Koncepcny rozdiel medzi TDI vs TDI PD vs CR
Moderátor: xmon
- Shima
- VWmaniak
- Príspevky: 5726
- Dátum registrácie: 20.06.2009 10:18
- Bydlisko: Košice
- Kontaktovať používateľa:
Koncepcny rozdiel medzi TDI vs TDI PD vs CR
Zdravim, chcel by som sa opytat aky koncepcny rozdiel je medzi tymito motormi, a ktory z uvedenych motorov je najspolahlivejsi a najvykonnejsi, za odpovede dakujem
Vynikajuce
Wozidlo
_________________
VW Golf IV ALH 333PS 600NM
VW GOLF 7R performance
Wozidlo
_________________
VW Golf IV ALH 333PS 600NM
VW GOLF 7R performance
- cumel
- VWexpert
- Príspevky: 3178
- Dátum registrácie: 08.05.2008 04:32
- Bydlisko: PrieVWidza
Re: TDI vs TDI PD vs CR
No takto nastilizovana otazka ,,,no nevadi ...
Ja osobne mam TDI PD a som velmi spokojni ci to zo spotrebou a aj s vykonom,uspornost a zivotnost pumpa dizi je vyssia ako klasicke TDI a a coomon rail je vlastne to iste ako PUMPA diza,a samozrejme zalezi od kW ,dufam ze sa nemylim ak sa mylim tak ma opravte Pani...
Ja osobne mam TDI PD a som velmi spokojni ci to zo spotrebou a aj s vykonom,uspornost a zivotnost pumpa dizi je vyssia ako klasicke TDI a a coomon rail je vlastne to iste ako PUMPA diza,a samozrejme zalezi od kW ,dufam ze sa nemylim ak sa mylim tak ma opravte Pani...
- Shima
- VWmaniak
- Príspevky: 5726
- Dátum registrácie: 20.06.2009 10:18
- Bydlisko: Košice
- Kontaktovať používateľa:
Re: Koncepcny rozdiel medzi TDI vs TDI PD vs CR
Takze o TDI a TDI PD som uz uz nastudoval dost, ale ten CR nie je to to iste ako pumpa je to lepsie sa mi zda, ale nechapem tomu principu,vacsi vykon a nizsie emisie
Naposledy upravil/-a Shima v 17.07.2009 14:20, upravené celkom 1 krát.
Vynikajuce
Wozidlo
_________________
VW Golf IV ALH 333PS 600NM
VW GOLF 7R performance
Wozidlo
_________________
VW Golf IV ALH 333PS 600NM
VW GOLF 7R performance
- cumel
- VWexpert
- Príspevky: 3178
- Dátum registrácie: 08.05.2008 04:32
- Bydlisko: PrieVWidza
Re: Koncepcny rozdiel medzi TDI vs TDI PD vs CR
ano tak nieak to bude ja tiez niesom nieaky studovany nato ,,urcite co viem ja tak je to :Common Rail je v preklade spoločné vedenie.spoločné vedenie k tryskám a PUMPA DYZA ma vedenie zvlášť ku každej tryske.
- eduard
- Jazdec
- Príspevky: 294
- Dátum registrácie: 14.01.2008 15:09
- Bydlisko: Topoľčany / Levice
Re: Koncepcny rozdiel medzi TDI vs TDI PD vs CR
Takže klasické TDI je rotačné čerpadlo - vysokotlakové trubky - vstryk.
TDI PD ke každá tryska ovládaná cez vačku bez čerpadla.
TDI CR je elektronický vstrekovač, za jeden cyklus vstrekne aj 6 dávok pri tlaku okolo 2000bar. 1-2 predvstreky, 3-4 hlavný vstrek a 5-6 povstrek. Rozdiel je hlavne v kultúre chodu a v oveľa nižšéj hlučnosti. Ale TDI CR u VW má vyššiu spotrebu ako u TDI alebo TDI PD
TDI PD ke každá tryska ovládaná cez vačku bez čerpadla.
