Strana 1 z 3

xenony-ostrekovače-klasicke ziarovky

Napísané: 11.07.2011 19:20
od používateľa Tokime
Zdravím.
Nesiveti mi ľavé stretávacie svetlo. Posledné týždne zasvietilo vždy až na druhé zapnutie, teraz už nesvieti vôbec. zistil som, že tam mám xenóny. Lenže vraj podľa zákona by som mal mať aj ostrekovače svetlometov a tie tam nemám. Auto som s xenónmi už kúpil. Otázka: mám tam iba vymeniť xenóny, alebo to mám radšej zrušiť a ešte jedna vec, môžem tam dať späť obyčajnú žiarovku H7, alebo je potrebné spraviť aj nejaké spätné úpravy, aby tam mohla ísť? Ďakujem.

(Passat Variant 3BG/5.5 2004, svetlomet je v celku - nie je oddelená smerovka)

Re: xenony-ostrekovače-klasicke ziarovky

Napísané: 11.07.2011 20:26
od používateľa lopo1
hmm pises jak madar mozes hodit foto svetla?? pretoze ak mas origo bixenon tak halogen tam nenarves jednoducho by si musel vymenit cele svetla so by bol podla mna oooobrovsky krok spat jednoducho vymen vybojku a jazdi a casom mozno dorobis ostreky a naklony ...... podla mojho nazoru ak tam mas naozaj bixenon svetla bez ostrekov je to stale milion krat lepsie ako umelci co si narvu HIDu do halogenov...

Re: xenony-ostrekovače-klasicke ziarovky

Napísané: 11.07.2011 20:50
od používateľa Saleem
Ahoj.

Na Passat B5.5 existujú dva typy svetiel s rôznym dizajnom.

1. Klasické H7/H7 halogénové šošovkové svetlá :arrow:

Obrázok

Toto sú svetlá stavané na halogénové žiarovky, ak máš teda tieto, tak zrejme máš zabudovanú HID prestavbovú sadu, ktorá je v celej EÚ zakázaná a preto je jej použitie na vlastné riziko. Odporúčam Ti ju vybrať von a vložiť dovnútra to, čo tam má ísť - klasické žiarovky, inak riskuješ odobratie TP, značiek a pokutu až do výšky 333 €.

2. Bixenónové H7/D2S šošovkové svetlá :arrow:

Obrázok

Toto sú bixenónové svetlá z Passata 3BG (resp. B5.5), ktoré využívajú pre diaľkové svetlá tak H7 žiarovku, ako aj D2S výbojku, ktorá má elektronicky ovládanú clonu v šošovke. Pokiaľ máš toto svetlo, tak tam má ísť jednoznačne do šošovky D2S výbojka a do paraboly H7 žiarovka.

Suma sumárum, podľa toho, čo píšeš, môže byť vadná výbojka ale aj samotné trafo xenónu. Skús prehodiť výbojku z pravého svetla do ľavého chybného a ak sa nerozsvieti ani potom, tak zrejme je zlé trafo.

Zákon jasne prikazuje mať k samotným xenónovým svetlám aj ostrekovače svetiel a reguláciu sklonu svetiel podľa zaťaženia náprav/y, no pokiaľ máš bixenónové svetlá, tak sa tento problém ešte dá uhrať do autu. Pokiaľ nie, tak by som radšej tú prestavbovú sadu vytiahol von ;)

Re: xenony-ostrekovače-klasicke ziarovky

Napísané: 11.07.2011 20:57
od používateľa vw7
lopo ma uplnu pravdu co je horsie ak mas bixenony urcite boli aj seriove ostrekovace, a kedze ich nemas tak mozno bol rozflakany predny naraznik a tipek uz nemal na naraznik s ostrekmi

ja som mal tiez problem s vybojkami brali az na 2-3-5krat, dovod? chcel som "usetrit a mat modre svetlo" tak mi tam natlacili tusim 8000 alebo 10000Kelvinove nejake smejdy ktore mali iny odber, skor ci neskor by mi tim prepinanim odisiel spinac svetiel tak som tam dal seriove philips tusim D2S 6000k, mozno preto beru na 2krat ako pises tod moja skusenost mozno som pomohol skus tam hodit seriove vybojky,mne to blblo uplne aj stretavacky

Re: xenony-ostrekovače-klasicke ziarovky

Napísané: 11.07.2011 22:59
od používateľa Tokime
no pekne pekne, vďaka za info.
Takže, chlapci, slováci, aby sme sme sa rozumeli, mám tam zjavne horný obrázok a teda ilegálnu HID sadu, takže s ňou idem von a dám tam obyčajné filipsky H7.
Otázka:
treba niečo upravovať na svetlách, alebo to prosto vyhodím a prepojím káble? Má niekto nejaký odkaz na šikovný návod, ako na to?

Re: xenony-ostrekovače-klasicke ziarovky

Napísané: 11.07.2011 23:04
od používateľa Saleem
Pravdepodobne budeš musieť zohnať nové zadné kryty svetiel, pretože zrejme je do nich vyvŕtaný otvor pre prívod elektriny k výbojkám.

Samotné trafo je napojené na výbojku (treba odpojiť kábel z výbojky, následne výbojku vytiahnuť z držiaku žiarovky) a potom treba trafo vypojiť aj z pôvodného konektoru pre žiarovku (z trafa ide kábel do konektoru). Skontroluj, či náhodou nemáš HID sadu napojenú aj na baterku, niektoré boli riešené s napojením, niektoré bez.

Nie je to žiadna komplikovaná robota ;)

Ako prvé by som ale vypojil batériu z obvodu. Trafá pracujú s napätím 23 tisíc voltov, takže by si to asi len tak nerozdýchal, keby ťa to šľahne 8)

Re: xenony-ostrekovače-klasicke ziarovky

Napísané: 12.07.2011 09:17
od používateľa Tokime
ano, kdesi som čítal číslo 28 000, vraj aby to mohlo rozbehnúť výboj, takže mi bolo jasné hneď od začiatku, že prvý krok po otvorení kapoty bude odpájanie baterky. Vidím, Sparco, že máš prehľad (teda dúfam, múdro to vyzerá, čo píšeš, možno aj drístaš dve na tri, ale žeriem ti to :P) o veci, takže tam určite dám žiarovky a vyhodím tie meniče aj s výbojkami. Čo sa týka toho krytu, tá diera na káble tam bude niečomu zavadzať, keď tam bude žiarovka? Nestačí to zaslepiť, napr. silikónom?
Ďakujem za rady, chlopi.

Re: xenony-ostrekovače-klasicke ziarovky

Napísané: 12.07.2011 12:21
od používateľa lopo1
teoreticky staci zasilikonovat

Re: xenony-ostrekovače-klasicke ziarovky

Napísané: 12.07.2011 14:19
od používateľa Saleem
Diera nebude vadiť, ale dostane sa ti tam bordel, prach,... takže rozhodne treba niečim zakryť...to už ale musíš vymyslieť sám

Re: xenony-ostrekovače-klasicke ziarovky

Napísané: 23.06.2012 14:30
od používateľa wl4do
Caute, mozete mi prosim poradit, ako sa spusta OSTREKOVAC SVETIEL na Passat B5.5? Díky.