Rady & triky

čo sa nedá zaradiť

Moderátor: saki3

misobelko
VWagenista
VWagenista
Príspevky: 1437
Dátum registrácie: 25.09.2007 23:32

Nulovanie servisných intervalov

Príspevok od používateľa misobelko »

Je to z ceskeho VW klubu:

SRI-Monitor (indikator terminu servisni kontroly) kontrola je vysvecena na displeji pro pripomenuti servisu. Informace se objevi na displeji po dobu 3s. po zapnuti zapalovani

Tento navod je pro nastaveni a vynulovani SRI-Monitor pro GolfIII, Vento.

ukazatele na displeji

IN00 - obluha neni treba - standartni info
OEL - po 15000 km pri pravidle, ze rocni interval obsluhy neubehl.
IN01 - rocni obsluha 12 mesicu (zahrnuta i vymena oleje)
IN02 - po 30000 km, servis (kompletni prohlidka)

pocitadlo nejen ukazuje ujete km ale i odpocitava ujete km do kontroly napr. IN01

pro vynulovani pocitadla

1. zapnout zapalovani (ale nestartovat)
2. zmacknete tlacitko pro nulovani ujetych km za den
ujety km za den se navynuluji a objevi se po dokonceni tyto operace
3. vypnete zapalovani a pustte tlacitko denich km
na displeji se objevi OEL pomoci tlacitka nastaveni minut to jest spodni vy muzete vynulovat pocitadlo OEL
4. zmacknete toto tlacitko a drzte ji do ty dobu dokud se na displeji neobjevi pet horizontalnich car - - - - -
pustte tlacitko
5. zmacknete a pustte tlacitko denich km
na displeji se objevi napis IN01 pokud je potreba vynulovat toto pocitadlo tak opakujte (4)
6. zase zmacknete tlacitko denich km a pokud je potreba vynulovat i IN02 opakujte (4)
pokud pouze menite olej tak vynulujte jenom OEL
pokud delate rocni kontrolu IN01 tak vynulujte OEL a IN01
pokud provadite vsechny kontroly vynulujte vsechny pocitadla
7. zapnete zapalovani (nestartujte)
8. jak mile se na displeji objevi IN00, vypnete zapalovani
9. vse je nastaveno!!!

pocitadlo denich km musi ukazovat stale stejnou hodnotu jako pred nulovanim

programovani ruznych servisnich pocitadel

je mozne nastavit u kazde funkce svuj vlastni interval tato funkce se pouziva pri vymene pristrojovky nebo kdyz chcete nastavit svoje vlastni intervaly ktere se budou lisit intervalum VW
napriklad vy muzete nastavit vysveceni OEL na displej po ujetych 6000 km

1. zapnout zapalovani (ale nestartovat)
2. pustit tlacitko denich km, pustit tlacitko nastaveni minut
3. na displeji se musi objevit OEL 1,S kde S ukazuje rezim SET (nastaveni)
4. pomoci zmacknuti tlacitka denich km vy muzete menit rezimy
OEL 1,S pocitadno pro vymenu oleje ( original 15000 km)
OEL 2,S pocitadlo casu do vymeny oleje ( original 12 mesicu)
IN 01,S pocitadlo casu do rocni kontroly ( 12 mesicu)
IN 02,S pocitadlo km do specialni kontroly ( 30000 km)
5. pomoci tlacitka nastaveni minut vy se muzete podivat na kolik je to nastavene
po druhem zmacknuti tlacitka nastaveni minut vy vyberete dalsi mensi moznost. nastaveni stale chodi dakola dojdete do nejmensiho a po dalsim zmacknuti se objevi nejvetsi cislo
6. po nastaveni kazde funkce vypnete zapalovani.

misobelko
VWagenista
VWagenista
Príspevky: 1437
Dátum registrácie: 25.09.2007 23:32

Re: Rady & triky

Príspevok od používateľa misobelko »

Od Frflosa:

normy motorovych olejov, specifikacia

Oleje pre motory Vw
Obecná pravidla použití motorových olejů norem
VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00,VW 506.01 a VW 507.00 pro dieselové motory koncernu Volkswagen.

