Nový Sportsvan - otázky na výbavu

Všetko ostatné..

Moderátor: sirdo

Napísať odpoveď
peter.nr
Vodič
Vodič
Príspevky: 184
Dátum registrácie: 18.05.2015 12:13

Nový Sportsvan - otázky na výbavu

Príspevok od používateľa peter.nr »

Dobrý deň.

Ideme do firmy kupovať nový Golf Sportsvan a sme rozhodnutí pre benzínovú DSG verziu.

Zvažujeme dve motorizácie a dva stupne výbavy. Tu sú moje otázky:

1. Voľba 1.2 TSI (81kW) alebo 1.4 TSI (92kW). Je to nejaký podstatný rozdiel? Vraj 1.4 má multi zadnú nápravu, 1.2 len vlečnú. Rozdiel 800 EUR. Niekto to multi chváli, niekto píše, že ani nepoznať rozdiel a navyše menej náročné na servis.

2. Comfortline + Komfort paket alebo Highline? Highline je o 1000 EUR drahšia, ale obsahuje alarm (pri CL 336 EUR - je to nutné kvôli poistke), rádio Composition Media (344 EUR - to určite chceme, lebo pôvodné nemá ani BT), poťahy látka/alcantara a lepšie dizajnové prvky (napr. lišta na paneli klavírny lak miesto hlinníka).
3. Ešte zvažujeme elektricky sklápateľné spätné zrkadlá (179 EUR), záruku 5 rokov (470 EUR), parkovací asistent (170 EUR) a cúvaciu kameru (207 EUR).

Ďakujem vám za rady a odporúčania.
Sportsvan CL 1.4tsi 92kw + Comfort Paket + DSG

Používateľov profilový obrázok
sirdo
VWagenista
VWagenista
Príspevky: 1260
Dátum registrácie: 05.10.2007 19:42

Re: Nový Sportsvan - otázky na výbavu

Príspevok od používateľa sirdo »

urcite 1.4TSI 92kW lebo ten vykonovy rozdiel poznat. co sa tyka zadnej napravy tak zalezi ako sa na tom aute bude jazdit a po akych cestach. ja som jednoznacne za multilink, auto je na ceste kludnejsie a stabilnejsie (skusal som obe)...

tam je volba tiez jasna - Highline, vid tebou spominane veci...

predlzena zaruka je dobra vec a ked sa vojde do rozpoctu urcite brat. cuvacia kamera ma tiez svoje caro. parkovaci asistent je zbytocnost, no a sklapatelne spataky su uz len taka luxusna ceresnicka na torte. ja ich mam, ale len z dovodu, ze to dobre vyzera rovnako ako strieborne hagusy na streche (u verzie kombi)...

anton1
Vodič
Vodič
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 15.03.2011 16:47
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Nový Sportsvan - otázky na výbavu

Príspevok od používateľa anton1 »

Tiež sa prikláňam k motoru 1,4 TSI, mal som 1,2 TSI v Golfe Plus a keď sa auto zaťažilo, tak už to moc nešlo... Čo sa týka výbavy, tak Highline. Napokon Sportsvana 1,4 TSI Highline mám objednaného... Priprav sa tiež na dlhšiu dodaciu dobu, ak nechceš nejakú skladovku.
Golf Sportsvan 1,4 TSI Highline
ex Golf Plus 1,2 TSI

peter.nr
Vodič
Vodič
Príspevky: 184
Dátum registrácie: 18.05.2015 12:13

Re: Nový Sportsvan - otázky na výbavu

Príspevok od používateľa peter.nr »

Moja želaná doplnová výbava:

Paket Komfort za 908 EUR:
- parkovacie senzory
- multi volant
- auto klíma
- parkovacie senzory
- stmievateľné vnútorné spätné zrkadlo a dažďový senzor

metalíza - 549 EUR - musí byť, je to divná politika všetkých automobiliek, že farba bez príplatku je len jedna
alarm - 336 EUR - musí byť pri cene nad 20 tisíc
rádio Composition media - potrebujem BT, má to väčší displej a možnosť mirrorlink z mobilu (budúcnosť)
adaptívny tempomat 272 EUR - všetci píšu, že super vec
sklápateľné zrkadlá - 179 EUR
app-connect - 181 EUR - pre mirrorlink (spomínané vyššie)
počítač Premium - 142 EUR - farebná grafika, viac možností nastavenia
záruka 5 rokov - 470 EUR
parkovací asistent - 170 EUR - za tie peniaze, ak mi to zaparkuje do medzery auto +30 cm na každej strane dopredu-dozadu-dopredu, tak nie je o čom. Priznám sa, že do takej medzery na 3 pohyby nezaparkujem.
cúvacia kamera - 207 EUR - niekto píše že ok, niekto že zbytočnosť. Vraj keď sú senzory, tie stačia ...

