FAQ - časté otázky...Čítajte skôr než sa spýtate

Rady, triky a tak trochu autohifi.

Moderátori: frflos, wladi

Používateľov profilový obrázok
maxipes6
Vodič
Vodič
Príspevky: 89
Dátum registrácie: 18.05.2009 14:47
Bydlisko: Sobotište

Re: FAQ - časté otázky...Čítajte skôr než sa spýtate

Príspevok od používateľa maxipes6 »

CZ manual k navigacii Colombus-RNS 510.
http://ws.skoda-auto.com/download/4all/ ... System.pdf
Aktuálne - VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI 176kW/240k CUAA 4Motion DSG DQ500 11/2016 (MR2017)
Predaný - VW Tiguan Sport&Style 2.0 TDI 103kW/140k CR DPF CBAB 4MOTION Tiptronic 4/2009

Používateľov profilový obrázok
PRIZRAKUS
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 204
Dátum registrácie: 22.02.2008 15:27

Reset servis intervalu bez VAG na VW MkV

Príspevok od používateľa PRIZRAKUS »

:arrow: 1. Kluce von zo zapalovania - treba stlacit a podrzat tlacidlo na resetovanie najazdenych kilometrov, ktore je oznacene 0.0 (nachadze sa v pravom spodnom okraji pristrojovky)
:arrow: 2. Stale drzat tlacidlo stlacene, vlozit kluc a otocit do prvej pozicie (nestartovat)
:arrow: 3. Na displeji bude vypisane "Servis nyni", "Service now" .... podla zvoleneho jazyka
:arrow: 4. Teraz treba pustit 0.0 tlacidlo a stlacit "m" tlacidlo ktorym sa nastavuju minuty na hodinach (nachadza sa na lavom spodnom okraji pristrojovky) Toto vyresetuje servis interval
:wink:

Používateľov profilový obrázok
frflos
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 17162
Dátum registrácie: 18.04.2009 19:48
Bydlisko: kusok od Partizanske

Re: FAQ - časté otázky...Čítajte skôr než sa spýtate

Príspevok od používateľa frflos »

norma motorovych olejov, specifikacia

Oleje pre motory Vw
Obecná pravidla použití motorových olejů norem
VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00,VW 506.01 a VW 507.00 pro dieselové motory koncernu Volkswagen.

Motor TDi/SDi,TD/D, výměnný interval 15.000 km (kódování QG0): VW 505.00, VW 505.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi, výměnný interval 15.000 km (kódování QG2): VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi, výměnný interval LongLife (kódování QG1): VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi PD, výměnný interval 15.000 km (kódování QG0): VW 505.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi PD, výměnný interval 15.000 km (kódování QG2): VW 505.01, VW 506.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi PD, výměnný interval LongLife (kódování QG1): VW 506.01, VW 507.00
Motory s filtrem pevných částic DPF: pouze VW 507.00


- pozn.1: Pokud je u vašeho motoru dovoleno použití olejů více specifikací (viz tabulka), můžete tyto oleje různých specifikací do motoru dolévat bez omezení, ale nedoporučujeme to. Není vhodné míchat oleje několika značek.
Příklad: máte-li v motoru 1,9 TDi AFN / 81kW olej splňující specifikaci VW 505.00, smíte při potřebě doplnit použít k dolití bez obav třeba olej VW 507.00 nebo VW 505.01 (olej VW 506.xx ovšem NE, protože motor AFN je QG0 a olej VW 506.xx jej poškodí!!!).

-pozn.2: Motory kódované na QG1 a QG2 jsou naprosto identické motory (liší se pouze kódem ŘJ přístrojů a tudíž řídicím programem LongLife). Motory QG0 jsou konstrukčně jiné (mají jinou technologii honování válců) a nelze je kódovat na LongLife. Skutečnost, že se konstrukčně jedná o jiné motory, je dána jinými motor-kódy (AHF x ASV, AGR x ALH a podobně).

- pozn.3: Motory kódované na QG1 lze překódovat na QG2 a naopak. Motory QG0 překódovat NELZE!!!

- pozn.4: Motory vyrobené dle QG0 nemají WIV (mají jiné přístrojové desky) a jejich strojní obrábění je jiné než u motorů QG1/QG2 - v těchto motorech se NESMÍ použít olej LongLife dle specifikace VW 503.xx / 506.xx (hrozí poškození stěn válců), a to ani v případě, že tento olej použijete jen na běžných 15.000 km. Oleje LongLife (SAE 0W/30 a specifikace VW 503.xx / VW 506.xx) se v motorech QG0 nesmějí použít V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ !!! Dbejte, aby k tomu nikdy nedošlo ani úmyslně, ani nevědomně, pár motorů už bylo zničeno nevhodně použitým olejem.

