Divný zvuk motora

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátor: xmon

noxik600
Vodič
Vodič
Príspevky: 143
Dátum registrácie: 30.06.2016 20:25

Re: Divný zvuk motora

Príspevok od používateľa noxik600 »

Čítaj toto:

https://www.fcd.eu/story/921" onclick="window.open(this.href);return false;

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk

Daragon

Re: Divný zvuk motora

Príspevok od používateľa Daragon »

Nazdar, takže opätovne sa zapájam s mojimi pozorovaniami.
Daný link som čítal a povedal som to mechanikovi, on s tým moc nesúhlasil, ale povedal, že ak chcem tak to pozrie a spraví. Nemohol som si dovoliť nechať mu auto a nechcel som ísť do drahej položky. Ak by to boli ventile podpálené tak snáď naopak, teplom by sa to zlepšilo, či?

Poslal som to ďalšiemu mechanikovi, povedal mi, že vynechávajú občas všetky valce, ale druhý rapídne, dal mi indíciu, že to môže byť falošný vzduch a mám vymeniť tesnenia na nasávaní. Tým som chcel začať, keďže to je najlacnejšia položka.

Vymenil som jednu cievku za NGK a dal na 2. valec, ktorý vynechával aj predtým. Motor išiel krásne, hneď po zapojení. Prešiel som asi 6km domov, motor pekne priadol a začal som za chodu odpájať vstrekovače. Rozdiel bol znateľný na všetkých 4 valcoch. Vymazal som chyby, že to otestujem neskôr a píše stále druhý valec. Idem odpájať vstrekovače a keď som odpojil 1. bol rozdiel, 2. NEBOL ROZDIEL, 3. bol, 4. bol. Na 2. je ale čistonová cievka. Tak som hádal že už to bude vstrekovač. Okej. Začal som odpájať znovu, odpojil som 1. vstrekovač, zapojil a žiaden rozdiel. Odpojil som ho znovu a nič, motor ide na 2 valce. A takto je to dookola, raz sú tam brutálne rozdiely a občas ani moc nie, ale stále sú. Auto má blbé studené štarty, ale pri studenom motore to ide dobre. Postupne ako sa motor zahrieva tak reakcia na odpojenie je čoraz menšia, ale stále je.

Cievky hádžu iskru pekne, sviečky sú suché a sú nové NGK, vstrekovače sú vyčistené a spína ich. Káble na vstrekovačoch boli merané a dostávajú šťavu. Vybral som RJ, odpojil baterku a zistil som, že to je z fábie 1.4 16V. Je na nej napísané: 036 906 034 AK. To ma ako dosť prekvapilo. Je to v poriadku alebo to vadí? Na VAGu píše, že je to 1.6 16V kód 036 906 034 CN, tak predpokladám, že sa to dá preinštalovať alebo nejako poriešiť. Inač po vybratí žiaden rozdiel.

Ďalej na VAG v možnosti Readliness Status kód 1010 0001 (ale kukal som to po vymazaní chýb). Obrázok tu: https://imgur.com/a/N3xJQfI" onclick="window.open(this.href);return false; (Evaporácia emisií mi nabehla neskôr potom na passed). Snažil som sa pozorovať na VAG misfire detekciu, ale píše mi Disabled.

Pred výmenou 1. lambda sondy: https://www.youtube.com/watch?v=Z2UHDO6BFl4" onclick="window.open(this.href);return false;
Po výmene 1. lambda sondy (treba si dať slúchatká, občas to prdne proste): https://www.youtube.com/watch?v=KYs0GI01WGk" onclick="window.open(this.href);return false;

Najbližšia výmena tesnení na nasávaní a pokiaľ je to problém tak aj RJ.

Volsvag
Autoškolák
Autoškolák
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 21.11.2018 22:04

Re: Divný zvuk motora

Príspevok od používateľa Volsvag »

Uff, tak v tomto neviem poradiť. Tento model som mal tiež a s motor som nikdy nemal žiadny problém, vždy šlapal, ako hodinky. Ale nájdi si na nete nejaké freevideo, napríklad na Youtube, tam ti poradia.
Naposledy upravil/-a Volsvag v 28.11.2018 21:31, upravené celkom 1 krát.

Daragon

Re: Divný zvuk motora

Príspevok od používateľa Daragon »

Takže mal som dolu celé sacie potrubie a tesnenie bolo v poriadku, pre istotu som ho vymenil, ale nepomohlo. Neviem, kto ho menil alebo čo s tým kto robil naposledy, ale plocha bloku motora bola dobre poškriabaná :evil:
Je to divné, napadá mi už fakt tá RJ, lebo pri studenom motore proste to auto ťahá a ide parádne, čím je motor teplejší a otáčky sa znížia, začne sa objavovať to vynechávanie (teda zvuk klepania, trasenia, aj vnútri pri držaní páky to cítiť), ale už to neriešim a jazdím takto :D . Tie blbé štarty možno spôsobuje palivové čerpadlo. Vždy počkám so štartovaním, kým počujem, že ide, až potom štartujem. A niekedy chytí na prvý šup inokedy mu to trvá a drhne ho. Keď vypnem zapaľovanie a znovu aktivujem čerpadlo tak chytí lepšie, tak možno to je problém.
Všetci mi vraveli, že na svoj vek veľmi pekný a zachovalý golf, že to je skoro rarita :D , ale motoricky sa mi to nezdá no.

Napísať odpoveď

Návrat na "Motory - benzín"