vodič
Vodič
Príspevky: 135
Dátum registrácie: 20.09.2008 14:44

Re: Hmlovky ako daylight BORA

Príspevok od používateľa sefec »

Zapoj ako schema, dopln si to pomocne rele a mas pokoj, za rele daj pred hmlovky este jednu poistku a no problemo...
V hmlovkach mam HIDku svieti to ako denne.
;-)

Používateľov profilový obrázok
Dimi3
Vodič
Vodič
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 20.08.2008 21:48
Bydlisko: Zlate moravce

Re: Hmlovky ako daylight BORA

Príspevok od používateľa Dimi3 »

Ja by som to chcel zapojiť takto:
Ak by som to mal zapájať podľa teba musel by som prerábať origo káblovanie k hmlovkám.
Prílohy
Rele bora.jpg
Aktuálne: VW JETTA MK6 2.0 TDI CFFB DSG - Čip 184ps a premapovanie DSG od RB-Digital
Boli: VW Golf II 1.6 TD * Alfa Romeo 159 2,4jtdm (@250ps) * VW Bora 1,9TDI(ASV@140ps)

Používateľov profilový obrázok
Dimi3
Vodič
Vodič
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 20.08.2008 21:48
Bydlisko: Zlate moravce

Re: Hmlovky ako daylight BORA

Príspevok od používateľa Dimi3 »

Takze som to osadil tym rele co si mi idporucil + ten vypinac. Ppodla tej schemy co som kreslil tu vyssie. Ide secko jak ma.
A aj som odhalil ze ako je vlastne mozne ze to funguje ked podla tej schemy co som dal na uloz.to by to fungovat nemalo.
Ziadne ine rele tam nie je(na autodata scheme K2, podla "jak na to" rele c.1). Pisu o nom aj v "jak na to" aj v autodata ale ja ho tam chvala bohu nemam.
Tak dufam ze mi to zase nevyhori bo mam trochu strach. :roll:
Aktuálne: VW JETTA MK6 2.0 TDI CFFB DSG - Čip 184ps a premapovanie DSG od RB-Digital
Boli: VW Golf II 1.6 TD * Alfa Romeo 159 2,4jtdm (@250ps) * VW Bora 1,9TDI(ASV@140ps)

Napísať odpoveď

Návrat na "Golf IV / Bora"