-pozn.5: Olej specifikace VW 507.00 je universální olej pro všechny naftové motory VW. Smí se jej použít (a dolévat) do kteréhokoli motoru TDi/SDi/TD/D, včetně motorů PD a PPD, pro pevný i LongLife interval, pro motory s DPF (prostě universálně kamkoli). Tuto skutečnost je dobré vědět - v případě nutnosti doplnit olej v motoru nemusíte pracně zjišťovat, jaký typ oleje a jaký výměnný interval máte - prostě dolijte VW 507.00 a nikdy nemůžete nic zkazit.

Jediné dva typy TDi motorů VW, kde se olej VW 507.00 použít nesmí, jsou motory R5 a V10 TDi
- zde je nutno striktně dodržet normu VW 506.01 ACEA : A5/B5, jiné oleje nejsou dovolené!!


Normy výrobců automobilů a motorů
Mnozí výrobci automobilů a motorů požadují od motorových olejů splnění dalších požadavků, které nejsou zahrnuty v metodice předešlých klasifikací.

Nejznámější jsou následující normy:
VW 501.00 - lehkoběžné motorové oleje pro benzinové a nepřeplňované naftové motory
VW 500.01 - běžné motorové oleje pro benzinové a nepřeplňované naftové motory
VW 502.00 - lehkoběžné oleje pro benzinové motory
VW 503.00 - lehkoběžné i běžné oleje pro benzinové motory s prodlouženou dobou výměny
VW 503.01 - lehkoběžné i běžné oleje pro benzínové motory Audi S3 a TT výměna 30.000 km
VW 505.00 - oleje pro nepřeplňované i přeplňované naftové motory
VW 505.01 - oleje pro nepřeplňované i přeplňované naftové motory včetně motorů čerpadlo – tryska
VW 506.00 - lehkoběžné i běžné oleje pro naftové motory s velmi dlouhou dobou výměny
VW 506.01 - lehkoběžné oleje pro naftové motory TDi (čerpadlo – tryska) prodloužené výměnné intervaly
VW 504.00 - lehkoběžné oleje pro benzinové motory, omezení sulfátového popelu, prodloužené výměnné intervaly a lze jimi nahradit oleje VW norem: VW 501 01, VW 502 00, VW 503 00, VW 503 01.
VW 507.00 - lehkoběžné oleje pro naftové motory, omezení sulfátového popelu, prodloužené výměnné intervaly a lze jimi nahradit oleje VW norem: VW 506 00 a VW 506 01, pro pevný interval výměny i 500 00, 505 00 a 505 01.
Vozidla, která nemají LongLife výbavu, nesmějí být z technických důvodů LongLife motorovými oleji plněna!Jsou-li však přesto takovým olejem naplněna, nesmějí využívat interval prodloužené výměny oleje.

Podmínkou pro používání programu LongLife Service je používání speciálních motorových olejů podle norem VW.
U koncernu VW group záleží dle které specifikace byl vyroben motor. Pokud podle QG1 nebo QG2 (kruhové honování) potom lze použít olej 505 i 506 pokud dle QG0 (křížové honování) potom lze použít pouze olej 505.
Pozor na skokovou změnu kvality oleje - může poškodit motor.

Olej podle normy VW 505.01 - má interval výměny 15.000 km nebo jeden rok
Olej podle normy VW 506.01 - má interval výměny 30.-50.000 km nebo 2 roky - je určen pro vozidla s WIV (prodloužený interval údržby).
U motorových olejů VW 504 / 507 je spousta vyjímek, ve kterých motorech nesmí být použity. Proto je nutné VŽDY dodržovat předpisy a doporučení pro konkrétní motor!!



