Ako riešiť opravu s nepodstivými servismy

Rady, triky a tak trochu autohifi.

Moderátori: frflos, wladi

Napísať odpoveď
xPIPOx
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 13.05.2012 18:27

Ako riešiť opravu s nepodstivými servismy

Príspevok od používateľa xPIPOx »

Cawte
Mám veľmi zle skúsenosti s autoservismi, či so značkovými, alebo neznačkovými, alebo malými garážovými. Myslím si že nie som sám. A preto chcem poprosiť tých ktorý sú skúsený, aby poradili a pomohli ostatným ako sa vyhnúť problémom v autoservise.
Ako ustrážiť auto, náhradné diely a vykonané práce, aby to nebola svojvôľa autoservisu, (mechanika) čo namontuje do auta.
Ako prinútiť autoservis, aby si spravil svoju prácu, tak ako bola dohodnutá a použil náhradné diel podľa dohody.
Pri oprave auta nie je jednoduché skontrolovať či oprava bola prevedená podľa dohodnutých pravidiel a najme či boli použité náhradné diely podľa dohody. Sú opravy kedy je hneď vidieť či bola použitá správna súčiastka (oprava defektu alebo kúpa a prezutie pneumatík). A sú opravy, kedy nie je jednoduché resp. nie je ani možné skontrolovať či boli použité náhradné diely podľa dohody (výmena vnútorných časti motora, alebo iných zakrytých časti).
Pri výmenach sa použivaju nahradné diely iných značiek ako bolo dohodnuté alebo sa použijú namiesto nových náhradných dieloch repas.

Mám niekoľko osobných skúseností z nepodstivými autoservismi:
Klima kompresor:
Prišiel som do autoservisu na pravidelnú výmenu oleja. Pri otváraní spodného krytu motora vypadli kovové súčiastky. Mechanik sa ma opýtal či mi funguje klimatizácia. Nefunguje. Hovori že to je zadretý kompresor klimatizácie. Neoplatí sa to opravovať a nie je možné kúpiť náhradné diely. Predáva sa to len ako celok Klimakompresor. Hneď mi navrhol lacnejší kompresor (300€) a že nový stoji 400€. Po výmene oleja som ho poprosil, aby skúsil či sa točí kompresor, či je aj reálne zadretý, tak mi povedal, že keď sa rozsype spojka, tak kompresor je už úplne zničený(Klamstvo). Spojku vybral a bola zničená. Vraví že nová originál spojka sa nedá zohnať, ale ma nejakú čínsku čo by tam mohla pasovať. Čínska spojka síce mala rovnaký tisic-hran, ale dieru na osku mala malú. Tak som mu povedal, že činu a upravovanú nechcem a skúsim si nájsť sám. On stále, že sa to nedá. Neverili by ste, ale dá sa. Na VW auta sa dá podľa čísla zohnať všetko, aj po jednotlivých častiach. Objednal som si novu originál spojku klimakompresora (26€). Klimatizácia mi funguje už rok bez problémov. Ak by mal aspoň štipku ochoty a objednal by tu spojku a netvrdil že sa nedá (a predával svoj repasovaný kompresor, ktorý niekomu takto odobral), tak by zarábal na mne aj naďalej. Tak som mu dal peniaze naposledy.

Geometria, zadné ramena:
Prišiel som na geometriu a chlapík mi vraví, že zadné kolesa nie je možné nastaviť a nie je dobra geometria. Aj na zadných pneu bolo vidieť opotrebenie na vnútornej strane. Pozeral som tu na fórum a našiel som že sa vylisujú gumy z ramien a dajú sa nove skrutky "excentre". Aj niektorý klubaci máju tie lisy. Tak sa nič nedá robiť, objednal som sa do servisu. Pri obhliadke mi v servise povedali, že mam zapečené excentricke skrutky na zadných ramenách. Je potrebné vymeniť ramená a skrutky. Hneď som sa opýtal, či nemajú lis na tie gumy. Jeho reakcia bola dosť zaujímavá. Nie, to sa dnes už nerobí, to sa robilo niekedy, ale dnes sú tie ramena už inak riešene a pri vylisovaní a nalisovaní novej gumy by to nemuselo byt v poriadku. Zasmial sa a dodal, nove auta sú tak navrhované. (prve klamstvo) Ja nie som automechanik, tak mu hovorím aby objednal čo je potrebné. Objednal 2 ramena a excentrické skrutky. Došiel som na ďalší termín, nechal som auto s tým že prídem poobede. Po obede som prišiel, tak ako sme sa dohodli, opýtal som sa či si nevšimol iných problémov, aby sme to hneď objednali a opravili. Nič iné nenašiel, tak som zaplatil, materiál prácu a šiel som. Sedím si v aute a dostal som taký zlý pocit. Proste so správania toho technika som dostal taký zlý pocit. Odišiel som, na najbližšom parkovisku som sa pozrel s mobilom pod auto a vidím ako ma v servise obtiahli. (ďalšie klamstvo). V aute nie sú nové ramená, ale moje staré, a nove svietili len skrutky. Hneď mu volám, že som si všimol, že nemám namontované nové ramena. On sa zmohol len na hlúpu výhovorku: Zabudol som vám povedať že sa nám podarilo vylisovať a nalisovať gumy. ALE nezabudol si vypínať peniaze za nové originalky ramena. Peniaze mi vrátil a to bolo posledný krát, čo som tam bol. Ak by som na to neprišiel, tak by som mu zaplatil za to čo som nedostal. V podstate krádež.

