Inštalácia start-stop modulu

2014 - .....
Napísať odpoveď
jedei105
Vodič
Vodič
Príspevky: 99
Dátum registrácie: 16.02.2018 19:57
Bydlisko: Bratislava

Inštalácia start-stop modulu

Príspevok od používateľa jedei105 »

Hned po kupe auta mi system start-stop liezol na nervy, tak som hladal cestu ako sa toho natrvalo zbavit. existuje viacero moznosti ale ja som sa rozhodol pre instalaciu start stop modulu. kupil som ho na ebay, prisiel z madarska a stal ma 34€. stalo ma to trocha casu a badania na nete, ako to vobec zapojit, ale vsetko sa podarilo ako ma a vsetko funguje super, uz neriesim vypinanie motora. modul funguje tak, ze si pamata aky bol stav SS pri vypnuti motora a do toho stavu ho uvedie takmer hned (par sekund) po opatovnom zapnuti zapalovania. najprv bolo treba rozobrat centralny dekor okolo riadiacej paky, aby som sa dostal k tlacitku deativacie SS a k zasuvke zapalovaca. SS modul som pripojil pomocou Faston konektorov 2,8mm aby sa dal v pripade potreby lahko vymenit alebo odstranit.
1. vycvaknut ciernu krytku ktora spaja lave tlacitka s pravymi
2. vycvaknut plastovy strieborny ramik manzety radiacej paky. vpredu v rohoch ramika su dva zaistovacie jazycky ktore treba potlacit dopredu a ramik nadvihnut. Potom povytiahnut trosku dopredu aby sa vytiahli zadne jazycky. (mne sa tie predne jazycky podarilo nalomit, takze som ich odstranil uplne a nahradil malymi silnymi magnetmi)
3. vybrat tlacitkovu listu s tlacitkom deaktivacie SS. toto sa mi zvrchu nepodarilo
4. ... a tak som demontoval cely stredovy dekor. je lepsie to demontovat cele pretoze tlacitka tam drzia na 4 silnych zubkoch a zvrchu neviem ako by som ich odistil. zaroven ziskate viac miesta na pracu s konektorom a kabelazou.
5. treba odpojit konektory startovacieho tlacitka a deaktivaciu SS, tiez konektory vpredu na antenu telefonu, usb a bezdotykove nabijanie. cely stredovy dekor vybrat a odlozit bokom aby sa neposkriabal. so vsetkym treba robit opatrne, je to plast a lako sa poskriabe.
6. pripojenie vodicov modulu SS k vodicom konektora deaktivacie. najprv som vypinoval konektor a chcel som vodice naletovat priamo na piny, ale tie su tak malicke a este k tomu samice, ze som sa bal zatecenia cinu do pinu, takze som radsej otvoril izolaciu asi 5cm od pinu a naletoval vodic na vodic. este pred tym som cez pin navliekol asi 3cm zmrstovacku ktoru som po priloetovani navliekol na spoj a nahrial. takto je spoj dobre izolovany.
Treba pripojit PIN 1 a 4. #1-hnedy, -12V stalych, #4-cierno/modry signál -12V do RJ.
7. vybratie zapalovaca aby sme ziskali spinanych +12V. rozmyslal som nad +12V z napajania telefonu, ale ako som zistil, sice spina pri zapnuti zapalovania, ale vypina az otvorenim dveri co je pre nas ucel nevhodne. takze ostal zapalovac. bud rovno zo zasuvky alebo z poistkovej skrinky z poistky zapalovaca vlavo vedla volantu. popd volant bolo miesta dost, ale vobec nebolo vidno priestor na pretiahnutie vodica do stredovej konzoly a dole k radiacej pake. takze rozhodnutie padlo na zapalovac, ktory je najblizsie. zapalovac treba vybrat tak, ze sa zatlacia 2 zaistovace dovnutra a zapalovac sa da vytiahnut. s tymto som sa trochu potrapil lebo zapalovac (presnejsie zasuvka zapalovaca) tam drzal jak svina a aj ked som tie zaistovace takmer cele zlikvidoval a zatlacil, zasuvka nesla vytiahnut. podarilo sa mi ju vytiahnut kusom zahnuteho oceloveho drotu, takym hacikom.
8. pomocou drotu som pretiahol cerveny kablik od zapalovaca k radiacej pake.
9. pripojenie na spinanych +12V. zo zasuvky som odpojil konektor, otvoril ho, a vytiahol stredny vodic. priamo na pin som naletoval cerveny vodic z SS modulu a konektor poskladal naspat a zapojil do zasuvky.
10. pripojit modul do pripravenych konektorov a ulozit. ja som ho ulozil na pravu stranu od paky, pretoze tam je vela miesta.
11. poskladat vsetko naspat, co je ovela rychlejsia praca :D

Toto zapojenie ma jednu nevyhodu. Ak to chcete zachovat funkcne, nemozete zmenit napatie na zasuvkach zapalovacov zo spinaneho na trvale. Pre mna osobne je to trochu nevyhoda, pretoze som chcel mat v kufri trvale napatie kvoli nabijaniu telefonu v praci (kufor pouzivam ako kancelariu :)
Prílohy
na B8 je spinany -pol, takze ten modry vodic je naletovany o poziciu vyssie
na B8 je spinany -pol, takze ten modry vodic je naletovany o poziciu vyssie
SS Modul 2.jpg
originalny nakres zapojenia, nesedeli farby
originalny nakres zapojenia, nesedeli farby
1.jpg
2.jpg
Naposledy upravil/-a jedei105 v 28.02.2018 09:42, upravené celkom 3 krát.
B8 Variant 1.6 TDi Comfortline

jedei105
Vodič
Vodič
Príspevky: 99
Dátum registrácie: 16.02.2018 19:57
Bydlisko: Bratislava

Re: Inštalácia start-stop modulu

Príspevok od používateľa jedei105 »

Pokračovanie
Prílohy
Rámik mažety radiacej páky
Rámik mažety radiacej páky
4.jpg
Tlačítkova lišta so zaisťovacími háčikmi
Tlačítkova lišta so zaisťovacími háčikmi
6.jpg
7.jpg
Naposledy upravil/-a jedei105 v 27.02.2018 18:59, upravené celkom 2 krát.
B8 Variant 1.6 TDi Comfortline

jedei105
Vodič
Vodič
Príspevky: 99
Dátum registrácie: 16.02.2018 19:57
Bydlisko: Bratislava

Re: Inštalácia start-stop modulu

Príspevok od používateľa jedei105 »

Pokračovanie
Prílohy
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
B8 Variant 1.6 TDi Comfortline

jedei105
Vodič
Vodič
Príspevky: 99
Dátum registrácie: 16.02.2018 19:57
Bydlisko: Bratislava

Re: Inštalácia start-stop modulu

Príspevok od používateľa jedei105 »

Pokračovanie. Poskladane vsetko naspat, uz len zapojit tlacitko deaktivacie a nacvaknut celu listu naspat. neskor este doplnim to magneticke uchytenie ramiku manzety.
Prílohy
13.jpg
B8 Variant 1.6 TDi Comfortline

Napísať odpoveď

Návrat na "Passat B8"