Jak správně vybrat motorový olej?
1. První zásadou při výběru motorového oleje je řídit se pokyny výrobce automobilu, obsaženými v příručce u každého vozidla. Jen výrobce motoru (vozidla) může odpovědně říci, který olej lze použít. Prakticky žádný výrobce nedoporučuje určitou značku oleje (odporuje to zákonům o hospodářské soutěži v Evropské unii). Výrobci (automobilů) doporučují oleje podle tzv. výkonnostní specifikace, např. API SH/CD, ACEA A3, VW 505.00, MB 229.1 a viskozitní specifikace SAE, např. 15W-40, 10W-40. U takto doporučených olejů jsou pak určeny výměnné lhůty.
2. Pro oleje stejné výkonnostní specifikace je doporučena stejná výměnná lhůta (pro benzinové motory většinou 15 000 km, pro osobní dieselové motory většinou mezi 8 –15 000 km).
3. Pokud nemáte příručku k vozidlu, zeptejte se u výrobce (v české centrále dovozce vozidla). Pamatujte, výrobce vozidla nedoporučuje značku oleje, ale pouze výkonnostní a viskozitní specifikaci.
4. Pokud olej splňuje výkonnostní a viskozitní specifikaci (nebo specifikaci vyšší), lze ho použít. Vyšší výkonnostní úroveň nevadí, ale je většinou dražší a mnoho nepřinese.
5. Pokud měníte olej nízké výkonnostní specifikace (M5AD, M6AD) za olej nový s vysokou výkonností, zkraťte u první výměny výměnnou lhůtu (dojde k vymytí úsad).
6. Nemíchejte minerální oleje (SAE 15W-40, 15W-50, 20W-30,40) s oleji syntetickými (SAE 0W a 5W-30, 40, 50).
Naposledy upravil/-a frflos v 31.01.2010 15:31, upravené celkom 1 krát.
...už toľko nefrflem, ale rovno mažem, keď nečítaš pravidlá
...chces klubacke tricko a nalepku? klikni -->TUTO<--
...a nic nikde nikomu nezapisujem

Používateľov profilový obrázok
blue passat
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 29.01.2008 11:25
Bydlisko: BA

Re: FAQ - časté otázky...Čítajte skôr než sa spýtate

Príspevok od používateľa blue passat »

Starostlivosť o autobateriu: http://auto.idnes.cz/zivotnost-autobate ... 5_pneu_fdv" onclick="window.open(this.href);return false;

Používateľov profilový obrázok
z.devil
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 440
Dátum registrácie: 23.10.2009 19:22
Bydlisko: Zilina

Re: FAQ - časté otázky...Čítajte skôr než sa spýtate

Príspevok od používateľa z.devil »

Ako rozobrat kluce VW
http://www.t4-wiki.de/wiki/Schl%C3%BCssel" onclick="window.open(this.href);return false;

Používateľov profilový obrázok
maco4
VWsenior
VWsenior
Príspevky: 2348
Dátum registrácie: 27.11.2007 17:34
Bydlisko: Lipt.Mikuláš

Re: FAQ - časté otázky...Čítajte skôr než sa spýtate

Príspevok od používateľa maco4 »

Výmena termostatu.
Hlavne v zime sa motor nezohreje na prevádzkuvu teplotu a najhoršie že auto nekúri.

Vypustit chladiacu kvapalinu (G-12) ventilom na chladíči .
Povoliť napínaciu kladku, klasicky podložiť trebars vrtákom cca 4-5 demontovať drážkový remeň. Odmontovať napínaciu kladku nakoľko nejde odmontovať alternátor kôli šróbe na držiaku po odsunuti alternátora vidno dve šroby na odmotovanie príruby. Vybrať starý termostat aj starú tesniacu gumičku, prstom je dobre skotrólovať propelku na čerpadle či neni zdeformovaná. Namontovať termostat tesniacu gumičku (na niektorých je aj tesnenie pod prírubou)
No,a potom pekne všetko naspäť postupne zmontovať a doliať G-12
P1030741.JPG
P1030747.JPG
P1030740.JPG
P1030746.JPG
P1030742.JPG
Passat B 8.5-2 TDI variant + Golf 7.5-2.0 TDI variant + Golf 7 TSI + VW Sharan
/ ex-GOLF IV + ex-Passat B7-2,0 TDI variant /

/ heslo; Nekupuj nové pokiaľ sa nepresvedčíš že sa to nedá opraviť !!! /

Používateľov profilový obrázok
maco4
VWsenior
VWsenior
Príspevky: 2348
Dátum registrácie: 27.11.2007 17:34
Bydlisko: Lipt.Mikuláš

Re: FAQ - časté otázky...Čítajte skôr než sa spýtate

Príspevok od používateľa maco4 »

