FAQ - caste otazky. Citajte skor nez sa spytate!

1997 - 2005

Moderátor: xmon

Pravidlá fóra
Vitajte v sekcii Golf IV / Bora. Pokial ste tu prvý raz tak si prosím prečítajte Pravidlá . Prv než založíte novú tému, prejdite si tému Často kladené otázky - FAQ , prípadne vyskúšajte vyhľadávanie.
Zamknuté
Používateľov profilový obrázok
GolfinoIV
VWjunior
VWjunior
Príspevky: 1731
Dátum registrácie: 25.09.2007 21:00
Kontaktovať používateľa:

Zapojenie samo-stmavovacieho zrkadla

Príspevok od používateľa GolfinoIV »

Schéma je pre zrkadlo bez dažďového senzora
Prílohy
auto-dimming.pdf
(48.38 KiB) 1749 stiahnutí
Obrázok Taxi Airport 0910305305, 0917305305

Používateľov profilový obrázok
frflos
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 17162
Dátum registrácie: 18.04.2009 19:48
Bydlisko: kusok od Partizanske

Re: FAQ - caste otazky. Citajte skor nez sa spytate!

Príspevok od používateľa frflos »

normy motorovych olejov, specifikacia

Oleje pre motory Vw
Obecná pravidla použití motorových olejů norem
VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00,VW 506.01 a VW 507.00 pro dieselové motory koncernu Volkswagen.

Motor TDi/SDi,TD/D, výměnný interval 15.000 km (kódování QG0): VW 505.00, VW 505.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi, výměnný interval 15.000 km (kódování QG2): VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi, výměnný interval LongLife (kódování QG1): VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi PD, výměnný interval 15.000 km (kódování QG0): VW 505.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi PD, výměnný interval 15.000 km (kódování QG2): VW 505.01, VW 506.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi PD, výměnný interval LongLife (kódování QG1): VW 506.01, VW 507.00
Motory s filtrem pevných částic DPF: pouze VW 507.00


- pozn.1: Pokud je u vašeho motoru dovoleno použití olejů více specifikací (viz tabulka), můžete tyto oleje různých specifikací do motoru dolévat bez omezení, ale nedoporučujeme to. Není vhodné míchat oleje několika značek.
Příklad: máte-li v motoru 1,9 TDi AFN / 81kW olej splňující specifikaci VW 505.00, smíte při potřebě doplnit použít k dolití bez obav třeba olej VW 507.00 nebo VW 505.01 (olej VW 506.xx ovšem NE, protože motor AFN je QG0 a olej VW 506.xx jej poškodí!!!).

-pozn.2: Motory kódované na QG1 a QG2 jsou naprosto identické motory (liší se pouze kódem ŘJ přístrojů a tudíž řídicím programem LongLife). Motory QG0 jsou konstrukčně jiné (mají jinou technologii honování válců) a nelze je kódovat na LongLife. Skutečnost, že se konstrukčně jedná o jiné motory, je dána jinými motor-kódy (AHF x ASV, AGR x ALH a podobně).

- pozn.3: Motory kódované na QG1 lze překódovat na QG2 a naopak. Motory QG0 překódovat NELZE!!!

- pozn.4: Motory vyrobené dle QG0 nemají WIV (mají jiné přístrojové desky) a jejich strojní obrábění je jiné než u motorů QG1/QG2 - v těchto motorech se NESMÍ použít olej LongLife dle specifikace VW 503.xx / 506.xx (hrozí poškození stěn válců), a to ani v případě, že tento olej použijete jen na běžných 15.000 km. Oleje LongLife (SAE 0W/30 a specifikace VW 503.xx / VW 506.xx) se v motorech QG0 nesmějí použít V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ !!! Dbejte, aby k tomu nikdy nedošlo ani úmyslně, ani nevědomně, pár motorů už bylo zničeno nevhodně použitým olejem.

-pozn.5: Olej specifikace VW 507.00 je universální olej pro všechny naftové motory VW. Smí se jej použít (a dolévat) do kteréhokoli motoru TDi/SDi/TD/D, včetně motorů PD a PPD, pro pevný i LongLife interval, pro motory s DPF (prostě universálně kamkoli). Tuto skutečnost je dobré vědět - v případě nutnosti doplnit olej v motoru nemusíte pracně zjišťovat, jaký typ oleje a jaký výměnný interval máte - prostě dolijte VW 507.00 a nikdy nemůžete nic zkazit.