Motor TDi/SDi,TD/D, výměnný interval 15.000 km (kódování QG0): VW 505.00, VW 505.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi, výměnný interval 15.000 km (kódování QG2): VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi, výměnný interval LongLife (kódování QG1): VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi PD, výměnný interval 15.000 km (kódování QG0): VW 505.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi PD, výměnný interval 15.000 km (kódování QG2): VW 505.01, VW 506.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi PD, výměnný interval LongLife (kódování QG1): VW 506.01, VW 507.00
Motory s filtrem pevných částic DPF: pouze VW 507.00


- pozn.1: Pokud je u vašeho motoru dovoleno použití olejů více specifikací (viz tabulka), můžete tyto oleje různých specifikací do motoru dolévat bez omezení, ale nedoporučujeme to. Není vhodné míchat oleje několika značek.
Příklad: máte-li v motoru 1,9 TDi AFN / 81kW olej splňující specifikaci VW 505.00, smíte při potřebě doplnit použít k dolití bez obav třeba olej VW 507.00 nebo VW 505.01 (olej VW 506.xx ovšem NE, protože motor AFN je QG0 a olej VW 506.xx jej poškodí!!!).

-pozn.2: Motory kódované na QG1 a QG2 jsou naprosto identické motory (liší se pouze kódem ŘJ přístrojů a tudíž řídicím programem LongLife). Motory QG0 jsou konstrukčně jiné (mají jinou technologii honování válců) a nelze je kódovat na LongLife. Skutečnost, že se konstrukčně jedná o jiné motory, je dána jinými motor-kódy (AHF x ASV, AGR x ALH a podobně).

- pozn.3: Motory kódované na QG1 lze překódovat na QG2 a naopak. Motory QG0 překódovat NELZE!!!

- pozn.4: Motory vyrobené dle QG0 nemají WIV (mají jiné přístrojové desky) a jejich strojní obrábění je jiné než u motorů QG1/QG2 - v těchto motorech se NESMÍ použít olej LongLife dle specifikace VW 503.xx / 506.xx (hrozí poškození stěn válců), a to ani v případě, že tento olej použijete jen na běžných 15.000 km. Oleje LongLife (SAE 0W/30 a specifikace VW 503.xx / VW 506.xx) se v motorech QG0 nesmějí použít V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ !!! Dbejte, aby k tomu nikdy nedošlo ani úmyslně, ani nevědomně, pár motorů už bylo zničeno nevhodně použitým olejem.

-pozn.5: Olej specifikace VW 507.00 je universální olej pro všechny naftové motory VW. Smí se jej použít (a dolévat) do kteréhokoli motoru TDi/SDi/TD/D, včetně motorů PD a PPD, pro pevný i LongLife interval, pro motory s DPF (prostě universálně kamkoli). Tuto skutečnost je dobré vědět - v případě nutnosti doplnit olej v motoru nemusíte pracně zjišťovat, jaký typ oleje a jaký výměnný interval máte - prostě dolijte VW 507.00 a nikdy nemůžete nic zkazit.

Jediné dva typy TDi motorů VW, kde se olej VW 507.00 použít nesmí, jsou motory R5 a V10 TDi
- zde je nutno striktně dodržet normu VW 506.01 ACEA : A5/B5, jiné oleje nejsou dovolené!!


Normy výrobců automobilů a motorů
Mnozí výrobci automobilů a motorů požadují od motorových olejů splnění dalších požadavků, které nejsou zahrnuty v metodice předešlých klasifikací.