Napínacia kladka(pri výmene remeňa)
Povolenie, napnutie pri výmene (demontáži) drážkového remeňa.
Na odliatku kladky je výstupok na vydlicoví klúč mam dojem 13. Nasadit na"vyčnelok" natiahnuť a zaistit trebars vrtákom 4-5 podla obrázka, remeň "vymotať" vonku a namontovať späť nový.
P1030755.JPG
P1030752.JPG
Passat B 8.5-2 TDI variant + Golf 7.5-2.0 TDI variant + Golf 7 TSI + VW Sharan
/ ex-GOLF IV + ex-Passat B7-2,0 TDI variant /

/ heslo; Nekupuj nové pokiaľ sa nepresvedčíš že sa to nedá opraviť !!! /

Používateľov profilový obrázok
maco4
VWsenior
VWsenior
Príspevky: 2348
Dátum registrácie: 27.11.2007 17:34
Bydlisko: Lipt.Mikuláš

Re: FAQ - časté otázky...Čítajte skôr než sa spýtate

Príspevok od používateľa maco4 »

Oprava ramien na prednej náprave GIV,Beatle, Octavia, Audi TT... (výmena sp.čapov a sylenblokov)
Ramena vymontovať vonku ...
Výmena sp.čapov odšróbovať 3ks. šróba na 13 klúč ...
Výmena gumového uloženia (sylenbloku) je trochu zložitejšia. Starý je dobré vylisovať na lise,čo má málo kto doma. V domácich podmienkach sa to položí na pevnú podložku a "surovo" to vysekneme sekáčom von ale tak že neposkodíme telo ramena.
Na nové nalisovanie je dodre si vyrobiť pripravok (ja som si to dal vytočiť na sústruhu)a nalisovať zašrobovavaním kolmo za použitia vloženej šróby s matkou do stredu, zašrobovať to na požadovane miesto. Pozór treba dodržať zásadu položiť to tak ako bolo to staré a na ramene je značka (bodka,jamka)na gume sylenbloku je šipka ktorú treba nasmerovať na seba.
sp.čap ranena po výmene
sp.čap ranena po výmene
P1040016.JPG
P1040017.JPG
Prílohy
P1040018.JPG
Naposledy upravil/-a maco4 v 30.05.2010 21:45, upravené celkom 1 krát.
Passat B 8.5-2 TDI variant + Golf 7.5-2.0 TDI variant + Golf 7 TSI + VW Sharan
/ ex-GOLF IV + ex-Passat B7-2,0 TDI variant /

/ heslo; Nekupuj nové pokiaľ sa nepresvedčíš že sa to nedá opraviť !!! /

Používateľov profilový obrázok
maco4
VWsenior
VWsenior
Príspevky: 2348
Dátum registrácie: 27.11.2007 17:34
Bydlisko: Lipt.Mikuláš

Re: FAQ - časté otázky...Čítajte skôr než sa spýtate

Príspevok od používateľa maco4 »

pokračovanie...
značenie na montáž
značenie na montáž
značenie na montáž
značenie na montáž
Prílohy
hotové rameno po oprave
hotové rameno po oprave
Passat B 8.5-2 TDI variant + Golf 7.5-2.0 TDI variant + Golf 7 TSI + VW Sharan
/ ex-GOLF IV + ex-Passat B7-2,0 TDI variant /

/ heslo; Nekupuj nové pokiaľ sa nepresvedčíš že sa to nedá opraviť !!! /

wradko
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 20.06.2010 16:34

Re: FAQ - časté otázky...Čítajte skôr než sa spýtate

Príspevok od používateľa wradko »

Passat 1.8,20V...Výmena zapaľovacích sviečok
Menil som sviečky na svojom passate,urobil som fotky a dávam ich sem.Možno že to niekomu pomôže.
Kto si netrúfa na výmenu sám nech to redšej zverí odbornému servisu,kto si trúfa,tak tu je krátky návod ako na to...

UPOZORNENIE...!!!
Zapaľovacie sviečky meníme iba u studeného alebo vlažného motora.Ak by sme chceli zapaľovacie
sviečky vyskrutkovať u horúceho motora mohli by sme strhať závity v hliníkovej hlave..