Jediné dva typy TDi motorů VW, kde se olej VW 507.00 použít nesmí, jsou motory R5 a V10 TDi
- zde je nutno striktně dodržet normu VW 506.01 ACEA : A5/B5, jiné oleje nejsou dovolené!!


Normy výrobců automobilů a motorů
Mnozí výrobci automobilů a motorů požadují od motorových olejů splnění dalších požadavků, které nejsou zahrnuty v metodice předešlých klasifikací.

Nejznámější jsou následující normy:
VW 501.00 - lehkoběžné motorové oleje pro benzinové a nepřeplňované naftové motory
VW 500.01 - běžné motorové oleje pro benzinové a nepřeplňované naftové motory
VW 502.00 - lehkoběžné oleje pro benzinové motory
VW 503.00 - lehkoběžné i běžné oleje pro benzinové motory s prodlouženou dobou výměny
VW 503.01 - lehkoběžné i běžné oleje pro benzínové motory Audi S3 a TT výměna 30.000 km
VW 505.00 - oleje pro nepřeplňované i přeplňované naftové motory
VW 505.01 - oleje pro nepřeplňované i přeplňované naftové motory včetně motorů čerpadlo – tryska
VW 506.00 - lehkoběžné i běžné oleje pro naftové motory s velmi dlouhou dobou výměny
VW 506.01 - lehkoběžné oleje pro naftové motory TDi (čerpadlo – tryska) prodloužené výměnné intervaly
VW 504.00 - lehkoběžné oleje pro benzinové motory, omezení sulfátového popelu, prodloužené výměnné intervaly a lze jimi nahradit oleje VW norem: VW 501 01, VW 502 00, VW 503 00, VW 503 01.
VW 507.00 - lehkoběžné oleje pro naftové motory, omezení sulfátového popelu, prodloužené výměnné intervaly a lze jimi nahradit oleje VW norem: VW 506 00 a VW 506 01, pro pevný interval výměny i 500 00, 505 00 a 505 01.
Vozidla, která nemají LongLife výbavu, nesmějí být z technických důvodů LongLife motorovými oleji plněna!Jsou-li však přesto takovým olejem naplněna, nesmějí využívat interval prodloužené výměny oleje.

Podmínkou pro používání programu LongLife Service je používání speciálních motorových olejů podle norem VW.
U koncernu VW group záleží dle které specifikace byl vyroben motor. Pokud podle QG1 nebo QG2 (kruhové honování) potom lze použít olej 505 i 506 pokud dle QG0 (křížové honování) potom lze použít pouze olej 505.
Pozor na skokovou změnu kvality oleje - může poškodit motor.

Olej podle normy VW 505.01 - má interval výměny 15.000 km nebo jeden rok
Olej podle normy VW 506.01 - má interval výměny 30.-50.000 km nebo 2 roky - je určen pro vozidla s WIV (prodloužený interval údržby).
U motorových olejů VW 504 / 507 je spousta vyjímek, ve kterých motorech nesmí být použity. Proto je nutné VŽDY dodržovat předpisy a doporučení pro konkrétní motor!!



