Passat B8 skusenosti

2014 - .....
vincococka
Vodič
Vodič
Príspevky: 51
Dátum registrácie: 16.08.2019 22:43

Re: Passat B8 skusenosti

Príspevok od používateľa vincococka »

Zdravim pani,

danna diskusia ma motivovala prihlasit sa na forum a napisat v skratke skusenosti k B8.

V 2018 v polke roka som kupoval Passata B8 Wagon R-Line 2.0TDi 150k DSG ako +-nove (stalo skladom cca. 6 mesiacov a malo 7km najazdene). Zlava nan bola taka ze jazdenky v DE su dodnes po roku uzivania drahsie v ekvivalentnej vybave - presne sa to neda trafit.
Ku kvalite asi tolko - auto zatial ide, cena bola vyrazne nizsia nez Rolls / Bentley a dokonca aj BMW/Audi/Medved/Volvo -> z toho vyplyva ze musime obcas prihliadnut na drobne nuansy a idealne to nebrat prilis vazne - je to len auto.

Prve mesiace je clovek samozrejme citlivy na vsetko (ale casom to opadne - mne napriklad po 2 mesiacoch zramovali soferove zrkadlo a nijak som to neprezival, poistka vyriesila).

Za mna plusy B8:
- obrovsky priestor vpredu / vzadu / v kufri
- tiche a komfortne zvezenie (na hluk maju najvacsi vplyv pneu, tlak, velkost diskov)
- moderne motory a DSG uz vedia jazdit v rozumnych medziach spotreby (od noveho auta ratany priemer co mam je 5,85L/100KM)
- LED svetla svietia bajecne, automaticke dialkove su maskrtne ked robi vyrez vodicovy predo mnou a stahuje ich dole ak ide auto oproti - blikli mi mozno 2x za rok.
- sedacky (kozene / nevetrane / vyhrievane / ErgoKomfort R-Line) - anatomicke, vyborne sa v nich sedi ako tu uz niekto spominal,v lete trosku teplo skrz chybaju odvetravanie ale vratim sa k bodu jedna - nemam Rollsa, tym padom neplacem nad tym
- prevodovka radi rozumne, treba si zvyknut pri obiehani na 0.5s - 1s omeskanie kym podradi a ratat s tym. Dost pomaha suchnut bakulu do rezimu "S".
- skrz jednoduchy design (rovne linie) bude danne vozidlo myslim si vyzerat dlhu dobu nadcasovo - vsetky tie cacky / macky v prednych/zadnych reflektoroch, co niektori vyrobcovia navrhuju, su zaujimave tak prve 3 roky od vyroby a potom to strati smrnc.
- R-Line volant sa vyborne drzi "za gule" :)
- asistencne systemy su prima - raz bol zazitocek - divajuc sa na semafor na oranzovu som nepostrehol predo mnou panka ze zacal zrazu prudsie brzrdit a ked som slapol na brdu bolo citit ze niesom jediny co brzdil... podobny zazitok aj v Mercedes-e ked som za jazdy prehliadal udaje palubneho a predo mnou zastali auta.. velka pochvala vyrobcom ze asis. systemy uz vedia pomoct ked je sofer Paco Rabanne :)
- navigacia po spojeni s USB 4G klucikom a datovou SIMkou je novy level - toto musite mat, ziaden WAZE/GMAps odvtedy nepouzivam
- CAR-NET - viete si do auta z domu pred cestou nahadzat ciele a po prichode do vozidla uz len vyberiete v navi.. co dodat..kto nezazil nepochopi.
- vyhrievane celne sklo bez drotov - v lete vyrazne pomaha vrstva striebra v tom ze nieje v aute horuco a ani po stati na slnku nieje horuca koza alebo rozpaleny volant.

Nevyhody:
- od vyroby mi semtam nieco vrgalo sporadicky na plaste vedla otackomera - opravene v ramci zaruky specialnym sprejom - v servisoch maju na to 5 typov pripravkov (na vrzgania)
- v podstate nemam vyhrady - zatial spokojny uzivatel vozidla, plni na co bolo vyrobene

Dovod preco som si kupil B8:
- prijemne skusenosti z kamosovej B8 1.8T manual v R-line (vozil som sa 1/2 roka v dannom aute) - to auto islo jak gula. R-Line sedacky ErgoComfort su tak dobre ze take nemaju castokrat ani auta v cenach okolo 60-80k EUR - bez srandy. Velmi prijemne zvezenie za danne prachy.
- v case kupy nechodilo vela B8 po nasich cestach, a uz toboz nie R-Line.
- pred kupou boli skusane: mazda 6, opel insignia, renault talisman, bmw 3 GT, audi a4/a6, merdcedes E, Lexus GS, skoda superb, passat b8
- po zhodnoteni a skusenostiach to vyslo na B8 ( a to som bol fanusik BMW..az kym som si GTcko nevyskusal, za tie prachy nic moc aj po mega zlave).
- VW posunulo B8 kvalitou a moznostami k Audi, co mierne atakuje sice ich zakaznikov ale na druhej strane - kto vlastni Audi?..