Nejznámější jsou následující normy:
VW 501.00 - lehkoběžné motorové oleje pro benzinové a nepřeplňované naftové motory
VW 500.01 - běžné motorové oleje pro benzinové a nepřeplňované naftové motory
VW 502.00 - lehkoběžné oleje pro benzinové motory
VW 503.00 - lehkoběžné i běžné oleje pro benzinové motory s prodlouženou dobou výměny
VW 503.01 - lehkoběžné i běžné oleje pro benzínové motory Audi S3 a TT výměna 30.000 km
VW 505.00 - oleje pro nepřeplňované i přeplňované naftové motory
VW 505.01 - oleje pro nepřeplňované i přeplňované naftové motory včetně motorů čerpadlo – tryska
VW 506.00 - lehkoběžné i běžné oleje pro naftové motory s velmi dlouhou dobou výměny
VW 506.01 - lehkoběžné oleje pro naftové motory TDi (čerpadlo – tryska) prodloužené výměnné intervaly
VW 504.00 - lehkoběžné oleje pro benzinové motory, omezení sulfátového popelu, prodloužené výměnné intervaly a lze jimi nahradit oleje VW norem: VW 501 01, VW 502 00, VW 503 00, VW 503 01.
VW 507.00 - lehkoběžné oleje pro naftové motory, omezení sulfátového popelu, prodloužené výměnné intervaly a lze jimi nahradit oleje VW norem: VW 506 00 a VW 506 01, pro pevný interval výměny i 500 00, 505 00 a 505 01.
Vozidla, která nemají LongLife výbavu, nesmějí být z technických důvodů LongLife motorovými oleji plněna!Jsou-li však přesto takovým olejem naplněna, nesmějí využívat interval prodloužené výměny oleje.

Podmínkou pro používání programu LongLife Service je používání speciálních motorových olejů podle norem VW.
U koncernu VW group záleží dle které specifikace byl vyroben motor. Pokud podle QG1 nebo QG2 (kruhové honování) potom lze použít olej 505 i 506 pokud dle QG0 (křížové honování) potom lze použít pouze olej 505.
Pozor na skokovou změnu kvality oleje - může poškodit motor.

Olej podle normy VW 505.01 - má interval výměny 15.000 km nebo jeden rok
Olej podle normy VW 506.01 - má interval výměny 30.-50.000 km nebo 2 roky - je určen pro vozidla s WIV (prodloužený interval údržby).
U motorových olejů VW 504 / 507 je spousta vyjímek, ve kterých motorech nesmí být použity. Proto je nutné VŽDY dodržovat předpisy a doporučení pro konkrétní motor!!



Jak správně vybrat motorový olej?
1. První zásadou při výběru motorového oleje je řídit se pokyny výrobce automobilu, obsaženými v příručce u každého vozidla. Jen výrobce motoru (vozidla) může odpovědně říci, který olej lze použít. Prakticky žádný výrobce nedoporučuje určitou značku oleje (odporuje to zákonům o hospodářské soutěži v Evropské unii). Výrobci (automobilů) doporučují oleje podle tzv. výkonnostní specifikace, např. API SH/CD, ACEA A3, VW 505.00, MB 229.1 a viskozitní specifikace SAE, např. 15W-40, 10W-40. U takto doporučených olejů jsou pak určeny výměnné lhůty.
2. Pro oleje stejné výkonnostní specifikace je doporučena stejná výměnná lhůta (pro benzinové motory většinou 15 000 km, pro osobní dieselové motory většinou mezi 8 –15 000 km).
3. Pokud nemáte příručku k vozidlu, zeptejte se u výrobce (v české centrále dovozce vozidla). Pamatujte, výrobce vozidla nedoporučuje značku oleje, ale pouze výkonnostní a viskozitní specifikaci.
4. Pokud olej splňuje výkonnostní a viskozitní specifikaci (nebo specifikaci vyšší), lze ho použít. Vyšší výkonnostní úroveň nevadí, ale je většinou dražší a mnoho nepřinese.
5. Pokud měníte olej nízké výkonnostní specifikace (M5AD, M6AD) za olej nový s vysokou výkonností, zkraťte u první výměny výměnnou lhůtu (dojde k vymytí úsad).
6. Nemíchejte minerální oleje (SAE 15W-40, 15W-50, 20W-30,40) s oleji syntetickými (SAE 0W a 5W-30, 40, 50).

