Nefunkčná klimatizácia + Sahary
Napísané: 12.07.2019 07:43
Dobrý deň páni
Chcem Vás požiadať o pomoc pri hľadaní chyby nefunkčnej klimatizácie a oboch ventilátorov.
Som pravidelný "púšťač klímy" Zhruba pred mesiacom a pol som potreboval odrosiť okná počas dažďa na Parkovisku. Zapol som tlačidlo AC, klíma nabehla, no chvíľu na to som pocítil ako motoru klesli otáčky, začal sa chvieť (ako typicky pod voľnobehom) a Voltmeter ukazoval 12,4. Okamžite som AC vypol, všetko sa vrátilo do normálu, napájanie klasicky 13,9V,... a čosi zasmrdelo (spálenina)
Od vtedy, klíma nefunguje a po čase som zistil že auto sa za státia prehrieva. Čiže prestala poslúchať aj veľká sahara.
Auto som zaviezol dobrému chlapovi, čo sa mi oň stará. Zistil že odišiel kompresor (nejaké ložisko a spojka). Zohnali sme druhý. Išli sme vytiahnuť náplň, vymenili sme kompresor, systém sa naplnil ako má byť a po stlačení AC tlačidla sa nič nekonalo. Ja som nemal čas, auto som tam nehal.
Podľa datasheetov prešiel asi celý systém, pozeral poistky vymieňal čidlá, hlavnú Relé skrinku pre Sahary (pod baterkou) atď. Nevedel si poradiť, ešte sa s tým asi nestretol, volal že všetko čo bolo treba vymenil (tlmiče, struny, brzd. Trubky), ale tej klíme nerozumie. Keďže som auto potreboval, bol som si preň. Po chvíľach času som pátral aj Ja. Ku kompresoru neprichádza ovládacie napätie (iba 7-8V, niekedy nič). Po priamom zavedení 12V na cievku, kompresor zopne klíma začne chladiť, malý ventilátor však vtedy nejde (logicky). Sahary po prepojení na priamo, fungujú.
Preto by som Vás páni, poprosil o pomoc pri pátraní. Na čo sa pozrieť, zamerať. Kde sú ešte nejaké relé, či poistky ktoré by stým aj na teoretickej rovine mohli súvisieť. Chcem sa vyvarovať Bypassovaniu cez vlastné relé okruhy, chcem nájsť problém a riešiť ho, resp. Nájsť Pána niekde zo ZA kraja, ktorý tomu rozumie. Golfa mám 2 roky, kúpil som ho od vyžšie spomínaného mechanika. Urobil som asi 70 000 km bez problémov a toto ma trápi. Je to 1.9 TDi 66 kW ALH, 1999. Ďakujem Vám.
Chcem Vás požiadať o pomoc pri hľadaní chyby nefunkčnej klimatizácie a oboch ventilátorov.
Som pravidelný "púšťač klímy" Zhruba pred mesiacom a pol som potreboval odrosiť okná počas dažďa na Parkovisku. Zapol som tlačidlo AC, klíma nabehla, no chvíľu na to som pocítil ako motoru klesli otáčky, začal sa chvieť (ako typicky pod voľnobehom) a Voltmeter ukazoval 12,4. Okamžite som AC vypol, všetko sa vrátilo do normálu, napájanie klasicky 13,9V,... a čosi zasmrdelo (spálenina)
Od vtedy, klíma nefunguje a po čase som zistil že auto sa za státia prehrieva. Čiže prestala poslúchať aj veľká sahara.
Auto som zaviezol dobrému chlapovi, čo sa mi oň stará. Zistil že odišiel kompresor (nejaké ložisko a spojka). Zohnali sme druhý. Išli sme vytiahnuť náplň, vymenili sme kompresor, systém sa naplnil ako má byť a po stlačení AC tlačidla sa nič nekonalo. Ja som nemal čas, auto som tam nehal.
Podľa datasheetov prešiel asi celý systém, pozeral poistky vymieňal čidlá, hlavnú Relé skrinku pre Sahary (pod baterkou) atď. Nevedel si poradiť, ešte sa s tým asi nestretol, volal že všetko čo bolo treba vymenil (tlmiče, struny, brzd. Trubky), ale tej klíme nerozumie. Keďže som auto potreboval, bol som si preň. Po chvíľach času som pátral aj Ja. Ku kompresoru neprichádza ovládacie napätie (iba 7-8V, niekedy nič). Po priamom zavedení 12V na cievku, kompresor zopne klíma začne chladiť, malý ventilátor však vtedy nejde (logicky). Sahary po prepojení na priamo, fungujú.
Preto by som Vás páni, poprosil o pomoc pri pátraní. Na čo sa pozrieť, zamerať. Kde sú ešte nejaké relé, či poistky ktoré by stým aj na teoretickej rovine mohli súvisieť. Chcem sa vyvarovať Bypassovaniu cez vlastné relé okruhy, chcem nájsť problém a riešiť ho, resp. Nájsť Pána niekde zo ZA kraja, ktorý tomu rozumie. Golfa mám 2 roky, kúpil som ho od vyžšie spomínaného mechanika. Urobil som asi 70 000 km bez problémov a toto ma trápi. Je to 1.9 TDi 66 kW ALH, 1999. Ďakujem Vám.