Čo budeme potrebovať..viz obrazok 1.
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Obrázok
Obrázok 1

A...Imbusový kľúč,veľkosť 5
B...Nové zapaľovacie sviečky
C...Väčší skrutkovač
D...Trubkový kľúč na sviečky,veľkosť 16

Postup je nasledovný.Najprv demontujeme plastový kryt motora (2)...to spravíme tak že skrutkovačom (C) potočíme tri skrutky (1)
ktoré kryt motora držia.Stačí ich pootočiť o 90 stupňov,potom vyskočia samé.
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Obrázok
Obrázok 2

Keď už máme kryt motora dolu,vidíme koncovky zapaľovacích káblov pre prvý valec (3),
pre druhý válec (4) a zapaľovací modul (zapaľovacie cievky) (5) ktorý má od spodku namontované zapaľovacie káble pre tretí a štvrtý valec.
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Obrázok
Obrázok 3

Dalej vytiahneme koncovky zapaľovacích káblov z prvého (6) a druhého (7) valca.
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Obrázok
Obrázok 4

...a demontujeme zapaľovací modul a to tak že odskrutkujeme štyri skrutky (8) imbusovým kľúčom (A)
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Obrázok
Obrázok 5

Opatrne zapaľovací modul vytiahneme smerom hore.Modul ma k sebe pripojené dva káble,
nemusíte ich odpájať ale dávajte pozor aby ste ich nevytrhli.Ja som modul položil hore nohami na sacie potrubie ktoré ide od vzduchového filtra.
Od spodu na zapaľovacom module (9)vidíme zapaľovacie káble pre tretí valec (11),
pre štvrtý valec (12) a tesnenie (10) ktoré treba vymeniť ak je nejakým spôsobom poškodené.
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Obrázok
Obrázok 6

Keď sme toto všetko urobili ostanú nám na motore štyri otvory (13) v ktorých sú sviečky...víz obrázok 7
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Obrázok
Obrázok 7

...tak a môžeme začať vyberať zapaľovacie sviečky.Zoberieme si trubkový sviečkový kľúč (D) opatrne ho vsunieme do otvoru a nasadíme na sviečku (14).Dávame pri tom pozor aby kľúč dobre dosadol na maticu sviečky.Zapaľovacie sviečky sa odkrúcajú doľava.Tu musíme dávať pozor aby bol sviečkový kľúč stále vo vertikálnej polohe a neopieral sa nám o okraje otvoru.Hrozí že zlomíme keramickú izoláciu sviečky a úlomky by nám mohli spadnúť cez otvor na sviečku do valca.
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Obrázok
Obrázok 8

Odskrutkovaná zapaľovacia sviečka by nám mala zostať v sviečkovom kľúči..víz obrázok 9.
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Obrázok
Obrázok 9

Odporúčam zapaľovacie sviečky vymieňať po jednej.To znamená že keď vyskrutkujeme starú,tak hneď naskrutkujeme novú.Je to preto aby nám zbytočne cez otvor po sviečke nepadali nečistoty do valca.Pri montáži novej zapaľovacej sviečky vsunieme sviečku do sviečkového kľúča,opatrne vsunieme do otvoru a pomaličky otáčame aby sa nám chytil závit.Tiež dávame pozor aby sme mali sviečkový kľuč čo najviac vo vertikálnej polohe. Doťahovací moment je 30Nm..ak nemáme momentový kľúč,sviečku dotiahneme rukou až pokiaľ vládzeme a potom ju sviečkovým kľúčom dotiahneme ešte o 90 stupňov (1/4 otáčky).Príliš silno utiahnuté sviečky sa môžu pri nasledujúcej demontáži rozlámať alebo môžu poškodiť závity v hlave valcov.
Keď máme nové zapaľovacie sviečky naskrutkované,namontujeme zapaľovací modul pri ktorom nezabudneme vymeniť tesnenie ak je to potrebné.Nasadíme zapaľovací modul spolu z koncovkami zapaľovacích sviečok valca tri a štyri a opatrne ho zaskrutkujeme .Koncovky zapaľovacích káblov valcov jedna a dva nasadíme na sviečky.Zatlačíme ich pokiaľ pôjdu.Dávame pri tom pozor aby sme káble nasadili tak ako majú byť.Zvyknú byť označené,zapaľovací kábel číslo jedna nasadíme na prvý valec a zapaľovací kábel číslo dva na druhý valec.Skúsime naštartovať motor,ak je všetko v poriadku namontujeme plastový kryt motora.

Tak z mojej strany všetko.Prajem bezproblémovú demontáž a montáž.Za prípadné spôsobené škody nenesie autor tohto článku(mini návodu) žiadnu zodpovednosť.

Úryvok z knihy "Ako na to"
Pre zväčšenie klikni na obrázok
Obrázok
Obrázok 10

Napísať odpoveď

Návrat na "Servis & Pomoc & Autohifi"