Jak správně vybrat motorový olej?
1. První zásadou při výběru motorového oleje je řídit se pokyny výrobce automobilu, obsaženými v příručce u každého vozidla. Jen výrobce motoru (vozidla) může odpovědně říci, který olej lze použít. Prakticky žádný výrobce nedoporučuje určitou značku oleje (odporuje to zákonům o hospodářské soutěži v Evropské unii). Výrobci (automobilů) doporučují oleje podle tzv. výkonnostní specifikace, např. API SH/CD, ACEA A3, VW 505.00, MB 229.1 a viskozitní specifikace SAE, např. 15W-40, 10W-40. U takto doporučených olejů jsou pak určeny výměnné lhůty.
2. Pro oleje stejné výkonnostní specifikace je doporučena stejná výměnná lhůta (pro benzinové motory většinou 15 000 km, pro osobní dieselové motory většinou mezi 8 –15 000 km).
3. Pokud nemáte příručku k vozidlu, zeptejte se u výrobce (v české centrále dovozce vozidla). Pamatujte, výrobce vozidla nedoporučuje značku oleje, ale pouze výkonnostní a viskozitní specifikaci.
4. Pokud olej splňuje výkonnostní a viskozitní specifikaci (nebo specifikaci vyšší), lze ho použít. Vyšší výkonnostní úroveň nevadí, ale je většinou dražší a mnoho nepřinese.
5. Pokud měníte olej nízké výkonnostní specifikace (M5AD, M6AD) za olej nový s vysokou výkonností, zkraťte u první výměny výměnnou lhůtu (dojde k vymytí úsad).
6. Nemíchejte minerální oleje (SAE 15W-40, 15W-50, 20W-30,40) s oleji syntetickými (SAE 0W a 5W-30, 40, 50).
...už toľko nefrflem, ale rovno mažem, keď nečítaš pravidlá
...chces klubacke tricko a nalepku? klikni -->TUTO<--
...a nic nikde nikomu nezapisujem

Používateľov profilový obrázok
Skywo
VWagenista
VWagenista
Príspevky: 1421
Dátum registrácie: 22.10.2008 12:58
Bydlisko: Liptovský Hrádok

Re: FAQ - caste otazky. Citajte skor nez sa spytate!

Príspevok od používateľa Skywo »

Životnost autobaterií klesá. Jak se o ně starat?

Akumulátory v autě už nevydrží tolik let jako dříve. Pětiletá baterie se tak stává minulostí. Na vině jsou stále náročnější spotřebiče, které výrobci do aut montují a jež zatěžují akumulátory.
O autobaterii je třeba se dobře starat


Německý autoklub ADAC spočítal, že se za poslední rok zvýšil počet výjezdů jeho žlutých andělů k poruchám zaviněným špatnou kondicí baterie o 17 procent. Nárůst v porovnání za posledních deset let pak činí dokonce 300 procent.

Vybitý akumulátor přitom netrápí jen stará auta. Dřívější životnost čtyři až šest let se dnes u baterií zkracuje.

Na vině je podle techniků autoklubu ADAC skutečnost, že dnes už zastaralá baterie nestačí nárokům moderní a bohatě rozvětvené elektroinstalace automobilů.

Baterie se zkrátka příliš často stále dokola vybíjí a nabíjí, což jí ubírá na síle. Důležité je proto nechat čas od času zkontrolovat stav akumulátoru, nejlépe před zimou nebo během ní, kdy trpí nejvíce.

Hlídejte si stáří
Pokud si pořídíte nové auto, můžete být několik let v klidu. Při koupi vozu ojetého je nutné se přesvědčit, jak je baterie stará, a ověřit, v jakém je stavu.

To první je jednoduché. Na zadní straně každé baterie je vyražen kód, první trojčíslí označuje rok a měsíc, kdy byla vyrobena. Podle čísel 026 tedy zjistíte, že třeba v červnu 2002.

Životnost moderních baterií je mezi čtyřmi a šesti lety; pokud byly koupené jako nové v autě, mohou vydržet ještě déle.

"Když ale dáte novou baterku do staršího vozu, je třeba ji sledovat už po třech letech. Nemá totiž ideální podmínky, elektroinstalace auta je provozem opotřebovaná,“ říká předseda Výrobního družstva autoprůmyslu Praha (VDA) Jaroslav Přívozník.

Raději do servisu
A co kondice autobaterie? "Můžete ji ověřit sami, buď hustoměrem nebo orientačně, stačí nasát trochu elektrolytu. Pokud je čistý, je to v pořádku. Jakmile je špinavý, černý, znamená to, že baterka dostávala zabrat a nebude stoprocentní,“ říká Jaroslav Přívozník.

Při manipulaci s autobaterií myslete na to, že elektrolyt je žíravina a může vás popálit nebo zničit oblečení. Proto je jednodušší po koupi staršího auta (i jen baterie) zajet do specializovaného servisu baterií, kde ji většinou zdarma nebo za mírný poplatek otestují.