To, ze je na na forach mnozstvo staznosti je dosledok toho, ze spokojni uzivatelia sem nemaju motivacu prist chvalit..potom to samozrejme posobi ze kazdy si tu pride len zanadavat a vytvara to iluziu nekvality produktu. Zial - danny stav kde sa na forach nadava nieje cudzi ani inym/drahsim produktom - bez ohladu na to aky emblem mate na vankusi a nosite na maske chladica a kufri.

Používateľov profilový obrázok
polo777
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 246
Dátum registrácie: 23.06.2014 07:30
Bydlisko: Nové Zámky

Re: Passat B8 skusenosti

Príspevok od používateľa polo777 »

Paradne napísané
:wink:

Ja som tiež spokojný.
Je to dobré vozenie.

Používateľov profilový obrázok
herin
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 497
Dátum registrácie: 22.07.2012 20:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Passat B8 skusenosti

Príspevok od používateľa herin »

Veru..perfektne si to zhodnotil...
ja už k autu tiež nemám žiadne výhrady..za pomaličky 2 roky čo ho vlastním som s ním nabehal 78 000 km a som spokojný.../2 chybičky sa našli, ale auto za to nemohlo/
aj ked mi pri nejakých 15-20 000km čo to začalo povrzávať, tak nejak zázrakom všetko prestalo a teraz je to naozaj super-nevrzga nič..
Aj pri diesly je veľmi tichý..občas idem aj na benzínovom novom aute a by som povedal že sa to dá aj kľudne porovnať..rozdiel je možno v pár dB pri rozbiehaní, ale utlmili ho dobre.
A ako píšeš za tie peniaze čo stálo aj mňa super kúpa..neviem či by som našiel také auto u konkurencie..možno by som si za to kúpil viac našlapaného golfa :D
Passat B6...CBAB...103kW
Passat B8...DCZ...1,6 TDI Bluemotion 88kW

vincococka
Vodič
Vodič
Príspevky: 51
Dátum registrácie: 16.08.2019 22:43

Re: Passat B8 skusenosti

Príspevok od používateľa vincococka »

Dakujem pani, snazil som sa co najviac objektivne a nekydat na nieco bez kontextu - i ked uvedomujem si ze tiez som ovplyvneny (pozitivne / racionalne).
Ked som pocas kupy hutal ci nie prave opel, znamy to mal cca 2 mesiace (Insig. ST nova), a po 1 mesiaci odpadavali dielce - to je mozno ten emblem blesku ze bleskovo sa auto zbavuje problemov a este aj usetri na palive :).

Este k chybovosti vozidiel (tu konkretne k B8):. Na Slovensko sa posledny rok (cca od 2018) dostavaju jazdenky z DE/NL ktore uz su samozrejme cenovo dostupne a clovek ma pocit ze konecne si kupi masinu a usetri.. Zial su to vozidla co boli vyrobene 2014 / 2015 a vyroba este nebola hlavne prvy rok tak "sadnuta". Potom samozrejme novy majitel hrdy to slovacisko pride sem lamentovat ake su to produkty na figu a hrdo sa buchajuc do hrude hlasa ze uz nikdy viac. Za mna odporucanie - ano, nikdy viac -> jazdenku s vysokou vybavou z prveho roku vyroby.

Na margo ludmi pozorovanej nizsej kvality vyroby novych aut:
- Mozno je to tak, ale kto to vlastne sposobil? Nebolo to nahodou nami "zakaznikmi" co chceme spotrebu 1,8L / 1000KM (ano, nie 100) a vybavu taku ze mi to pise este ake lietadlo leti na oblohe? A to samozrejme za cenu fabie? Take zial este nejde, vsetci samozrejme surne potrebuju 7er, alebo S-Klasse na vozenie sa do oblubeneho obchodneho retazca a kina a 15km do prace.. ano, jen tak dal :).
Ta nekvalita nieje vyhradne sposobne skratenou vydrzou produktu, ale prave mozno skor skrz naplnenie noriem a znizovania spotreby - hadanka: co myslite preco davaju automobilky tensiu vrstvu laku? Ze by nechceli ochranit auto? Asi nie - skor preto ze cim viac laku, tym vyssia hmotnost. Ano garazmajster pokruti hlavou co tu pisem, ale narataju sa nam gramy na kilogramy a kludne usetria oproti predoslej generacii na 40-80KG na pohotovostnej a tym padom nizsia spotreba + lepsie jazdne vlastnosti. Ale prave to setrenie sposobi ze produkt vydrzi menej/je menej kvalitny a skor sa objavia chyby.
- mozno k chybovosti dieslov: naco si to niekto kupi do mesta a 2x do roka zbehne niekam dalej? Potom su tu slzy ake je to cele na kocku.

PS: niekto tu pisal ze napr. Hyundai sa kvalitou dotahuju na VW - zalezi ako sa na tu "kvalitu" clovek diva, samozrejme Hyu/Kia sa zlepsili za posledne 2 dekady, ale na VW asi tak skoro nie. Nehovoriac o tom ze argumentovat 16tis EUR Hyundaiom vs Passat co stoji co i len 30.000... hmm, keby to tak bolo VW by predalo 1/20 toho co predava - nemyslim si ze obcania z BundesRepublik / NL / FR / krajina XY su blbi...