Používateľov profilový obrázok
Tomik2901
Pilot
Pilot
Príspevky: 810
Dátum registrácie: 09.02.2009 12:00
Bydlisko: Martin

Re: Rady & triky

Príspevok od používateľa Tomik2901 »

Zapojenie vyhrievania sedačiek
Prílohy
DSC02549.JPG
Zo zväzku od vypínača ide jeden vodič
Zo zväzku od vypínača ide jeden vodič
Zo zväzku od sedačiek
Zo zväzku od sedačiek
Zo zväzku od sedačiek
Zo zväzku od sedačiek

Používateľov profilový obrázok
colorconceptGT
VWjunior
VWjunior
Príspevky: 1588
Dátum registrácie: 23.04.2009 15:46
Bydlisko: KE
Kontaktovať používateľa:

automaticke rozsvecovanie svetiel za 3E

Príspevok od používateľa colorconceptGT »

taak vam sem dam ako si spravit samo domo rozsvecovanie svetiel...

kazdemu pripojeniu kablu na furt predchadza spravna kontola vodica skusackou....

treba nam jedno relatko s paticou
2 usmernovacie diody
jednu dutinku do konektora prepinaca svetiel

rele zapojime podla schemy ovladaciu cast reletka cize cievky jednu stranu na kabel kontrolky dobijania...zvycajne je modry....najdeme alebo v motorovom priestore alebo pod palubovkou...pred pripojenim preskusat...nebudem pisat ako kto nevie nech to neskusa...
druhu stranu cievky rele na minus pol...

silovu cast rele s cislom 30 zapojime na pripravenu a uz vlozenu dutinku v konektore prepinaca svetiel na pozicii 15 je to prazdny pin...na tom pine je 12V len v polohe vypnuteho vypinacu svetiel a spinacnky v prvej polohe...

zopinanu cast rele...pripojime cez diody v zavernom smere na pravu a lavu parkovacku a kabel rozsvietenia stretavacich svetiel...pred pripojenim premerat...pozicie a farby sa podla vybavy a rocniku mozu lisit...
Prílohy
svietenie.JPG

Používateľov profilový obrázok
ato69
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 214
Dátum registrácie: 02.06.2009 17:57
Bydlisko: KE

Re: automaticke rozsvecovanie svetiel za 3E

Príspevok od používateľa ato69 »

Na nete som nasiel navod na vymenu cidla ABS podla ktoreho som aj ja postupoval (este v lete). Povodne som to chcel nafotit aj ja na svojom aute, ale nakoniec som od toho upustil, lebo sa jednalo oto iste cidlo ako v tomto navode, cize prave predne. Cidla sa daju premerat aj jednotlivo (vid navod nizsie), ale ja som vtedy este otom nevedel a tak som bol na diagnostiku cez PC zaco som vysolil 5e.
Takze ak Vam svieti ABS alebo pocas jazdy sa rozsvieti, tak postupujte podla tohto navodu......

1. Dajte dole koleso a vytocte volant aby ste sa dostali ku cidlu.
Obrázok

2. Odpojte kabel od snimaca ABS
Obrázok

3. Pouzite multimeter na meranie odporu. Ak je odpor medzi 1,0Kohm az 1,3Kohm tak je vsetko v poriadku, ale ak hodnota je mimo rozsahu alebo extremne kolise tak ste nasli vadne cidlo.
Obrázok

4. Na uvolnenie cidla (snimaca) pouzite imbusovy kluc (5mm).
Obrázok
Obrázok

5. Teraz prichadza asi ta najtazsia cast - vyber cidla ABS. Podla povodneho navodu by ste mali zobrat kladivo a srubovak a cidlo doslova rozbit na kusky a vybrat von, ale to by dopadlo ako na obrazku. Moj navod je: skrutku nevyberajte celu von, ale ju len uvolnite, cca 5-8mm, zoberte srubovak a zastrcte ho medzi cidlo a uchyt v ktorom je cidlo a kladivom udierajte po skrutkovaci kym sa cidlo nezacne vysuvat (skrutkovac sluzi ako klin). Skrutku stale uvolnujte az kym vam cidlo nevyde skoro cele, potom uz to pojde lahko, ja som to vybral rukou a v jednom kuse.
Obrázok