Měřicí přístroj odhalí i vadný článek či jiný problém. Přímo na místě vám zjistí další zásadní věc: jestli je v pořádku dobíjecí soustava auta. Test trvá několik minut a měli byste ho absolvovat každý rok.

Destilovaná voda: vždy jen originál
Když pomineme bezúdržbové baterie, do nichž se ani nedostanete (jsou uzavřené), je v ostatních nutné pravidelně alespoň jednou ročně kontrolovat hladinu elektrolytu a případně dolít destilovanou vodu. Pokud se do toho pustíte, je třeba vědět, jak na to.

Tomáš Čábela z firmy Autobaterie Kolín, Praha má bohaté zkušenosti. "Na většině baterií jsou rysky minima a maxima. Hladina nesmí klesnout pod ně, ale ani vystoupat nad. Jestliže elektrolyt výrazně ubývá, bude špatné dobíjení, pak je třeba dolít pouze čistou destilovanou vodu. Ale pozor, zvlášť nebezpečné je přelévat ji do PET lahví od různých nápojů. Nikdy je nevypláchnete dokonale a stopy cukru dokážou baterii do měsíce zničit,“ varuje Tomáš Čábela.

A není to jediné riziko. "Některé autoservisy používají k měření náplně do ostřikovačů a elektrolytu stejný hustoměr, takže se do baterie tato náplň dostane a zničí ji. Baterie by se neměla odzátkovávat a raději by se s ní mělo dojet do odborného servisu,“ radí.

Pozor na mráz
Zvláštní péči potřebuje baterie, když uhodí mrazy. Pokud je stále v provozu, nic se neděje, dobře nabitá baterie by měla měla snést i teploty kolem minus 20 stupňů Celsia. Jakmile však auto delší dobu stojí, je zle.

"V silných mrazech je třeba kontrolovat a dobíjet baterii častěji. Když nejedete týden nebo dva, kyselina se stáhne do desek a v článcích zůstane jen voda. Ta může zmrznout a led roztrhá buď desky, nebo i celou baterii,“ varuje Jaroslav Přívozník.

Nestartuje, co s tím?
Jak poznat, že baterie už slábne? Pokud najednou slaběji svítí světla nebo startér ráno hůř točí, většinou je to baterkou. Mnohdy stačí dolít destilku a dobíjet v běžném provozu. Co když ráno startér ani neškytne?

Možnosti jsou dvě: buďto auto roztlačit či roztáhnout na laně (jakmile vůz nabere rychlost, zařadit rychlost dva, max. tři, a pustit spojku), nebo zavolat souseda či asistenční službu se startovacími kabely. Ty se připojí na baterii druhého vozu, jehož motor běží, a měl by naskočit i ten váš.

Druhá varianta je rozhodně lepší, protože moderní auta s katalyzátory se mohou při roztahování poškodit; navíc bez motoru v nich nefungují posilovače řízení ani brzd. Jakmile jedete, motor hned nevypínejte.

"K oživení i zcela vybité baterie stačí tak padesát až sto kilometrů - pak máte jistotu, že druhý den nastartujete. Ale stejně je třeba zajet do servisu, změřit, dobít nebo koupit novou,“ říká Jaroslav Přívozník.

Jakou baterii koupit?
Pokud se stane, že vám baterie definitivně "odejde“, je třeba správně vybrat novou. Nejdelší životnost mají podle odborníků baterie značkové, před těmi levnými ze supermarketů varují. „

"Čtyři až šest let vydrží značkové baterky jako Magnet, Varta, Akuma, Bosch, Delphi, abych uvedl ty nejznámější. Ale superlevné neznačkové kousky bývají nějak ošizené, mají třeba slabší desky v článku nebo v každém o jednu míň a životnost je pak mnohem nižší,“ říká předseda pražského Výrobního družstva autoprůmyslu Jaroslav Přívozník.

Na co se při výběru baterie zaměřit? Nejdůležitějším parametrem je správná kapacita a startovací proud.

"Každé auto má od výrobce předepsanou baterii určité kapacity, což zjistíte v návodu k autu, ale poradí vám i v každé prodejně autobaterií. Kromě toho lze na internetu najít takzvané osazovací tabulky, kam si zadáte typ vašeho vozu a máte hned jasno,“ říká Tomáš Čábela z firmy Autobaterie Kolín, Praha.

