Koncepcny rozdiel medzi TDI vs TDI PD vs CR

SDI, TDI, TDI PD

Moderátor: xmon

Napísať odpoveď
Používateľov profilový obrázok
Shima
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 5726
Dátum registrácie: 20.06.2009 10:18
Bydlisko: Košice
Kontaktovať používateľa:

Koncepcny rozdiel medzi TDI vs TDI PD vs CR

Príspevok od používateľa Shima »

Zdravim, chcel by som sa opytat aky koncepcny rozdiel je medzi tymito motormi, a ktory z uvedenych motorov je najspolahlivejsi a najvykonnejsi, za odpovede dakujem
Vynikajuce
Wozidlo
_________________
VW Golf IV ALH 333PS 600NM
VW GOLF 7R performance

Používateľov profilový obrázok
cumel
VWexpert
VWexpert
Príspevky: 3178
Dátum registrácie: 08.05.2008 04:32
Bydlisko: PrieVWidza

Re: TDI vs TDI PD vs CR

Príspevok od používateľa cumel »

No takto nastilizovana otazka ,,,no nevadi ...
Ja osobne mam TDI PD a som velmi spokojni ci to zo spotrebou a aj s vykonom,uspornost a zivotnost pumpa dizi je vyssia ako klasicke TDI a a coomon rail je vlastne to iste ako PUMPA diza,a samozrejme zalezi od kW ,dufam ze sa nemylim ak sa mylim tak ma opravte Pani... :oops: :wink:

Používateľov profilový obrázok
Shima
VWmaniak
VWmaniak
Príspevky: 5726
Dátum registrácie: 20.06.2009 10:18
Bydlisko: Košice
Kontaktovať používateľa:

Re: Koncepcny rozdiel medzi TDI vs TDI PD vs CR

Príspevok od používateľa Shima »

Takze o TDI a TDI PD som uz uz nastudoval dost, ale ten CR nie je to to iste ako pumpa je to lepsie sa mi zda, ale nechapem tomu principu,vacsi vykon a nizsie emisie
Naposledy upravil/-a Shima v 17.07.2009 14:20, upravené celkom 1 krát.
Vynikajuce
Wozidlo
_________________
VW Golf IV ALH 333PS 600NM
VW GOLF 7R performance

Používateľov profilový obrázok
cumel
VWexpert
VWexpert
Príspevky: 3178
Dátum registrácie: 08.05.2008 04:32
Bydlisko: PrieVWidza

Re: Koncepcny rozdiel medzi TDI vs TDI PD vs CR

Príspevok od používateľa cumel »

ano tak nieak to bude ja tiez niesom nieaky studovany nato ,,urcite co viem ja tak je to :Common Rail je v preklade spoločné vedenie.spoločné vedenie k tryskám a PUMPA DYZA ma vedenie zvlášť ku každej tryske.

Používateľov profilový obrázok
eduard
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 294
Dátum registrácie: 14.01.2008 15:09
Bydlisko: Topoľčany / Levice

Re: Koncepcny rozdiel medzi TDI vs TDI PD vs CR

Príspevok od používateľa eduard »

Takže klasické TDI je rotačné čerpadlo - vysokotlakové trubky - vstryk.
TDI PD ke každá tryska ovládaná cez vačku bez čerpadla.
TDI CR je elektronický vstrekovač, za jeden cyklus vstrekne aj 6 dávok pri tlaku okolo 2000bar. 1-2 predvstreky, 3-4 hlavný vstrek a 5-6 povstrek. Rozdiel je hlavne v kultúre chodu a v oveľa nižšéj hlučnosti. Ale TDI CR u VW má vyššiu spotrebu ako u TDI alebo TDI PD

Používateľov profilový obrázok
jozzo
Jazdec
Jazdec
Príspevky: 226
Dátum registrácie: 29.08.2008 21:36
Bydlisko: Košice

Re: TDI vs TDI PD vs CR

Príspevok od používateľa jozzo »

passatb6 napísal:No takto nastilizovana otazka ,,,no nevadi ...
Ja osobne mam TDI PD a som velmi spokojni ci to zo spotrebou a aj s vykonom,uspornost a zivotnost pumpa dizi je vyssia ako klasicke TDI a a coomon rail je vlastne to iste ako PUMPA diza,a samozrejme zalezi od kW ,dufam ze sa nemylim ak sa mylim tak ma opravte Pani... :oops: :wink:
o tej životnosti by som polemizoval,tryska na PD klakne určite skôr ako na TDI pri našej kvalitnej nafte,a o cene opravy ani nehovorím.Ja kupim trysku resp.jej koncovku origo za okolo 40 eu,tryska na PD asi 5 x toľko.Rozdiel je hlavne tento-polopate povedané:TDI-vysokotlaké vstrekovanie podobne ako D,rotačné elektronicky riadené čerpadlo pohánane rozvod.remenom,z neho vedú 4-6 vysokotlake trubky ku vstrekovačom.PD-tryska je sučastne aj čerpadlo,ovládané cez vačku,ide k nej len prívod paliva,vytvára si sama tlak a súčastne vstrekuje palivo do válcov,klasicke vstrek.čerpadlo tam už nieje.,CR-je tam len malé čerpadlo,ovládane rozvod.remenom,ktoré vyraba konštantný tlak potrebný na vstrekovanie,ide z neho len jedna vysokotlaká trubka,ktorá ústí do rozdelovacej rampy,kde je len rozvedené natlakované palivo ku vtrekovačom.Na každom vstrekovači je elektroventil ovládaný RJ motora,ktorý v potrebný čas otvorí a umožní vstreknutie už natlakovanej nafty.Inak PD a CR je velmi háklive na čistotu a hlavne kvalitu nafty.Oprava týchto vstrekovačov je o dosť fin.náročnejšia ako na TDI.Ale majú motory kultivovanejší chod,lepšie idú za plynom a hlavne nižšie emisie.A spotreba si myslím velmi závisí od štýlu jazdy,ale v podstate je skoro rovnaká,či ti to bere 5,2 alebo 5,4 je asi oničom.
Moje žena je za volantem velmi populární. Všichni na ni blikají a troubí. A někteří jí dávají dokonce i jména.

eazydaz
Vodič
Vodič
Príspevky: 149
Dátum registrácie: 10.10.2007 21:15

Re: TDI vs TDI PD vs CR

Príspevok od používateľa eazydaz »

passatb6 napísal:No takto nastilizovana otazka ,,,no nevadi ...
Ja osobne mam TDI PD a som velmi spokojni ci to zo spotrebou a aj s vykonom,uspornost a zivotnost pumpa dizi je vyssia ako klasicke TDI a a coomon rail je vlastne to iste ako PUMPA diza,a samozrejme zalezi od kW ,dufam ze sa nemylim ak sa mylim tak ma opravte Pani... :oops: :wink:
najvysiu zivotnost ma klasicke tdi s rotacnym cerpadlom-motory 66 a 81kw :wink:
kosice-okolie
-autoservisne prace,udrzba a uprava aut
-autodiagnostia(vsetky znacky), chiptuning, launch control na 1,9tdi a 1,8T..

Napísať odpoveď

Návrat na "Motory - diesel"