V Highline navyše:
LED lampy na čítanie -
poťahy látka/alcantara
nejaké chrómové doplnky v exteriéri
na paneli miesto hlinníku klavírny lak

Highline je až od 1.4, rozdiel oproti 1.4 Comfortline je 200 EUR. Ale 1.2 comfortline je o ešte o 800 EUR menej.

Sumár:
1.2 TSI DSG 88kW comfortline s doplnkami- 22558 EUR (po zľave)
1.4 TSI DSG 92kW comfortline s doplnkami - 23398 EUR (po zľave)
1.4 TSI DSG 92kW highline s doplnkami - 23590 EUR (po zľave)
Naposledy upravil/-a peter.nr v 18.05.2015 16:45, upravené celkom 1 krát.
Sportsvan CL 1.4tsi 92kw + Comfort Paket + DSG

anton1
Vodič
Vodič
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 15.03.2011 16:47
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Nový Sportsvan - otázky na výbavu

Príspevok od používateľa anton1 »

Zdá sa mi, že si dostal malú zľavu, ja som sa dostal zľavu cca 2100 €. Inak ja mám 1,4 TSI Highline (manual), metalíza, blind spot monitor, light vision paket, cúvaciu kameru, mirror link, bluetooth handsfree comfort, ergoactiv sedadlá, vyhrievané čelné sklo a sklápateľné zrkadlá.
Golf Sportsvan 1,4 TSI Highline
ex Golf Plus 1,2 TSI

peter.nr
Vodič
Vodič
Príspevky: 184
Dátum registrácie: 18.05.2015 12:13

Re: Nový Sportsvan - otázky na výbavu

Príspevok od používateľa peter.nr »

Zľava 1500 €. O čakacích dobách viem, nemám s tým problém.

Inak, doteraz som jazdil na Fabii 55kW a trojtonovom Ducate 97kW. :D
Sportsvan CL 1.4tsi 92kw + Comfort Paket + DSG

PristineShip
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 381
Dátum registrácie: 18.05.2015 19:03

Re: Nový Sportsvan - otázky na výbavu

Príspevok od používateľa PristineShip »