Když v tabulce vyhledáte například Škodu Felicia, zjistíte, že potřebujete baterku s kapacitou 44 ampérhodin (Ah), pro Renault Laguna 1,9 DTi zase 62 Ah.

Samozřejmě, že pokud koupíte baterii s vyšší kapacitou, nic se nestane, naopak se zlepší startovací schopnosti, zvlášť v zimě, a prodlouží se její životnost. Nádoby baterií mají standardní rozměry, takže ve stejné "krabici“ jsou různé kapacity; a v autech je většinou místo na větší baterku.

S údržbou, nebo bez?
Mnoho lidí lákají takzvané bezúdržbové baterie, o něž se není třeba vůbec starat. Voda, která se při dobíjení odpaří, nezmizí z baterie tlakovým ventilkem, ale kondenzuje pod víkem a stéká zpět do článků.

Není tedy třeba ji dolévat, ani to nejde. Je tu jedno ale. "Nemá cenu ji kupovat pro starší auto, protože tam vždycky bude nějak posunutá dobíjecí soustava a v případě přebíjení by baterie dostávala víc zabrat. A protože se nedá dolít, vysušila by se a zničila. Navíc je výrazně dražší,“ říká Jaroslav Přívozník s tím, že od pěti let stáří auta by nedoporučoval žádné drahé baterie.

V obchodech se můžete setkat i s postříbřenými kontakty (Silver), které mají výhodu v tom, že dávají vyšší startovací proud, a hodí se tak hlavně pro dieselové motory.

A pozor na moderní baterie, jež mají kladné i záporné desky s příměsí vápníku. Ty potřebují vyšší hodnotu dobíjecího napětí (většinou nad 14,6 V) a to většina starších aut nedodává. Zcela novou technologií se vyrábějí baterie gelové, v nichž je elektrolyt vázaný, takže se nemůže vylít.

Mají i vyšší životnost a samozřejmě i cenu. Je třeba ještě zmínit, že každý, kdo baterie prodává, je povinen odebrat starou baterii "na protiúčet“, a to zdarma. Velké smluvní prodejny autobaterií však podle zákona musí baterii jakékoli značky vzít i od toho, kdo ji u nich nekoupí.
VW passat 3C (nežere to a už to trochu aj ide)

Používateľov profilový obrázok
xmon
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 12636
Dátum registrácie: 07.06.2008 02:15
Bydlisko: Spišská Nová Ves
Kontaktovať používateľa:

Ako na leštenie kolies -Návod

Príspevok od používateľa xmon »

Pokusim sa Vam opisat ako som lestil kolesa. Mal som par PMiek a dotazov akos a to robi tak sa Vam to budem snazit ozrejmit a poskytnut nejaky navod.
Pouzite veci:
brusny papier P120 - 0.3E
brusny papier P400 - 0.3E
brusny papier P800 - 0.3E
brusny papier P1000 - 0.3E
brusny papier P1500 - 0.3E
brusny papier P2000 - 0.3E
unasaci kotuc na vrtacku 3E
brusny kotuc P320 - 0.3E
Odstranovac starych naterov 6.5E
Lestiaca pasta Meguiars NXT All Metal Polish
bavlene handry
Tento navod vznikal za spoluprace Sundeeho, ktory mi poskytol kopec informacii a skusenosti a takisto lestiacu pastu som kupoval od neho

1. krok
Stetcom som naniesol odstranovac naterov v poriadne hrubej vrstve na miesta, na ktorych som sa chcel zbavit laku
(je to zieravina tak opatrne). Pozor aby sa to nedostalo do kontaktu s vodou lebo to prischne okamzite a stazite si pracu. Treba to nechat posobit a vysledok resp ked to bude hotove bude viditelne.

2.krok
S handrou to dame dole tie "olupance" a koleso nasucho vydrhneme

3.krok
Tu nastupuje kotuc a vrtacka. Poriadne som to obrusil az kym to nebolo vsade bez zbytkov po odstranovaci a po nerovnostiach ako hlbokycjh skrabancoch alebo v mojom pripade jemne vrubkovanie.
Povrch je poskodeny, podrety ale netreba sa bat.
Prílohy
1.1.jpg
1.2.jpg
1.3.jpg
2.1.jpg
2.2.jpg
Naposledy upravil/-a xmon v 05.04.2010 23:08, upravené celkom 2 krát.