To nie sú všetky neprijemne skúsenosti, ktoré som mal v servisoch, a preto Vás chcem poprosiť o radu, ako to robíte keď potrebujete opravu resp. pravidelnú výmenu, aby vás stále neokradli? Po mojich skúsenostiach nikdy neviem či mi nalejú spravy olej ako chcem, príde s krhlou z kvetinárstva (príklad) a leje tam niečo. Čo to je, aké filtre tam namontoval, aké rozvody tam vložil. Je vymenený klimakompresor nový, ako som si zaplatil, alebo starý repasovany. Vyúčtoval mi toľko hodín, ktoré strávil pri mojom aute, alebo prihodil dvojnásobok hodín?

Ako to všetko odhaliť a dostať to za čo si platím?

PS: Nemám problém za prácu zaplatiť, ved do prace nikto nechodí pre zábavu, ale zarobiť peniaze. Prečo klamu? Navýšia cenu dielu a ešte aj preženú odpracované hodiny.
Nemôžu povedať reálnu cenu dielu a reálnu cenu práce, ktorú potrebujú zarobiť aby nechodili do práce za almužnu? Hanbia sa za to že chcú z niečoho žiť? Alebo skúšajú koľko sa dá zarobiť maximum za mesiac, aj na úkor zákazníkov?

Ďakujem
VW Passat Variant 1,9 TDI, 77kW, BLS

truli
VWexpert
VWexpert
Príspevky: 2737
Dátum registrácie: 19.02.2008 16:13
Bydlisko: BB

Re: Ako riešiť opravu s nepodstivými servismy

Príspevok od používateľa truli »

Z ktorého kraja si
VAG 19.1, VAS 5054+ODIS 2.2,ODIS ,OPRAVA DSG PREVODOVIEK VÝMENA OLEJA V AUTOMATICKÝCH PREVODOVKÁCH STROJOM Čistenie vstrekov všetkých aj aj palivovej sústavy, testovanie benzínových vstrekov na skúšobnej stolici

Vlco
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 26.08.2017 23:10

Re: Ako riešiť opravu s nepodstivými servismy

Príspevok od používateľa Vlco »

sam som robil v nejednom servise. ci autorizovanom , ci u sukromnika. a ano , vo vacsine pripadov som sa stretol ze sa menil diel, ktory stacilo opravit. no oprava bola prilis lacna. Ceny dielov boli upravene aby servis zarobil nie en na praci ale aj na dieloch. a to riadnou prirazkou. ked som spravil nejaky voz skor ako bolo dohodnute so zakaznikom , tak som sa mal pri voze motat a tvarit sa ze robim. Alebo zavada , ktru som nasiel a zakaznik o nej nevedel som nemal odstranit, aby A TO CITUJEM som mal aj zajtra co robi..... Nevravim , ze to robi kazdy servis, su aj slusne a naozaj sa staraju o zakaznika, no je ich prilis malo.
Hnusi sa mi praca , ktora nieje spravena poriadne ci zbytocne. A aj kvoli tomu som si "otvoril" vlastny servis, kde so zakaznikom komunikujem, nenavisujem si ceny dielov a snazim sa nenatahovat zbytocne cas. Nehavam si vyplatit len cenu prace a aj to sa snazim ohodnu sa so zakaznikom tak aby mi nenehal celu svoju vyplatu. Zial, ludia moc neveria "garaznikom" a roboty je malo.... Dufam ze majitelia svojich aut dostanu rozum a nebudu zbytocne platit vysoke sumi za polovicnu ci zbytocnu pracu.

Napísať odpoveď

Návrat na "Servis & Pomoc & Autohifi"