Používateľov profilový obrázok
Lookisvk
VWsenior
VWsenior
Príspevky: 2475
Dátum registrácie: 24.02.2013 16:25
Bydlisko: TN kraj

Re: Passat B8 skusenosti

Príspevok od používateľa Lookisvk »

S vahou si mimo. S vahou je priamo spojena v prvom rade cena samotneho vystupneho komponentu. Emisie su len bocny prejav kde co odlahcit.

Vybava nema nic spolocne s kvalitou celku ked v dnesnej dobe polovidicovych suciastok je vyroba takeho napr palubaku s diplejom otazka par desiatok eur pri masovej vyrobe. Rozdiel vo vyrobe kablovky pre auto s max vybavou je max 10 eur na kus....


A to ze ide kvalita dole je proste fakt ktory sa neda zapriet.

Potrebujeme vyrobit co najlacnejsie za co najkratsi cas s nejakou tou primeranou kvalitou v ramci stanovenych cielov ktore si niekto vytahal z palcu.
Hlavne aby sa tocila ekonomika a zakaznikovy napchali do gagora kazde 3 roky novy model .
Ludia to budu kupovat lebo zijeme v dobe ked kazdy rok vychadza novy model cohokolvek a tym ludia naberaju pocit ze to ich je uz stare a potrebuju nove... co je samozrejme kravina.

Teraz sa nevyjadrujem iba k passatu ale vseobecne ako to je .






Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
Ex Golf IV
Aktual Polo- Odpadlík///Link -> Leon MK2
Obrázok

vincococka
Vodič
Vodič
Príspevky: 51
Dátum registrácie: 16.08.2019 22:43

Re: Passat B8 skusenosti

Príspevok od používateľa vincococka »

@som mimo: mozno som, a mozno niesom. Necitim sa byt specialista na vyrobu vozidiel, ini maju zaiste lepsi prehlad.
Uz len aby viac takych bolo v lubeznej stredoeuropskej "automotive" velmoci.

Aprox
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 16.11.2013 17:29

Re: Passat B8 skusenosti

Príspevok od používateľa Aprox »

S kvalitou konkrétne B8 to vôbec nevidím tak zle. Vzhľadom na to, že koncern je defacto tvorcom metodiky VDA + Formel Q, ktorá súvisí o.i. aj s hodnotením dodávateľov a ich procesov, je častokrát až zázrak, že neprichádza k fatálnym zlyhaniam. Hlavne u menších firiem, ktoré boli pre VW produkty nominované s cieľom úsporných opatrení v dodávateľskom reťazci.
Pri súčasnom trende preskočenia fáz resp. výroby 0-tých sérií s už sériovými procesmi je ruka v ruke tlak na komplet dodávateľský reťazec enormný.
Všetci sú hodnotení podľa KPIs, takže miera NOK kusov je v definovanej hranici prípustná, aj keď samozrejme každý dodávateľ pre VW podpísal cestu k 0 PPM :roll: .
Ex VW Golf Plus 1.9 TDI PD MY05
Ex Škoda Octavia III 1.6 TDI CR MY 13
Ex Škoda Octavia III 2.0 TDI CR MY 15
Ex Škoda Octavia III 1.6 TDI CR MY 16
Ex VW Passat B8 2.0 TDI 4 Motion MY 18
VW Arteon R-Line 2.0 TSI MY22

+ ex Volvo S60, Subaru Outback 2.5i

emkejx
Vodič
Vodič
Príspevky: 69
Dátum registrácie: 12.07.2019 13:18

Re: Passat B8 skusenosti

Príspevok od používateľa emkejx »

Ahojte nechcem zakladat nove vlakno. Ale mam dotaz ohladne kurenia, vpredu si nastavim teplotu teraz v tejto zime na 20C a po zohriati motora pekne hreje vpredu no zadne vyduchy pre pasazierov stale fukaju studeny vzduch. Mozem aj 25C dat stale ziadny rozdiel. Viete poradit co mam nastavit? AC zapnute nemam a ventilacia je v manualnom rezime.
VW Passat Variant B8 2016 2.0 TDI, 110kW

Používateľov profilový obrázok
vlado_PLUS
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 5962
Dátum registrácie: 27.01.2012 08:44
Bydlisko: Košice - okolie

Re: Passat B8 skusenosti

Príspevok od používateľa vlado_PLUS »

borci .. akú značku predných stieračov používate? Bosch Aerotwin?
I. Kapitola: PLUSMINUS 1.9 TDi
II. Kapitola: ScheisseWAGEN B8 2.0TDi

misoR
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 416
Dátum registrácie: 05.02.2013 23:00

Re: Passat B8 skusenosti

Príspevok od používateľa misoR »

Za seba mozem povedat, ze ano. Som s nimi spokojny. Vzadu tiez bosch. Menim podla potreby, ale maximalne raz za dva roky.

Napísať odpoveď

Návrat na "Passat B8"