Používateľov profilový obrázok
xmon
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 12636
Dátum registrácie: 07.06.2008 02:15
Bydlisko: Spišská Nová Ves
Kontaktovať používateľa:

Re: Ako na leštenie kolies - prosim este neprispievajte

Príspevok od používateľa xmon »

4.krok
zaciname brusit P400. brusenie je na sucho ako aj pri kotuci. So 400kou poriadne vybrusime. Uprava je evidentna a stopy po P320 kotuci miznu, povrch sa zjemnuje. Skrabanace stale su ale coraz jemnejsie. Snazte sa nezanedbat ziadne miesto lebo potom to pojde odznova. Cely povrch musi byt jednotny.
Brusil som bez podloziek iba rukami. Je v nich lepsi cit a netreba sa bat nijako ich neposkodite. Miesta okolo srub som prechadzal P120kou nakolko tam bolo vrubkovanie a P400 to neslo. Takze najprv P120 a potom zarovnat P400kou.
Tieto kroky su asi najtazie. Povrch disku je dost zniceny ale musi byt rovnomerne po celom povrchu. Fakt nic nezanedbat. Toto je asi najdlhsia cast a aj najdolezitejsia. Pri jemnejsich smirgloch uz nie je rozdiel tak viditelny a brusi sa na mokro takze uz chyby nie je takmer vidiet

5.krok
Brusenie P800kou uz na mokro. Treba dostatok vody a smirgel sa mina velmi rychlo je preto potrebna casta kontrola a menit ho.Mne sa viac oplatilo dat si to na mensie kusky a brusit. Po zniceni zobrat dalsi.
Tu uz brusime rovnomerne cely disk a vodou netreba setrit. Ja som ju nanasal cez rozprasovac.

6.krok
P1000+voda - rovnomerne brusime

7.krok
P1500+voda - rovnomerne, uz to skor pripomina hladkanie :)

8.krok
P2000+voda - uber materialu je minimalny je to take hladenie ale treba zarovnat a aby bolo co najmenej skrabancov.
DISK SA VOBEC NELESKNE!!! je matny :)
Prílohy
3.1.jpg
3.2.jpg
3.3.jpg
4.1.jpg
5.1.jpg

Používateľov profilový obrázok
xmon
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 12636
Dátum registrácie: 07.06.2008 02:15
Bydlisko: Spišská Nová Ves
Kontaktovať používateľa:

Re: Ako na leštenie kolies - prosim este neprispievajte

Príspevok od používateľa xmon »

9.krok
Disk som poriadne umyl. Pouzil som aj cistic na disky. Poriadne oplachol vodou a vysusil do sucha - vyutieral.

10.krok
Na bavlnenu handru som si naniesol lestiacu pastu. Nie vela. Naniesol na disk a skusal ako keby vtlacat alebo vmasirovavat do disku. Handra sa velmi rychlo spini, je potrebne ju mat stale cistu. Pouzival som sucasne 2 handry. Jednu na nanasanie pasty a druhu uz len na lestenie. Po chvilke sa zacina rysovat vysledok a aj toho najvacsieho skeptika alebo cloveka co uz neveril to presvedci, ze sa to bude lesknut. Pasta je skutocne zazracna a realne sa zacina rysovat vysledok.
Po komplet vylestenie som este zobral cele koleso raz ale uz len jemne a na lestenie som si vymenil fungel handru.
Handry som pouzival bavlenene a svetle aby som videl kedy je spinava. realita je taka ze kazde nanesenie pasty = novy kusok na handre. 2x sa s jednym miestom ist nedalo lebo bolo uplne spinave.