Ved ale mas takmer minimalny rozdiel ceny medzi comf s high 1.4tsi.
Keby som kupoval stare tsi s retazou beriem 1.2tsi (mam uz druhy Seat Altea s 1.2tsi a kolega ma to iste auto s 1.4, spotrebu ma vyrazne vyssiu a ten 122k motor je citelne horsie nastaveny ako tie nove mqb 125k remenove verzie).
Ale pri Sportstvane a hlavne s DSG sa oplati ist do Highline s 1.4tsi.
Manualna prevodovka dokaze preniest na hnaciu napravu cca 85-95% vykonu, zalezi od auta, ale automaticke prevodovky maju realnu efektivitu niekde este o 10% nizsiu.
Realita je taka, ze 1.4tsi s DSG je asi tak efektivna ako manual na 1.2tsi. To ale 99% ludi vobec neriesi.
Tiez som isiel kupovat SV s tym ze comfpaket a 1.2tsi dsg, ale zvezenie s 1.4tsi +dsg ma presvedcilo, ze je tam sice maly, ale citelny rozdiel v dynamike, hlavne pri zrychleni nad 80kmh.
Podla spritmonitor.de je rozdiel v spotrebe tychto novych remenovych verzii motorov daleko mensi ako bol na retazovych, ale to skor suvisi s inymi palivovymi mapami motorov, kedze uz musia splnat EU6 normy.
Co mna presvedcilo ist do Highline bolo to, ze do COmfortline by som pridal 16" disky (na malom golfe mi stacia 15tky, ale na SV vyzeraju 15tky z comfortline fakt balonovo), comf paket a compo-media radio. S touto vybavou som cennikovo presne 1000eur pod highline 1.4tsi, ktory uz toto vsetko ma, ale naviac ma lacnejsie baliky vybav, ktore som chcel aj v comfortline - ergoactive je lacnejsi (lebo highline uz ma top-komfort sedadla), vyhrievany volant je lacnejsi, alarm je v cene (tiez koli poistke, inak alarm je prva vec ktoru natvrdo deaktivujem).
Dalsia nevyhoda pre mna bola, ze do comf. sa neda dokupit dynaudio bez zvolenia aspon disover media navi, v highline ide (moj tip je, ze do vsetkych highline verzii robia predpripravu na kabelaz pre zosik, subwoofer a repro v strede palubovky ci si dynaudio das alebo nie). Najprv som myslel, ze je to chyba konfiguratora, ale vyskusal som aj ine verzie golfu, rovnaky proces - ak chces soundsystem a nechces navi tak len Highline, potvrdil mi to aj predajca, ktory udajne aj volal importerovi na potvrdenie.
A navigaciu nechcem ani keby bola za 200 EUR, rozhodne nie za 700 - na displej s rozlisenim 400x280 sa v dobe, ked mam telefony s full hd rozlisenim uz treti rok, za to sa mi fakt nechce platit 700 EUR.
Pre mna ma Highline 2 nevyhody - alcantara, ktoru vyslovene neznasam, ale zial, nevyhol by som sa jej ani v comfortline, pretoze ergoactive urcite chcem, a tie maju aj v comfortline alcantaru, kedze su to vzdy sedadla z highline.
Druha je, ze light assistant k standardnym svetlam sa da kupit len v comf, v highline je mozne len dynamic light assist (a k tomu treba celkovo 2200 EUR za technic s xenonmi, potom priplatok sa natacacie xenony 500 a lane assist). Toto je inak u mna otvorena otazka, ci pojdem do tych xenonov, lebo mam skusenosti s tymito prepinacmi dialkovych spred par rokov, a moc dobre to nefungovalo. Kolega ma Golfa kde ma ten prepinac dialkovych svetiel v comfortline, a za tych necelych 200 EUR to funguje ako vino, ani raz som to nemusel korigovat a vzdyu spravne vypol dialkove ked bolo predo mnou auto v mojompruhu alebo oprotiiduce. Ale ked som si pozrel realne videa na youtube od ludi, co maju ten DLA, tak som na vazkach - xenony fakt neoblubujem, nosim dioptricke okuliare a pre mna xenon robi hrozny tunelovy efekt, ze sice osvetleny priestor je osvetleny vyborne, ale dalej zan nevidim ani centimeter, ale ked som videal v realnej prevadzke ako ten DLA svieti a ako koriguje svetla aby neosvetloval auta ale na tej strane, kde auta nie su svieti stale dialkovymi, to je podla mna najdokonalejsia vychytavka aku v Golfe mozno mat.

Cuvacia kamera je vzdy lepsia ako senzory (su auta, kde mozes mat kameru a nemusis mat senzory). Hlavne ked cuvas na "zname" miesto, napr. na parkovisko pred domom, tak si zvyknuty, ze pipaju lebo uz sa blizis k stene, ale nevidis, ze zrazu tam stoji male decko pri stene a ty si zvyknuty, ze ides na doraz az 10cm k stene tak tlacis co to da.
Uz sice aj samotne senzory maju dnes navadzacie ciary pre lepsie manevrovanie, ale s kamerou sa predsa len lepsie cuva, hlavne dlhsie vzdialenosti, ked stretnes auto na uzkej ceste a musis 30 metrov cuvat aby ste sa vyhli, este k tomu potme, tak to ocenis.
Rovnako parkovaci asistent - ked parkujem v nedelu na kludnej ulici paralelne, ze nezdrzujem nikoho za sebou a mam cas sa podla slabikara nastavit zrkadlo na zrkadlo a sustredit sa, tak zaparkujem ucebnicivo, ale kto uz skusal parkovat paralelne na vytazenych uliciach, kde 30 sekund zdrzania tvojim parkovanim sprvi zapchu pre 30 aut, a ty si v strese a chces byt co najrychlejsie zaparkovany tak prave vtedy tym unahlenim spravis chyby, vyrovnavas na trikrat, a parkujes ako dilino s cerstvym vodicakom.
Obe priplatkove vybavy, parkovaci asistent aj cuvacia kamera stoja tolko kolko minimalna poistna spoluucast, a pri dnesnych deformacnych zonach a plastovych naraznikoch spravis 300 EUR skodu pri parkovani len jemnym tukancom, tkaze investicia do tychto dvoch priplatkovych vybav je podla mna no-brainer.

Sklopne zrkadla si objednavam takisto, ale preto, ze mam uzku garaz a mam asi tak 2cm z kazdej strany ak cuvam s malym Golfom, takze vacsinou si sklopim spolujazdcove zrkadlo rucne ked otvaram dvere na garazi aby som mal par cm rezervu. SV je este o maly kusok sirsi, takze cuvat budem so sklopenymi zrkadlami (a preto potrebujem kameru, aj ked do garaze budem asi cuvat s asistentom, lebo mam len 3 metre siroku cestu pred garazou a musim vzdy cuvat prudkym oblukom).