TDI CR je elektronický vstrekovač, za jeden cyklus vstrekne aj 6 dávok pri tlaku okolo 2000bar. 1-2 predvstreky, 3-4 hlavný vstrek a 5-6 povstrek. Rozdiel je hlavne v kultúre chodu a v oveľa nižšéj hlučnosti. Ale TDI CR u VW má vyššiu spotrebu ako u TDI alebo TDI PD
http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=3 ... 39#p932739
firemný G VI Variant http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=156&t=58169" onclick="window.open(this.href);return false;
ex Audi A6 4F avant 2,7 TDIhttp://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=136&t=18375
firemný G VI Variant http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=156&t=58169" onclick="window.open(this.href);return false;
ex Audi A6 4F avant 2,7 TDIhttp://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=136&t=18375
- jozzo
- Jazdec
- Príspevky: 226
- Dátum registrácie: 29.08.2008 21:36
- Bydlisko: Košice
Re: TDI vs TDI PD vs CR
o tej životnosti by som polemizoval,tryska na PD klakne určite skôr ako na TDI pri našej kvalitnej nafte,a o cene opravy ani nehovorím.Ja kupim trysku resp.jej koncovku origo za okolo 40 eu,tryska na PD asi 5 x toľko.Rozdiel je hlavne tento-polopate povedané:TDI-vysokotlaké vstrekovanie podobne ako D,rotačné elektronicky riadené čerpadlo pohánane rozvod.remenom,z neho vedú 4-6 vysokotlake trubky ku vstrekovačom.PD-tryska je sučastne aj čerpadlo,ovládané cez vačku,ide k nej len prívod paliva,vytvára si sama tlak a súčastne vstrekuje palivo do válcov,klasicke vstrek.čerpadlo tam už nieje.,CR-je tam len malé čerpadlo,ovládane rozvod.remenom,ktoré vyraba konštantný tlak potrebný na vstrekovanie,ide z neho len jedna vysokotlaká trubka,ktorá ústí do rozdelovacej rampy,kde je len rozvedené natlakované palivo ku vtrekovačom.Na každom vstrekovači je elektroventil ovládaný RJ motora,ktorý v potrebný čas otvorí a umožní vstreknutie už natlakovanej nafty.Inak PD a CR je velmi háklive na čistotu a hlavne kvalitu nafty.Oprava týchto vstrekovačov je o dosť fin.náročnejšia ako na TDI.Ale majú motory kultivovanejší chod,lepšie idú za plynom a hlavne nižšie emisie.A spotreba si myslím velmi závisí od štýlu jazdy,ale v podstate je skoro rovnaká,či ti to bere 5,2 alebo 5,4 je asi oničom.passatb6 napísal:No takto nastilizovana otazka ,,,no nevadi ...
Ja osobne mam TDI PD a som velmi spokojni ci to zo spotrebou a aj s vykonom,uspornost a zivotnost pumpa dizi je vyssia ako klasicke TDI a a coomon rail je vlastne to iste ako PUMPA diza,a samozrejme zalezi od kW ,dufam ze sa nemylim ak sa mylim tak ma opravte Pani...
Moje žena je za volantem velmi populární. Všichni na ni blikají a troubí. A někteří jí dávají dokonce i jména.
-
- Vodič
- Príspevky: 149
- Dátum registrácie: 10.10.2007 21:15
Re: TDI vs TDI PD vs CR
najvysiu zivotnost ma klasicke tdi s rotacnym cerpadlom-motory 66 a 81kwpassatb6 napísal:No takto nastilizovana otazka ,,,no nevadi ...
Ja osobne mam TDI PD a som velmi spokojni ci to zo spotrebou a aj s vykonom,uspornost a zivotnost pumpa dizi je vyssia ako klasicke TDI a a coomon rail je vlastne to iste ako PUMPA diza,a samozrejme zalezi od kW ,dufam ze sa nemylim ak sa mylim tak ma opravte Pani...
kosice-okolie
-autoservisne prace,udrzba a uprava aut
-autodiagnostia(vsetky znacky), chiptuning, launch control na 1,9tdi a 1,8T..
-autoservisne prace,udrzba a uprava aut
-autodiagnostia(vsetky znacky), chiptuning, launch control na 1,9tdi a 1,8T..