Takze uz to mame hotove. Na kolesa nepouzivam ziadne speci pripravky lebo by ho mohli poskodit resp ubrat lesk. Udrziavanie je cistou vodou, obcasne prelestenie.
lestenim som odstranil skrabance a ine poskodenie co bolo do tych vrchnych vrstiev hlavne laku a jemne aj kov poskriabany.
Takze vylestenim sa aj kusok vynovia :)

Kolesa som nijako nelakoval ani nijak povrchovo neupravoval. Pasta im poskytuje aj ochranny povrch.
Bola to tazka robota a disk zaberie tak jeden den. Treba kopec trpezlivosti a odhodlania. Ja som to lutoval asi po 2 hodinach nakolko som zacal rucne P400 a vysledok po hodine brusenia nebol ziaden. brusil som to hned vodou co sa neskoru ukazalo ako chyba a hlavne aj to, ze bez vrtacky a brusneho kotuca to proste nijako neslo. Lak bol neskutocne odolny a v hrubej vrstve. Ak nemate ale suvisly povrch tak brusit sa da iba rucne a po tychto skusenostiach by som to asi nerobil :mrgreen:

Ak mate nejake otazky pytajte sa.
Prílohy
6.1.jpg
7.1.jpg
9.1.jpg
10.1.jpg

Používateľov profilový obrázok
xmon
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 12636
Dátum registrácie: 07.06.2008 02:15
Bydlisko: Spišská Nová Ves
Kontaktovať používateľa:

Re: Ako na leštenie kolies -Návod

Príspevok od používateľa xmon »

Este dam porovnanie povodne vs lestene
Prílohy
final1.jpg
final2.jpg

miysho
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 232
Dátum registrácie: 30.03.2010 21:21
Bydlisko: Vranov

Zaslepenie EGR ventilu pre 1,9TDI AFN

Príspevok od používateľa miysho »

1,9 TDi AFN

Tak som si zablendoval EGR ventil. Ste mali vydiet kolko tam bolo toho "sajrajtu"
nieje to nic komplikovane, co na to treba?
-chut do roboty :D :)
-nejaky "silnejsi sajrajt" na odstranenie povodneho "sajratu" :lol: :laugh:
-plech hrubky 1,5mm
-tesnenie pod sanie cena 2€
-tesniaci papier na vysoke teploty alebo nove tesnenie na EGR

odpojit sanie od intercooleru, odpojit privod do EGR ventilu, vybrat EGR
Obrázok

odkutit sanie, sanie je na 6 srubach - 6mm imbus

Obrázok


Obrázok

odmontovane sanie kolko bordelu
Obrázok
Obrázok

pozrite sa na to
Obrázok
Obrázok

boze kolko bordelu a to kolko este ostalo v sani. poriadne to odmastnit, vycistit a vystriekat z vodou, nechad odtiect

Obrázok

kusok plechu a spravit blendu :)

Obrázok
Obrázok

vycistene sanie + nove tesnenie

Obrázok

EGR ventil, povodne tesnenie potom plech a nove alebo vystrihnute tesnenie aby neparovalo :)

Obrázok
Obrázok
Obrázok

zablendovat aj hadicku na podtlak. ja som pouzil hlinikovy nit, ale moze byt nejaky hladky valcek. stiahnut s nejakou paskou na koci(ja som nestahoval lebo isiel fakt tazko vsunut)

Obrázok

hadicku niekde prichitit:)

Obrázok

HOTOVOOOO:lol:

gol...fik
Vodič
Vodič
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 28.06.2008 15:51

Spínač hlavných svetlometov - Oprava

Príspevok od používateľa gol...fik »

:D Posielam nejake foto z opravy spínača, konkretne nespínalo podsvietenie palubnej dosky, údržba spočívala v rozobratí spínača a prerstrieknutie kontaktov spínača Kontoxom na elektrické kontakty. Po tomto úkone 100% úspešnosť ďalšej funkčnosti.
Prílohy
IMG_1264.jpg
IMG_1265.jpg
IMG_1266.jpg
IMG_1267.jpg
IMG_1268.jpg

gol...fik
Vodič
Vodič
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 28.06.2008 15:51

Re: Spínač hlavných svetlometov - Oprava

Príspevok od používateľa gol...fik »

pokračovanie
Prílohy
IMG_1272.jpg
IMG_1277.jpg
IMG_1283.jpg
IMG_1293.jpg
IMG_1262.jpg

Zamknuté

Návrat na "Golf IV / Bora"