6. otvor ocistite od necistot a popripade trochu namazte vazelinou (ako ja) aby nove cidlo islo lahsie dnu. Mozno budete musiet pouzit trochu silu, ale budte opatrny aby ste nove cidlo neznicili. Nastastie mne to islo uplne lahko.
Obrázok
Obrázok


PS: som si vedomy, ze vacsina z Vas to zvladne aj bez navodu, ale tento navod som tu dal pre tych ktory sa s tym este nestretli a nechcu zbytocne behat do servisu. :wink:

Používateľov profilový obrázok
hollčo
VWexpert
VWexpert
Príspevky: 2690
Dátum registrácie: 17.03.2009 13:55
Bydlisko: Nová Baňa , BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Rady & triky

Príspevok od používateľa hollčo »

Sem môže vkladať návody ako niečo opraviť.

(už vyriesené veci)aby ste poradili ostatným klubákom. tu nieje priestor na otázky....

......premazané......
Môj hybrid
Fuck petrol, diesel is the power
VAGmafia

Používateľov profilový obrázok
Spirig
Vodič
Vodič
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 02.12.2008 20:52

Re: Rady & triky

Príspevok od používateľa Spirig »

Maly FOTOnavod ako sa da pomerne jednoducho vyrobit a nasledne stiahnut tisic hran na volantovke.
Prílohy
DSC02595.JPG
DSC02596.JPG
DSC02597.JPG
DSC02590.JPG
DSC02594.JPG

Používateľov profilový obrázok
colorconceptGT
VWjunior
VWjunior
Príspevky: 1588
Dátum registrácie: 23.04.2009 15:46
Bydlisko: KE
Kontaktovať používateľa:

ako vymenit SAMO DOMO zadne silentbloky prednych ramien

Príspevok od používateľa colorconceptGT »

mozno to tu uz bolo
ale predsa.
nebudem opisvat ako vybrat ramena von..kto nevie nech sa do toho nepusta...
z fotiek je hadam postup jasny
Prílohy
rozdiel stary  novy
rozdiel stary novy
Hruba sila a orezavak
Hruba sila a orezavak
a je to
a je to
narezeme hlinokovy prestenec
narezeme hlinokovy prestenec
hruba sila
hruba sila

Používateľov profilový obrázok
colorconceptGT
VWjunior
VWjunior
Príspevky: 1588
Dátum registrácie: 23.04.2009 15:46
Bydlisko: KE
Kontaktovať používateľa:

Re: Rady & triky

Príspevok od používateľa colorconceptGT »

ideme dalej...

otazky typu...preco je na starom a novom rozdielna diera v strede...je jedno aka je tam diera v napravnici je lozko ktore drzi stred silentu po pritiahnuti na mieste...

po vymene je jazda sice presnejsia ale auto viac prenasa hluk motora hlavne v nizsich otackach...nehovoriac o vacsom sume z cesty...
Prílohy
obrusit namazat
obrusit namazat
s rozumom raz jednu raz druhu stranu...
s rozumom raz jednu raz druhu stranu...
hura...uz len nas5 do auta...
hura...uz len nas5 do auta...

Používateľov profilový obrázok
andy.gee
Vodič
Vodič
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 23.11.2010 08:53
Bydlisko: BA

Re: Rady & triky

Príspevok od používateľa andy.gee »