Ja som sa dostal cennikovo na 25900, po zlave 23200. Auto idem objednat zajtra, pretoze musim pockat este na jeden "financny ukazovatel", je mozne, ze si budem moct dovolit prihodit aj ten technic packet + natacacie xenony + DLA, ale je mozne aj to, ze budem musiet okresat rozpocet a ist do comfortline, moznoze aj bez DSG.

[quote="peter.nr"]Moja želaná doplnová výbava:

Paket Komfort za 908 EUR:
- parkovacie senzory
- multi volant
- auto klíma
- parkovacie senzory
- stmievateľné vnútorné spätné zrkadlo a dažďový senzor

metalíza - 549 EUR - musí byť, je to divná politika všetkých automobiliek, že farba bez príplatku je len jedna
alarm - 336 EUR - musí byť pri cene nad 20 tisíc
rádio Composition media - potrebujem BT, má to väčší displej a možnosť mirrorlink z mobilu (budúcnosť)
adaptívny tempomat 272 EUR - všetci píšu, že super vec
sklápateľné zrkadlá - 179 EUR
app-connect - 181 EUR - pre mirrorlink (spomínané vyššie)
počítač Premium - 142 EUR - farebná grafika, viac možností nastavenia
záruka 5 rokov - 470 EUR
parkovací asistent - 170 EUR - za tie peniaze, ak mi to zaparkuje do medzery auto +30 cm na každej strane dopredu-dozadu-dopredu, tak nie je o čom. Priznám sa, že do takej medzery na 3 pohyby nezaparkujem.
cúvacia kamera - 207 EUR - niekto píše že ok, niekto že zbytočnosť. Vraj keď sú senzory, tie stačia ...

V Highline navyše:
LED lampy na čítanie -
poťahy látka/alcantara
nejaké chrómové doplnky v exteriéri
na paneli miesto hlinníku klavírny lak

Highline je až od 1.4, rozdiel oproti 1.4 Comfortline je 200 EUR. Ale 1.2 comfortline je o ešte o 800 EUR menej.

Sumár:
1.2 TSI DSG 88kW comfortline s doplnkami- 22558 EUR (po zľave)
1.4 TSI DSG 92kW comfortline s doplnkami - 23398 EUR (po zľave)
1.4 TSI DSG 92kW highline s doplnkami - 23590 EUR (po zľave)[/quote]

peter.nr
Vodič
Vodič
Príspevky: 184
Dátum registrácie: 18.05.2015 12:13

Re: Nový Sportsvan - otázky na výbavu

Príspevok od používateľa peter.nr »

Aktuálne konfigurácie, medzi ktorými si vyberám:
1.2 81kW TSI DSG CL
1.4 92kW TSI DSG CL
1.4 92kW TSI DSG HL + Light Assist za 135 EUR (nejde v konfigurátore nastaviť)
Doplnkovú výbavu ešte pred kúpou otestujem. Čo nemám možnosť otestovať, je motorizácia, pretože predajca nemá ani jednu verziu s DSG.
Naposledy upravil/-a peter.nr v 19.05.2015 12:13, upravené celkom 1 krát.
Sportsvan CL 1.4tsi 92kw + Comfort Paket + DSG

lifter1
Vodič
Vodič
Príspevky: 178
Dátum registrácie: 13.06.2014 12:48

Re: Nový Sportsvan - otázky na výbavu

Príspevok od používateľa lifter1 »

to peter: Dotaz si dával aj na cz fóre - tam som ti napísal názor.
S tebou nakonfigurovaných áut jednoznačná voľba 1,4 TSI Highline.
Adaptívny tempomat + DSG = pohodlná jazda, dobrá voľba (mám ho tiež, ale s manuálom).
VW Golf GTI VII Performance

lifter1
Vodič
Vodič
Príspevky: 178
Dátum registrácie: 13.06.2014 12:48

Re: Nový Sportsvan - otázky na výbavu

Príspevok od používateľa lifter1 »

Kde chceš auto brať - 6% zľava sa mi zdá celkom málo.
Predvádzačku s DSG a ešte benzínom zoženieš ťažko. Skús pozrieť na http://www.vw.sk" onclick="window.open(this.href);return false; - sú tam skladové autá aj s DSG (tuším len 1,2TSI), ale na zvezenie by ti stačil aj Golf - z tej stránky nezistíš, či auto je predvádzacie - ostáva ti len telefonovať a overovať.
VW Golf GTI VII Performance

Napísať odpoveď

Návrat na "OSTATNÉ"