NAVOD 'for dummies' :D na VYMENU RADIACEJ PAKY a MANZETY v G3/vento za paku z FABIE 1 pripadne z G4

nedavno som menil paku v svojom golfe lebo na tu original som si nemohol zvyknut a manzeta uz bola potrhana tak tu davam navod (pre mnohych asi nepotrebny alebo jednoduchy ale moze niekoho inspirovat alebo ulahcit rozmyslanie)

takze potrebujeme:
pattex chemopren extrem, sk-pasku(ta kovova srubovacia) 10-16 mm a samozrejme nejake noznice ('rezadlo'), srubovak, izolacku
no a hlavne novu paku s manzetou, ja som kupil tuto: http://www.lacneautodiely.sk/fabia/ruko ... etou-1259/" onclick="window.open(this.href);return false;
alebo sa da zohnat este z G4 za podobnu cenu: http://img.auctiva.com/imgdata/1/0/1/0/ ... 3469_o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
pasovat by vsak malo takmer cokolvek co ma priemer tycky 12 mm

navod:
1. odsrubujeme staru gumovu hlavicu paky a manzetu vyberieme
2. opatrne z kozenky odlepime ramik, ktory je urceny pre fabiu, kozenku pod pakou otocime o 180 stupnov nakolko golf ma 'dlhsie drahy' pre R-1-3-5 (ma to byt tak ako na fotke cize dlhsia cast kozenky smerom ku rucnej brzde) vid foto 1-3
3. z povodnej gumovej manzety odstrihneme/odrezeme spodnu cast, ktoru vyuzijeme ako novy ramik pre nalepenie kozenky vid foto 4-6
4. nanesieme chemopren na kozenku aj novy gumovy ramik, nechame 10 minut schnut a az potom spojime a poriadne stlacime v rukach, ja osobne som to robil po castiach a je potrebne tu kozenku trochu natiahnut pri lepeni aby sa vosla na gumovy ramik, zvysnu kozenku odsrihneme a nechame lepidlo uschnut vid fotky 7-9
5. kedze nova paka na fabiu nie je srubovacia najprv som myslel, ze to bude trochu problem, lebo fabiacka hlavica paky ma vnutri taky vystupok ALE ten som zneuzil a NASILU som paku zasruboval (v tej zarazke vnutri sa tym padom vyrezal zavit), zasrubovat tlakom zhora odhadom az na koniec ale hlavne 'nestrhnut novy vyrezany zavit', po zasrubovani stiahnut pod hlavicou pomocou sk-pasky a oblepit izolackou, po vlastnych skusenostiach odporucam umiestnit 'matku' tej pasky smerom k radiu a nie ako to mam ja na fotkach lebo to potom vidno pri zaradenej dvojke a stvorke, fotky 10-11
6. natiahnut manzetu s ramikom na plastovy vycnelok a hotovo, vid fotky 12-18 8)

cela fotogaleria:

Kód: Vybrať všetko

http://www.dropbox.com/gallery/4327895/1/paka?h=df4a26
fotky postupne:

Kód: Vybrať všetko

http://dl.dropbox.com/u/4327895/paka/1.JPG
http://dl.dropbox.com/u/4327895/paka/2.JPG
http://dl.dropbox.com/u/4327895/paka/3.JPG
http://dl.dropbox.com/u/4327895/paka/4.JPG
http://dl.dropbox.com/u/4327895/paka/5.JPG
http://dl.dropbox.com/u/4327895/paka/6.JPG
http://dl.dropbox.com/u/4327895/paka/7.JPG
http://dl.dropbox.com/u/4327895/paka/8.JPG
http://dl.dropbox.com/u/4327895/paka/9.JPG
http://dl.dropbox.com/u/4327895/paka/10.JPG
http://dl.dropbox.com/u/4327895/paka/11.JPG
http://dl.dropbox.com/u/4327895/paka/12.JPG
http://dl.dropbox.com/u/4327895/paka/13.JPG
http://dl.dropbox.com/u/4327895/paka/14.JPG
http://dl.dropbox.com/u/4327895/paka/15.JPG
http://dl.dropbox.com/u/4327895/paka/16.JPG - neutral
http://dl.dropbox.com/u/4327895/paka/17.JPG - zaradena 5tka
http://dl.dropbox.com/u/4327895/paka/18.JPG - zaradena 4rka
ex: Golf III Variant 1.8i

Napísať odpoveď

Návrat na "Ostatné"